جایگزین مسیر

پیش فصل امیدوار کننده اما سوالات به جا مانده …

by | مرداد , ۱۶ , ۱۳۹۵

پیش فصل امیدوار کننده اما سوالات به جا مانده …

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – بیشتر از چهار دقیقه نیاز بود. چرخش، پرش و گل! تنها زلاتان ایبراهیموویچ می تواند در بازی آغازین بی رقابت خود، یک گل قیچی برگردان برابر گالاتاسرای در گوتنبرگ به ثمر برساند. لحظه ای در پیش فصل منچستر یونایتد که تنها جلوه ای از درخششی بود که می تواند در فصلی متفاوت از سه فصل گذشته برای آنها رقم بخورد. امید برای طرفداران میلیونی یونایتد به وجود آمد، اگرچه هنوز سوالاتی در مورد ترکیب ناقص و نقشه های تاکتیکی غیر مطمئن وجود دارد.

تیم ژوزه مورینیو کمی ناپخته وارد رقابت های جدید می شود، زیرا تنها چهار بازی پیش فصل انجام داده اند: ویگان اتلتیک، بورسیا دورتموند، گالاتاسرای و اورتون. برنامه مسابقات پس از لغو مسابقه برابر همشهری ها، منچستر سیتی، کمی سبک به نظر می رسد اما در این میان یک هفته به دلیل مسائل مالی و بدون آمادگی جسمانی از دست رفت. دیدار خیریه روز یکشنبه برابر لستر سیتی قدم مهمی برای یونایتد جهت آماده سازی برای آغاز بازی های لیگ برتر خواهد بود.

با این حال، صحبت در مورد مسائل مالی در اولویت نیست و نمایشی از تولد دوباره تیم مورد انتظار است. هنوز هیچ چیز به دست نیامده، اما با خرج های عاقلانه که تا به امروز انجام پذیرفته و شاید در ادامه صورت گیرد، و رئیس با کیفیتی که به عنوان مسئول تیم وجود دارد، شگفت آور خواهد بود که تیم در این فصل برای عنوان قهرمانی به چالش نپردازد!

درواقع اعتماد به نفس و باور درون تیم در ماه می به باوری عمیق برای قهرمانی در لیگ برتر برای تک تک بازیکنان تبدیل شده است.

اشلی یانگ، کسی که عملکرد درخشان وی برابر اورتون نشان از داشتن نقشی کلیدی در ترکیب این فصل یونایتد است، در این مورد می گوید:

البته که ما می خواهیم به راه و روش بردن و قهرمانی برگردیم. باشگاهی به اندازه یونایتد باید برای کسب عناوین تلاش کند و باور دارم که با این ترکیب می توانیم، ما این فصل به این مهم دست می یابیم.

با تمام این اوصاف، بیشتر ام نه همه ی روزنه ها در ترکیب یونایتد با خرید زلاتان، هنریک مخیتاریان، اریک بیی و خرید احتمالی پل پوگبا پوشانده شده است. رفمی که بیش از ۱۶۰ میلیون پوند هزینه برای باشگاه داشته است؛ اگر چه تعداد برابری بازیکن پیش از بسته شدن پنجره ی نقل و انتقالات باشگاه را ترک خواهند کرد.

با نگاهی کلی به مقوله نقل و انتقالات قرمزها، به نظر در اولدترافورد رنسانسی (تولدی مجدد) در حال شکل گیری است. سطح عملکردی تیم با وجود نتایج متفاوت در وجوه مختلف در پیش فصل بهبود پیدا کرده است؛ و این نشانی از سبک حاکم بر تیم است. هم هجومی تر بازی کردن نسبت به لوئیس فن خال و هم وجود امنیت در خط دفاعی که از تیم های مورینیو انتظار می رود از این پیشرفت هاست. در حال حاضر تنها گوشه ی کوچکی از آن به نمایش درآمده اما آنقدر کافی است که برای انتظارات در راستای قهرمانی تیم قابل اطمینان باشد.

 آندر هررا در این مورد گفت:

می خواهیم که توپ را داشته باشیم؛ اما نه تنها آن را داشته باشیم، می خواهیم که حمله کنیم. فکر کنم که یونایتدی هجومی اما فشرده خواهیم دید. ما پیشرفت می کنیم و تیمی فانتزی تشکیل می دهیم. نسبت به فصل جدید خوش بین هستیم.

این خوش بینی تازه شده تنها از حس شروع فصل جدید و تعطیلات تابستان و رئیس جدید در رأس کار نیست، بلکه چهره های جدید با کیفیت بالا در رختکن بدان افزوده است.

ایبراهیموویچ پیش از کریسمس ۳۵ ساله خواهد شد، اما تحرک مرد سوئدی در حال حاضر عاملی مهم در نقشه های هجومی یونایتد است. سرعت این مهاجم در مسافت ۵-۱۰ یارد (۴.۵-۹ متر) به قرمزها کمک می کند که باعث جابجایی مدافعان از جای خود شود و با سرعت در گوشه ها ، برخلاف استراتژی کسالت آور فن خال، باعث تهییج طرفداران نسبت به قدرت هجومی و پر تحرک یونایتد نسبت به فصل گذشته خواهد شد.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - پیش فصل امیدوار کننده اما سوالات به جا مانده ... - زلاتان

به همین دلیل مخیتاریان یک بازیکن کلیدی خواهد بود؛ نه تنها برای سرعت وی به عنوان یک بال بلکه خلاقیت وی در یک سوم جلوی زمین برای تیم راهگشا خواهد بود. این بازیکن ارمنی فصل گذشته در ۲۵ گل در گوشه های زمین، زننده گل یا دهنده پاس گل، نقش داشته است و اگرچه بازیکن سابق دورتموند بیشتر علاقه مند به حضور در فضاهای خالی جناح راست تیم است اما او در ماه های آینده به تکیه گاه و کلید خلاقیت یونایتد تبدیل خواهد شد.

در عین حال، در عقب میدان اریک بیی ترکیبی از توانایی توأمان استعداد دفاع پولادین و کنترل بر روی توپ از خود نمایش داده و بدین ترتیب وی جلوتر از فیل جونز و کریس اسمالینگ به عنوان گزینه ی اول مورینیو انتخاب شده است. در حالیکه اسمالینگ به خوبی با فرم مناسب ۱۸ ماه گذشته ی خود در ترکیب حضور خواهد داشت، جونز به ناچار در نهایت بر روی میز درمانگاه خواهد بود و جای مناسب برای مدافع سابق ویارئال ایجاد خواهد کرد. بیی در حال حاضر استعداد خود را به نمایش گذاشته است.

در نهایت پوگبا باقی می ماند که به عنوان جواهری در این تابستان شناخته می شود. این بازیکن فرانسوی در جریان یورو ۲۰۱۶ نمایش ناامید کننده ای از خود به جای گذاشت، اما متهم اصلی دیدیه دشان می باشد که پوگبا که در حد ستارگان کلاس جهانی است را در پستی نامناسب استفاده می کرد. در اولدترافورد، شماره هشت و دارای نقش باکس-تو -باکس خواهد بود؛ نقشی که یونایتد در آن کمبود داشت یا حداقل در هررا نتوانست این خصوصیت را پیدا کند. قیمتی بالاتر یا حداقل نزدیک ۱۰۰ میلیون پوند، قیمتی اشک آور در فصل پیش رو خواهد بود؛ اما تعادلی که وی به ترکیب یونایتد به کمک حضور فیزیکی، حملات و فرارهای ریسکی و آمار فوق العاده برای تیم به ارمغان می آورد به طور قطع ارزش این سرمایه گذاری را خواهد داشت.

با این حال هنوز در مورد ترکیب یونایتد پرسش هایی باقی مانده است یا به طور دقیق تر در مورد عملکرد بازیکنانی خاص این سوالات وجود دارد. رئیس پرتغالی باید عملکردی قوی از هررا به دست آورد، در حالیکه نقشی مناسب تر برای مورگان اشنیدرلین، بازیکن باکس-تو-باکس که فن خال سعی کرد به پست دفاعی ببرد، باید پیدا کند. و در مورد فلینی، بمبی کثیف در لیگ پر از تیر کمان بچه گانه؟! (منظور قدرت برتر فلینی) بازیکن بلژیکی خریدی عجیب بود که مهمترین دارایی وی در سه سال گذشته در اولدترافورد آرنج راست و چپ وی بوده است!

از طرفی دیگر مسأله ی آمادگی جسمانی لوک شاو، قابلیت دفاعی آنتونیو والنسیا، عدم تطابق متئو دارمیان، پاهای باستین شواین اشتایگر و فرم وحشتناک ممفیس وجود دارد که همگی در فصل پیش رو به دقت مورد توجه خواهد بود.

جا دارد که در مورد بزرگترین چالش مورینیو صحبت شود: کاپیتان وین رونی، کسی که به عنوان گزینه اول برای پست شماره ده فصل را شروع خواهد کرد، اما در بین گزینه هایی که سرمربی برای وی در نظر گرفته سومین گزینه برتر خواهد بود. برای لحظه ای مورینیو نسبت به تحسین هایی که نسبت به رونی به عنوان کلید امیدهای یونایتد معرفی می کند، متزلزل نشد.

فصلی که وی به یونایتد پیوست مصادف با فصلی بود که من برای اولین بار به انگلستان آمدم. همه می دانند، تلاش کردم که وی را بخرم. او بازیکنی است که همیشه می خواستم در تیم خودم داشته باشم.در نهایت وی را در باشگاهی که بدان عشق می ورزد و بهترین سالهای دوران حرفه ای خود را گذرانده، دارم. و الآن فکر می کنم که بهترین عملکرد از سمت او را خواهم داشت.

این یک ارزیابی خوش بینانه نسبت به بازیکنی که در سه سال گذشته با افول روبرو بوده، می باشد.

فراتر از پرسش ها در مورد بازیکنان، شکل تیم مورینیو پس از چهار بازی و نزدیک به شروع فصل نامشخص است. به طور معمول، مورینیو از سیستم چند وجهی ۴-۲-۳-۱ به عنوان سیستم مورد علاقه استفاده خواهد کرد. پنج نفر عقب زمین برای مورینیو شامل داوید ده خیا، والنسیا، اسمالینگ، جونز و شاو خواهد بود! در خط میانی مایکل کریک از بین هررا و اشنیدرلین یک نفر را به عنوان یار کناری در روز اول مسابقات خواهد داشت. همچنین مخیتاریان، رونی و آنتونی مارسیال پشت سر زلاتان خواهند بود.

این سیستمی است که بیش از یک بازیکن را به خطر انداخته است؛ قرار گرفتن رونی به عنوان بازیکن خلاق که برای مدت زمان زیادی نامناسب بوده است اولین قربانی می باشد. و مارسیال می تواند حرکات انفجاری از سمت چپ تیم ترتیب دهد، درحالیکه در میانه می تواند بیشتر ویرانگر ظاهر شود. و درخشان ترین جوان یونایتد، مارکوس رشفورد، این رقابت ها را از روی نیمکت شروع خواهد کرد.

شاید بزرگترین مشکل سازش در سیستم ۴-۲-۳-۱ برای پوگبا صورت گیرد. وی به عنوان شماره هشت عقب بازی خواهد کرد و فضای کمی برای آنچه که وی در آن استعداد دارد برایش باقی می گذارد؛ دقیقاً اشتباهی که دیدیه دشان در این تابستان در ترکیب فرانسه انجام داد!

در واقع تعادل تیمی یونایتد بخصوص با حضور پوگبا با ترکیب ۴-۳-۳ ناآشنا اما پویا خواهد بود و بدین صورت پوگبا جلوتر قرار خواهد گرفت و از بین کریک، هررا و اشنیدرلین دو نفر از وی حمایت می کنند. برای زلاتان به کمک ممفیس، مارسیال، رشفورد و یا مخیتاریان فضا ایجاد خواهد شد. و منطقاً هیچ جایی برای رونی وجود نخواهد داشت.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - پیش فصل امیدوار کننده اما سوالات به جا مانده ... - رونی

تصمیم بزرگ نزدیک است. چین کاپیتان را صدا می زند اما هنوز زمان آن نرسیده است. در این لحظه تیم مورینیو فصل را با امید تازه و واقعی آغاز خواهد کرد. این دقیقاً ترکیبی است که برای رقابت در مسابقات فوق رقابتی لیگ برتر نیاز است.

هفت تیم برای قهرمانی امید دارند: قهرمان فصل گذشته لستر سیتی، منچستر سیتی، آرسنال، چلسی، تاتنهام، لیورپول و البته منچستر یونایتد. تضمین کمی وجود دارد ولی برای اولین بار در سه سال گذشته امید بیشتر از هر زمان دیگر پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن واقعی به نظر می رسد.

۰ Comments