جایگزین مسیر

چه کسانی باید پیراهن های 7، 9 و 11 یونایتد را بر تن کنند؟

by | خرداد , ۴ , ۱۳۹۳

شماره های افسانه ای یونایتد در این تابستان در دسترس خواهند بود، اما چه بازیکنانی می توانند این پیراهن ها را تصاحب کنند. در این پست نگاه استیوارت متایسن ( MEN Sport’s United reporter ) و نظر هواداران را در مورد این شماره ها بیان می کنیم.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – پیراهن شماره 7 مشهور اولدترافورد، شماری از اسطوره های پیشین یونایتد را بر خود دیده است که شامل برایان رابسون، اریک کانتونا، دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و در مقطعی جرج بست می شود. اما برای 12 ماه بلااستفاده مانده و حالا نیاز است تا فردی شایسته آن را بر تن کند.

پیراهن شماره ی 9 ترکیبی از پیروزی و تراژدی بوده است.

تامی تیلور، یکی از قربانیان فاجعه ی مونیخ این پیراهن را بر تن می کرد. سر بابی چارلتون در جریان فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 1968 با این شماره به میدان رفت. همین طور اندی کول در فینال لیگ قهرمانان 1999 در برابر بایرن مونیخ.

این پیراهن برای دو سال مالکی نداشته است.

شماره ی 11 پیراهنی ست که بعد از 23 سال که متعلق به رایان گیگز بود با بازنشستگی او در دسترس قرار می گیرد. فرد قبلی مشهور صاحب این پیراهن جرج بست بود.

حالا اختیار سپردن این شماره ها به بازیکنان با لوئیز فن خال خواهد بود.

7

به طور مستدل، سنتی ترین شماره در در تاریخ یونایتد است. مشهورترین بازیکنانی که اولدترافورد را به تالاری مشهور تبدیل کردند این پیراهن را بر تن داشتند.

این پیراهن توسط دو بازیکن سال اروپا و جهان یعنی جرج بست و کریستیانو رونالدو پوشیده شده است، که هر دو در فینال های اروپایی با این شماره گلزنی کرده اند.

بست، اسطوره ی دهه ی 60، گرچه بیشتر شماره ی 11 را پوشید، اما وقتی یک گل جادویی در وقت های اضافه ی فینال لیگ قهرمانان سال 1968 ومبلی برابر بنفیکا به ثمر رساند شماره ی 7 پوشیده بود. رونالدو هم با این شماره در فینال 2008 مسکو در برابر چلسی با ضربه ی سر گلزنی کرد.

هر دوی آن ها در جمع بهترین بازیکنان جهان شناخته شده اند.

کاپیتان مارول برایان رابسون در دهه های 80 و 90 پیش از اینکه اریک کانتونا شیاطین سرخ را به ارتفاعات جدیدی ببرد، به این پیراهن حسی تازه بخشیده بود.

شهرت دیوید بکهام از نظر تجاری اهمیت این شماره را بیشتر کرد و رونالدو به همین راه ادامه داد.

اما هنگامی که او تیم را در سال 2009 با رکورد 80 میلیون پوند ترک کرد، یونایتد سعی کرد تا شخصی را بیابد تا شایسته ی این شماره باشد. مایکل اوون وقتی این موقعیت را به دست آورد بیشتر تحت تأثیر مصدومیت بود و آنتونیو والنسیا وقتی به سراغ این پیراهن رفت به انحطاط افتاد.

این بازیکن اکوادوری تابستان گذشته این شماره را رها کرد و دوباره پیراهن قدیمی اش را پوشید و از آن موقع این شماره بی استفاده مانده است.

قطعاً نیاز است تا شخصی باکفایت که بتواند بار سنگین این پیراهن را به دوش بکشد آن را بر تن کند.

به طور ایده آل شما به بالی احتیاج دارید که در اولدترافورد طوفان به پا کند. شخصی که در تمام طول خط حرکت کند و بعد به تو بزند و به خوبی برای به ثمر رساندن گل به حمله اضافه شود. عالی ترین انتخاب باید این عملکرد را در بزرگ ترین صحنه های اروپایی و جهانی از خود نشان داده باشد.

به عنوان مثال، عضو تیم ملی کشورش در جام جهانی، و یک گلزن در بازی های لیگ قهرمانان اروپا، می تواند تصویری کامل از شماره ی 7 بعدی باشد.

مارکو رویس، بازیکن خلاق و گلزن بورسیا دورتمند، در صورت در دسترس بودن می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

نظر هواداران :

7

9

آیا می توانید باور کنید پیراهنی که زمانی خط حمله ی هر تیمی در روزهای قدیم رهبری می کرد از سال 2012 در اولدترافورد بلااستفاده مانده باشد؟

2 فصل کامل بدون شماره ی 9 به نظر عجیب می رسد. از زمانی که دیمیتار برباتوف در یک بازی مانده به آخر فصل 2011-12 به عنوان یار تعویضی برابر سوانزی به میدان آمد، این پیراهن که زمانی امثال تامی تیلور و سر بابی چارلتون آن را می پوشیدند دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است.

زمانی که برباتوف تیم را به قصد فولهام ترک کرد این شماره کنار گذاشته شده است.

حال چه کسی می تواند کمی جادوی گلزنی سنتی را به این شماره برگرداند؟

داستان ها حاکی از آن بود که ادینسون کاوانی در پاریسن ژرمن راضی نیست و این بازیکن اروگوئه ای خیال انتقال به انگلیس را دارد. اگر او در دسترس باشد یونایتد برای جذبش بی میل نیست، هرچند که بعد از فتح لیگ فرانسه، کاوانی دوباره با تیمش خوشحال به نظر می رسد.

احتمال دارد که رابین فن پرسی در این فصل شماره ی 9 را برگزیند. دو فصل پیش به نظر می رسید این شماره مناسب او باشد، اما درعوض او شماره ی 20 را برگزید، شماره ای که با اوله گونار سولشائر در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 1999 به شهرت رسید.

اما فن پرسی شماره ی 9 را در تیم ملی هلند بر تن می کند و اگر سرمربی جدید به سیستم تک مهاجم دلخواهش ادامه دهد، این می تواند انگیزه ای برای انتخاب او برای رهبری خط حمله ایجاد کند. یک شماره ی جدید و نقش کاپیتان برای فن پرسی، می تواند یک گزینه باشد.

نظر هواداران :

9

11

شماره های تیم برای فصل 94-1993 معرفی شد و یونایتد، البته، شماره ی 11 خود را به بازیکنی 21 ساله داد که تا حالا این پیراهن را در اختیار داشته است.

چه کسی قبل از اینکه این پیراهن به اختیار گیگز دربیاید آن را بر تن می کرد؟

تا جایی که من می دانم اریک کانتونا در سلهاست پارک برابر ویمبلدون در سال 1993. در فصلی که اولین قهرمانی سر الکس فرگوسن با یونایتد رقم خورد.

بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه این شماره بعد از گیگز می بایست مثل خود او بازنشسته شود ( 20 درصد از هواداران در نظرسنجی چنین نظری دارند ). اما این شیوه که با مسائل اینچنینی احساسی برخورد شود در یونایتد جایی ندارد.

بهتر است که شخص دیگری اسمش بر پشت این پیراهن حک شود و آن را در اختیار داشته باشد.

دو بال جدید به انتقال به اولدترافورد لینک شده اند که یکی از آن ها ممفیس دیپای از پی اس وی آیندهوون هلند است که به همراه تیم ملی کشورش در برزیل حضور خواهد داشت.

فن خال کیفیت این بال چپ را می پسندد. او یک بازیکن 20 ساله ی سریع است، می تواند دریبل بزند و شوت ها و ضربات آزاد خوبی هم می زند. او می تواند یک گزینه باشد.

اما اگر واقعاً می خواهید مفهوم شور جوانی را در تیم ابقا کنید، هیچ کسی بهتر از عدنان یانوزای نمی تواند مناسب این شماره باشد.

این بازیکن 19 ساله ی بلژیکی این هفته گفت که در اولین حضورش برای یونایتد، گیگز چه مربی ای برای او بوده است. او گفت که همیشه از گیگز می پرسد که چه کاری انجام دهد و برای بیشتر فصل، او از عهده ی وظایفش به خوبی برآمد. یانوزای خاطره ی این مرد ولزی را در سال های جوانی زنده نگه می دارد، وقتی که در سمت چپ می درخشید.

از وقتی که او در 16 سالگی از اندرلخت به یونایتد آمده، رشد کرده و به نظر برای پوشیدن شماره ی 11 شایسته و مناسب است.

نظر هواداران :

11

۰ Comments