جایگزین مسیر

پیش بازی : منچستریونایتد – تاتنهام| لیگ برتر

by | آذر , ۱۰ , ۱۳۹۲

تیم فوتبال منچستر یونایتد در چارچوب هفته ی سیزدهم لیگ برتر جزیره به مصاف تیم بحران زده ی تاتنهام خواهد رفت.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – این دیدار ساعت 15:30 دقیقه ی امروز و به میزبانی تیم تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین لندن برگزار خواهد شد.

تیم تاتنهام هاتسپر امیدوار است تا با پشت سر گذاشتن بازی کابوس وار خود در برابر منچسترسیتی و کسب پیروزی در برابر منچستر یونایتد به جمع صدرنشینان لیگ برتر باز گردد.

تاتنهامی ها در دیدار برابر منچستر سیتی برای سومین بازی متوالی در لیگ برتر موفق به گلزنی نشدند و تا به اینجای فصل نیز تنها 9 گل توسط آنها به ثمر رسیده است ولی تنها نقطه ی قوت آنها تا به اینجای فصل یعنی خط دفاع مستحکم آنها  نیز در برابر سیتی کاملا از پای در آمد تا این تیم با 6 گل از ورزشگاه اتحاد بدرقه شود.

آندره ویلاش بواش که در طول هفته ی گذشته مجبور به رد کردن خبر های بسیاری در مورد اخراج وی از سر مربیگری تاتنهام بود میداند که شکست دادن یونایتد بهترین راه ممکن برای پاسخ به این اخبار و بازگرداندن تاتنهام به جمع مدعیان می باشد.

تاتنهام در پایان هفته ی گذشته در رتبه ی نهم جدول ردهبندی قرار گرفت در حالی که تنها 4 امتیاز با رده ی دو م جدول فاصله دارد و مطمئنا امروز ورزشگاه وایت هارت لین همه جوره آماده ی پذیرایی از منچستر یونایتد خواهد بود.

اما از طرف دیگر منچستریونایتد در فرم ایده آلی قرار دارد. شاگردان دیوید مویس در هفته ی پنجم لیگ قهرمانان اروپا موفق شدند تیم دوم بوندس لیگا یعنی بایرلورکوزن را در زمین حریف با نتیجه ی قاطع 5-0 در هم بکوبند و صعود خود را به مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کنند که دیوید مویس نیز پس از پایان آن دیدار عملکرد شاگردانش را ستود از آن به عنوان بهترین نمایش تیمش تا به اینجای فصل یاد کرد.

شیاطین سرخ اکنون در 11 بازی آخر خود در تمامی رقابت ها متحمل هیچ شکستی نشده اند وو میتوانند روی افزایش شانس دفاع از عنوان قهرمانی خود تمرکز کنند.

هر چند گل دقیقه ی 90 کیم بو کیونگ در یک شنبه ی هفته ی گذشته موجب شد تا یونایتد به نتیجه ای بهتر از 2-2 در زمین کاردیف دست پیدا نکند ولی شیاطین سرخ به دنبال بهبود بخشیدن رتبه ی خود در جدول رده بندی و کم کردن فاصله ی 7 امتیازی با تیم صدر نشین یعنی آرسنال هستند آن هم با در نظر گرفتن این نکته که از سال 2001 تا کنون هرگز در ورزشگاه وایت هارت لین مغلوب تاتنهام نشده اند.

.

——————————————————————————————————————————————————————–

حضور مهاجم تیم تاتنهام یعنی امانوئل آدبایور برای بازی برابر منچستر یونایتد به دلیل مصدومیت کشاله ی ران در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کریستین اریکسن ( مصدومیت مچ پا) دنی رُز ( انگشت پا) و هری کین ( مصدومیت کمر) هر سه بازی برابر منچستر یونایتد را از دست خواهند داد.

به نظر می رسد که  جرمن دفو ، پائولینیو و کایل واکر که در بازی برابر تروموسو استراحت کردند ، هر سه در ترکیب ابتدای آندره ویلاش بواش قرار بگیرند.

.

——————————————————————————————————————————————————————–

دیوید مویس مطمئن نیست که پس از کسب یک پیروزی قاطع و دلچسب در خاک آلمان چقدر باید ترکیب تیم خود را دچار تغییر و تحول کند.

او منتظر است تا ببیند که ایا رابین ون پرسی با پشت سر گذاشتن مصدومیت کشاله ی ران خود در دسترس خواهد بود یا خیر؟ در حالی که می داند با عملکرد فوق العاده ی شینجی کاگاوا و وین رونی در برابر بایر لورکوزن نیازی به ریسک کردن بر روی سلامتی مهاجم هلندی خود ندارد.

مارونه فلینی هافبک بلژیکی شیاطین سرخ نیز که به دلیل محرومیت این تیم را در بازی برابر بایرلورکوزن همراهی نکرد ، مشکلی برای بازی کردن ندارد . همچنین احتمال بازگشت نمانیا ویدیچ به قلب خط دفاعی نیز وجود دارد.

رافائل داسیلوا نیز به نظر آماده ی بازی و پس گرفتن جایگاه خود از کریس اسمالینگ می باشد در حالی که مایکل کریک همچنان به دلیل مصدومیت از ترکیب شیاطین سرخ به دور خواهد بود.

.

* عملکرد دو تیم در 6 بازی گذشته ی خود :

——————————————————————————————————————————————————————–

.

* نکات بازی :

——————————————————————————————————————————————————————–

رایان گیگز توانسته است به تاتنهام هاتسپر بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر گل بزند ( 10 گل)

* به استثنای یک پنالتی ، تاتنهامی ها طی 78 شوت اخیر خود به سمت دروازه ی حریفان در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده اند.

* تاتنهام با کسب 7 کلین شیت تا این مقطع از فصل بیشترین تعداد کلین شیت را در بین تیم های لیگ برتری داشته است.

.

* ستاره ی حریف :

——————————————————————————————————————————————————————–

به جرئت می توان گفت که هیچ کس نتوانسته است جای خالی گرت بیل را در تیم تاتنهام پر کند ولی مهاجم انگلیسی این تیم ، جرمن دفو، با به ثمر رساندن 9 گل در تمامی مسابقات عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته است.

.

* داور بازی :

——————————————————————————————————————————————————————–

قضاوت بازی در ورزشگاه وایت هارت لین بر عهده ی مایک دین خواهد بود. این اولین بازی است که مایک دین در این فصل برای منچستر یونایتد قضاوت می کند و آخرین دیداری که وی در فصل گذشته برای منچستر سوت زد به شکست 2-1 این تیم در داربی منچستر منجر شد.

.

* نقل قول :

——————————————————————————————————————————————————————–

” بازی های یونایتد و تاتنهام مدت زیادی است که به یک رقابت تنگاتنگ تبدیل شده است. کار آسانی پیش رو نداریم ولی ما به آنجا می رویم و تلاش میکنیم که بازی را ببریم.”

– دیوید مویس –

.

* ترکیب تیم تاتنهام هاتسپر دربازی قبلی ( پیروزی 2-0 برابر تروموسو ی نروژ )

——————————————————————————————————————————————————————–

.

* ترکیب تیم منچستر یونایتد در بازی قبلی ( پیروزی 5-0 برابر بایرلورکوزن)

——————————————————————————————————————————————————————–

۰ Comments