جایگزین مسیر

پیشکشی از کتاب سرالکس فرگوسن

by | دی , ۲۱ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

به خاطر استقبال عالی دوستان از کتاب سر الکس فرگوسن ترجمه شده توسط دوست خوبمان آقای یاسین قاسمی ایشان تصمیم گرفتند تا قسمتی از این کتاب را به شما طرفداران دوست داشتنی پیشکش کنند.

آقای قاسمی: واقعا از استقبال دوستان خرسندم و علاقه دارم تا قسمتی از کتاب را به شما عزیزان هدیه کنم

رونالدو یا مسی ؟! نظر فرگوسن چیست؟

همانطور که پیش تر از طریق سایت مطلع شدید کتاب زندگینامه الکس فرگوسن توسط انتشارات البرز با ترجمه یاسین قاسمی منتشر شد. در قسمت زیر نظر سر آلکس فرگوسن در مورد دو بازیکن مطرح جهان یعنی رونالدو و مسی را با هم خواهیم خواند.

در تابستان 2012، من در یک برنامه پرسش و پاسخ با مجری گری دان والکر از بی بی سی، با حضور پیتر اشمایکل و سم آلاردایس، شرکت کردم. یک نفر سوال کرد: “کدام بازیکن بهتر است، رونالدو یا مسی؟” پاسخ من این بود که: ” خب، رونالدو فیزیک بهتری نسبت به مسی دارد، او در هوا بهتر است، با هر دو پا خوب کار می کند و سریعتر است. مسی وقتی توپ به پایش می رسد چیزی جادویی دارد. مثل این است که او روی زمینی از پر فرود آمده است. سبکبار بازی کردنش ویرانگر است”.

اشمایکل اینطور فکر می کرد که رونالدو می تواند در یک تیم بد بازی کند در حالی که مسی نمی تواند. این نکته منصفانه ای بود. ولی مسی، با این وجود، وقتی پا به توپ می شود می تواند لحظه های بزرگی را خلق کند. نظر پیتر این بود که مسی به ژاوی و اینیستا وابسته است که توپ را به او برسانند. رونالدو هم تا حدود زیادی به همین صورت است و لازم است تا مدام تغذیه شود. در تمام مواردی که از من در اینباره سوال شده برایم غیرممکن بوده که به طور قطع بگویم کدامیک بهتر است چون دوم دانستن هر کدام از آنها می تواند حس نادرستی را القا کند.

 

رد سرمربیگری تیم ملی انگلیس

دو بار سرمربیگری تیم انگلیس به من پیشنهاد شد. آدام کروزیر، که از سال 2000 تا 2002 مدیر ارشد اجرائی اتحادیه فوتبال انگلیس بود، قبل از انتصاب اریکسون در سال 2001 برای دیدنم آمد. اولین بار قبل از آن بود، در زمان ریاست مارتین ادواردز، در حدود سال 1999 که کوین کیگان هدایت امور را به دست گرفت.

هیچ میلی به فکر کردن به کار برای انگلیس نداشتم. می توانید مرا در حال انجام آن تصور کنید؟ یک اسکاتلندی! من همیشه به شوخی می گفتم که اگر به این پست برسم آنها تنزل پیدا خواهند کرد: آنها را به رتبه 150م دنیا می رسانم، که اسکاتلند 149 است.

کتاب زندگینامه الکس فرگوسن -یاسین قاسمی- انتشارات البرز

 ————————————————————–

اینجا شایسته میدانیم تا از این نویسنده عزیز کشورمان هم به خاطر ترجمه این کتاب و هم برای اینکه ما را قابل دونستند و با تخفیف ویژه ای که برای ما قایل شدند تشکری داشته باشیم.

۰ Comments