جایگزین مسیر

چرا مویز حق دارد دنبال یک مدافع چپ جدید باشد؟

by | آبان , ۲۳ , ۱۳۹۲

آیا پاتریس اورا افت داشته است؟ آیا دیوید مویز حق دارد به دنبال یک مدافع چپ جدید دیگر باشد؟ قصد داریم در این مقاله تاحدودی پاسخی به این دو پرسش بدهیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران پاتریس اورا در فصل گذشته, بازیکنی کلیدی در راه قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر بود, این بازیکن فرانسوی, در فصل گذشته دوباره اوج گرفت و به انتقادات علیه اش با نمایش هایی چشم نواز پاسخ داد و جایگاه خود به عنوان انتخاب اول برای پست مدافع چپ در الدترافورد را تثبیت کرد.

با این حال, این بازیکن 32 ساله در تابستان امسال در آستانه جایگزین شدن با شاگرد سابق دیوید مویز, لیتون بینز بود و حتی پس از شکست در نهایی شدن خرید بینز, در دقایق پایانی مهلت نقل و انتقالات چیزی نمانده بود که مدافع چپ پرتغالی رئال مادرید, فابیو کونترائو به منچستریونایتد ملحق شود.

سخت است که بگوییم آیا خطر جایگزین شدن اورا با بازیکنی دیگر بر روی عملکرد این بازیکن تاثیر گذاشته است یا نه, اما چیزی که مشهود است این مسئله است که فرم اورا در آغاز فصل جاری از نمایشی که از او در طول فصل گذشته دیدیم, فاصله دارد.

اورا امتیاز 383 از 10 بازی آغازین منچستریونایتد در فصل گذشته بدست آورده است, در مقابل این آمار, این بازیکن فرانسوی در 10 بازی آغازین فصل جاری رقابت های لیگ برتر 241 امتیاز کسب کرده است.

.

 

عملکرد اورا پس از ده بازی آغازین فصل 2012/13

.

 

عملکرد اورا پس از ده بازی آغازین فصل 2013/14

.

این مدافع چپ همچنین در این 10 بازی در فصل گذشته دو گل به ثمر رسانده است, که با آمار گل های او در 7 سال گذشته که در لیگ برتر برای یونایتد بازی کرده بود, برابری می کرد. دو گل او در فصل گذشته از مجموع 5 شوتی که زده است به ثمر رسیده بود, چهار شوت از این 5 شوت در چارچوب بوده است که درصد دقت شوت های او را به 80 درصد می رساند. این بازیکن سابق موناکو آماری مشابه به این را در زمینه تلاش برای گلزنی در فصل جاری داشته است. 4 شوت زده است که تنها دو تای آنها در چارچوب بوده است.

.

دقت شوتزنی اورا در فصل گذشته

.

با نگاهی به دقت پاس های این بازیکن در فصل جاری می بینیم که او از این لحاظ به نسبت همین دوره زمانی در فصل قبل به طور شاخصی افت داشته است. میانگین درصد دقت پاس های اورا در بازی های اخیر 79 درصد بوده است یعنی 11 درصد کمتر از آمار او در همین تعداد بازی در فصل گذشته. میانگین درصد پاس اورا در فصل گذشته در این دوره زمانی رقم 90 درصد بوده است.

.

 

دقت شوتزنی اورا تاکنون در فصل جاری

.

تا اینجای فصل, اورا به طور میانگین 59 درصد از نبردهای خود با بازیکنان حریف را با پیروزی پشت سر گذاشته است, که این مسئله نیز نزولی شاخص در مقایسه با آمار او در 10 بازی آغازین فصل قبل می باشد. او در فصل گذشته 70 درصد نبردهایی را که داشته است با پیروزی پشت سر گذاشته است. آمار تکل های موفق این بازیکن نیز از 84 درصد به 78 درصد تنزل پیدا کرده است و او در فصل جاری 6 خطا بیشتر از فصل گذشته انجام داده است.

.

نبردهای موفق اورا در 10 بازی آغازین فصل 2012/13

.

 

نبردهای موفق اورا در 10 بازی آغازین فصل 2012/13

.

علی رغم کاهش تعدادی از آمار این بازیکن در مقایسه با فصل گذشته, اورا در فصل جاری در 10 بازی آغازین فصل بیشتر از همین دوره در فصل گذشته موقعیت گل خلق کرده است. او همچنین 14 پاس کلیدی داده است و دو پاس گل داده است در حالیکه در فصل گذشته در همین تعداد بازی او 11 پاس کلیدی داشت و تنها یک پاس گل داده بود.

شایعات همچنان ادامه دارد مبنی بر اینکه مویز هنوز به دنبال یک مدافع چپ جدید برای تیم است. آخرین بازیکنی که با یونایتد در این ارتباط لینک شده است بازیکن اسپانیایی آلبرتو مورنو می باشد. اگر اورا مربی جدید تیم را متقاعد کند که شخص مناسب برای پست کلیدی مدافع چپ است, نیاز دارد که همان عملکردی که در فصل گذشته داشت و یکی از بازیکنان کلیدی یونایتد بود, در فصل جاری نیز تکرار کند.

۰ Comments