جایگزین مسیر

چرا باید رایان گیگز جانشین فن خال شود ؟

by | دی , ۱ , ۱۳۹۴

چرا باید رایان گیگز جانشین فن خال شود ؟

پایگاه هواداران منچستریونایتد – در پی نتایج ضعیف اخیر منچستریونایتد شایعات اخراج لوییس فن خال بشدت قوت گرفته است. در روزهای اخیر نام مورینیو و گواردیولا بارها و بارها بعنوان گزینه ی جانشینی فن خال در یونایتد شنیده شده اند اما اکنون نگاهی داریم به نظر افرادی که رایان گیگز اسطوره ی تمام نشدنی یونایتد را بهترین گزینه برای سرمربیگری این تیم در صورت اخراج فن خال میدانند.

استیو راند، کمک مربی سابق یونایتد در زمان سرمربیگری دیوید مویس :

رایان بدون شک یکی از بهترین بازیکنانی بوده است که با آنها کار کرده ام حتی در سن ۳۹ سالگی او یک بازیکن فوق العاده بود. او تصمیم گرفت بعنوان بازیکن- مربی در یونایتد فعالیت کند و اکنون هم بعنوان دستیار در یونایتد فعالیت میکند پروسه ای طبیعی برای تبدیل شدن به یک سرمربی. فکر میکنم او شایستگی این را دارد که این پست را در منچستریونایتد بعهده بگیرد. منچستریونایتد برای اینکه رو به جلو حرکت کند باید این شانس را به گیگز بدهد چه او موفق شود چه ناموفق فکر میکنم این مسیری است که گیگز باید در کارنامه اش بگذراند.

دنی مورفی، بازیکن سابق لیورپول و کارشناس BBC :

فکر میکنم یونایتد نیاز به یک تغییر دارد. من از آن دسته آدمهایی نیستم که فکر میکنند هر وقت یک تیم دچار افت شد باید سرمربی را اخراج کرد! ولی از بادی لنگوایج (زبان بدن) بازیکنان میتوانم این را احساس کنم که آنها پشت فن خال نیستند. اگر به من باشد سرمربیگری یونایتد را به گیگز میدهم حداقل تا آخر این فصل، تا ببنیم اوضاع چگونه پیش میرود. او با تعصب است و میداند که هواداران یونایتد از تیم انتظار چه جور بازی را دارند.

جیمی ردنپ، ملی پوش سابق انگلستان و کارشناس Sky Sports :

منچستریونایتد در وضعیت افتضاحی قرار دارد. سه سال پیش آنها سر الکس فرگوسن را بر سر کار داشتند کسی که حکمرانیش ۲۶ سال در الدترافورد تداوم داشت. ولی اکنون اگر فن خال نتواند بسرعت اوضاع را تغییر دهد آنها به سراغ سومین مربی در سومین سال پس از بازنشستگی فرگوسن خواهند رفت! یونایتد همواره روشی متفاوت در تغییر سرمربیانش داشته است ولی اکنون آنها هم به جمع تیمهای دست پاچه در تغییر سرمربی پیوسته اند.

فن خال میتواند اوضاع را عوض کند ولی اگر نتواند آنگاه باشگاه مجبور به تصمیمگیری خواهد شد. اگر سرمربی هلندی اخراج شود رایان گیگز میتواند یکی از گزینه ها باشد. شاید او فردی بی تجربه بنظر بیاید ولی حداقل بازیکنان زیر نظر او بازی تماشایی ارائه خواهند کرد. اگر گیگز نادیده گرفته شود شاید دیگر هرگز شانس سرمربیگری در یونایتد را پیدا نکند.

پل مرسون، بازیکن سابق آرسنال و کارشناس Sky Sports :

به رایان گیگز نگاه کنید. فکر میکنم او کاملترین گزینه برای یونایتد است. گیگز آنجا حضور داشته است، باشگاه و بازیکنانش را میشناسد و محبوب هواداران است همچنین جزئی از کادر فنی بوده است. او همه شرایط را داراست. اما ما داریم در مورد او بعنوان سرمربی یونایتد صحبت میکنیم ؟ اگر فن خال اخراج شود بخاطر این است که او نتوانسته یونایتد را در جمع ۴ تیم صدر جدول حفظ کند، خب وقتی سرمربی بعدی آنها بیاید اول باید با شرایط موجود در یونایتد آشنا شود تا بتواند بهتر کارش را پیش ببرد آنها نمیتوانند کسی را بیاورند که شناختی از لیگ برتر ندارد ۶ ماه طول میکشد تا او با شرایط جدید آشنا شود بنابرین قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر هم از دست میرود.

گریم سونس، ملی پوش سابق اسکاتلند و کارشناس ESPN :

به نظر من آنها از قبل سرمربی بعدی یونایتد را انتخاب کرده اند. فکر میکنم رایان گیگز سرمربی بعدی باشد. سخت است بخواهیم بگوییم که آنها در چند بازی آینده یونایتد فن خال را زیر نظر نخواهد داشت. نتایج خوب نیستند، شیوه ای که آنها بازی میکنند خوب نیست. چه قرارداد کوتاه مدت باشد چه بلند مدت، من فقط رایان گیگز را جانشین فن خال میبینم. مسئولان یونایتد رفتند سراغ دیوید مویس که انتخاب فرگوسن بود ولی جواب نداد. سپس آنها رفتند سراغ کسی که رزومه و سابقه ی فوق العاده ای داشت ولی باز هم جواب نداد فکر میکنم الان مطمئن ترین گزینه که میتوانند بروند سراغش کسی است که قبلا آنجا بوده باشد و ویژگی های مد نظر یونایتدی ها را داشته باشد.

اگر برگردیم به گذشته زمانیکه یونایتد میخواست جانشین فرگوسن را انتخاب کند مورینیو یکی از گزینه ها بود، ژوزه در این مورد سکوت کرده بود سپس بابی چارلتون آمد و گفت: خیر به هیچ وجه! میدانم که فرگوسن به مورینیو علاقمند است، اینکه چقدر علاقمند است نمیدانیم ولی دلایلی که بابی چارلتون چند سال پیش برای استخدام نکردن مورینیو داشت کماکان سرجایش باقیست.

Ψ

۰ Comments