جایگزین مسیر

کارشناسی؛نمره بازیکنان یونایتد در بازی با نیوکاسل

by | آبان , ۲۸ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد – با برد شیرین دیروز تیم برابر نیوکاسل جا داره نمره بازیکنان را با هم تحلیل کنیم تا بفهمیم که کدام بازیکنان بهتر و کدام ضعیف تر عمل کردند . 

 

پوگبا : ۵/۵

باز هم پوگبا و باز هم یک برد ۴ گله دیگر و باز هم گلزنی لوکاکو بعد هفته ها ! اینها اتفاقی نیست . او بازیکنی بسیار خوش تکنیک ، با دید بالا و تاثیر گذار است . بازیکنی که بعد از ۲ ماه مصدومیت اینچنین برای تیمش بازی می کند (۱ گل و ۱ پاس گل) شایسته بیشترین تقدیر است.

 مارسیال : ۴/۵

بعد از پوگبا، امشب شب او بود ؛ یکی از بهترین مارسیال های دو سال اخیر را شاهد بودیم با دوندگی و دریبلینگ بی امان و از همه مهمتر استفاده صحیح از موقعیت ها . به طوری که بر عکس بازی های قبلی که فرصت های زیادی هدر می داد (در صورت فیکس بودن) این بار بر عکس عمل کرد و از سانتر پوگبا به خوبی هر چه تمام تر استفاده کرد و توپ را به گل نشاند .

 

راشفورد : ۴.۲/۵

این بار یکی از نقطه ضعف های قبلی خود یعنی “دوندگی بیهوده” را تا حدود زیادی رفع کرد و همین امر باعث گلزنی پوگبا شد . اما راشفورد هنوز جای کار بسیاری دارد . باید بیشتر در موقعیت سنجی ، حفظ توپ ، دریبلینگ ، شوت زنی و… پیشرفت کند . اما با تمام این اوصاف در این بازی عملکرد خوبی داشت و لایق نمره ۴.۲ از ۵ است .

 

اسمالینگ : ۴.۲/۵

مستحکم در طول ۹۰ دقیقه ، هوشیار در دفاع و تکل های به موقع سه شاکله اصلی بازی عالی اسمالینگ در پست دفاع اخر در مقابل نیوکاسل را تشکیل می داد . اسمالینگی که یکی از بدترین بازیکنان بازی مقابل چلسی بود .

ماتیچ : ۴/۵

به نسبت بازی با چلسی که فاجعه بود همانند برادر دو قلوی خود از لحاظ جثه (اسمالینگ) بازی بهتری را ارائه کرد . کمتر به سمت نقطه ضعف اصلی اش یعنی “کار زیاد با توپ” دست برد و بیشتر سعی کرد به وظیفه اصلی خود یعنی دوندگی جلوی مدافعین بپردازد . نمره ۴ از ۵ نمره کامل و قابل قبولی برای او است .

یانگ : ۴/۵

اشلی یانگ : غیرت ؛ یانگ نشان داد که در سن ۳۲ سالگی نیز چیزی از غیرت او برای پیراهن سرخ و میل به بازی اش کم نشده است . با پاس گل فوق الاده ای که با پای چپ برای اسمالینگ فرستاد، نشان داد که هنوز هم جز بهترین سانترکش های حال حاظر دنیای فوتبال است .

ماتا : ۳.۸/۵

کم فروغ ؛ تلاش بسیاری کرد تا خود را در جریان بازی قرار دهد اما هرچه از بازی گذشت بیشتر از جریان بازی خارج شد و بیشتر به کناره ها متمایل شد . ماتا باید بداند که وقتی در پست پشت مهاجم بازی می کند نباید دائما پستش را ترک کند و به کناره ها برود زیرا جای دیگر بازیکنان است . هرچند که شاید عادت کرده باشد بعد از ۱ فصل بازی در پست وینگر راست !

ده خیا : ۳.۸/۵

او هم همانند هم وطن اسپانیایی خود یعنی خوان ماتا شب کم فروغی را سپری کرد . ده خیا ، ده خیای همیشگی نبود . کوچک ترین حمله نیوکاسل روی دروازه یونایتد بوی گل می داد و این یعنی فاجعه برای یکی از بهترین سنگربانان حال حاظر جهان . امیدواریم که در بازی بعدی ده خیای بهتری را شاهد باشیم .

والنسیا : ۳.۵/۵

تانک اکوادوری ما کجایی ؛ والنسیا مدت ها است که در پست دفاع راست عملکرد متوسطی از خود ارائه می دهد . نه درست سانتر می کند و نه ان چنان که باید دفاع می کند . نمی دانیم که ایا مشکل از پستش هست یا دیگر “شیر پیر شده”  است اما هر چه است امیدواریم خیر باشد .

لوکاکو : ۲.۵ 

فاجعه بار ؛ بعد از شروع طوفانی در لیگ برتر و زدن ۷ گل در ۷ بازی با مصدومیت تاثیر گذار پوگبا لوکاکو نیز افت کرد تا اینکه در چند بازی پیابی موفق به گلزنی برای پیراهن شیاطین سرخ نشد . اما در این بازی عملکرد دور از انتظاری از خود ارائه داد . چندین موقعیت صددرصد گلزنی را در نیمه اول از دست داد که می توانست بلای جان تیم شود و بعد از دست دادن کلی موقعیت و زمانی که تیم ۳-۱ جلو بود با یک گل زده جوری خوشحالی کرد که انگار تک گل پیروزی بخش مسابقه را زده است . لوکاکو باید بداند که این جا اورتون نیست و طرفداران یونایتد بسیار باهوش تر از ان هستند که با گل های “تاکیدی ” او که اکثرا گل ۳ یا ۴ تیم است فریب بخورند . زیرا این گل ها فقط بدرد امار اقای گلی جناب لوکاکو می خوردند و نه تیم . در کل امیدواریم لوکاکوی جوان وظیفه اصلی خود یعنی گلزنی گل های اول و یا دوم تیم را انجام دهد و نه سوم یا چهارم.

لیندلوف : ۱.۵/۵

پس کی میخواهی استرس را از خود دور کنی ؛ باور این که این لیندلوف منچستریونایتد همان لیندلوف بازی ایتالیا-سوئد هست بسیار،بسیار سخت است . آن لیدلوف ۹۰ دقیقه اشتباه نکرد ، دفاع تیمش را مثل یک رهبر در طول بازی ارایش می کرد ، تکل می زد ، جانانه بازی می کرد ولی این لیندلوف تنها ۱۴ دقیقه زمان می خواست تا تیمش را ۱-۰ عقب بیندازد ! مشکل او بیشتر از استرس ناشی است تا بار فنی ، “استرسی که از پیش فصل در بازی هایش دیده می شد و تا الان هم رفع نشده است”

تعویضی ها : 

نکته : به دلیل وقت کم تر تعویضی ها برای بازی کردن، نمره آن ها از شماره ۳ حساب خواهد شد . 

فلینی : ۲.۵/۳

دقیقه ۷۰ به زمین امد و هر انچه مربی از او خواسته بود را یک به یک اجرا کرد ، درست مثل بازی با چلسی . در ان بازی تیم گل می خواست و فلینی موقعیت های جدی روی دروازه کورتوا خلق کرد که با بد شانسی و بی دقتی راهی گل نشد . اما در این بازی تیم حفظ نتیجه می خواست که فلینی به خوبی ارتباط میان هافبک ها و مهاجمین نیوکاسل را با دوندگی بی امان خود قطع کرد . ” اگر یک نفر در این تیم شایسته احترام بیشتری باشد بی شک نام آن فرد مروان فلینی خواهد بود ” بازیکنی که در موقع اشتباهات بیشترین انتقادات و توهین ها را می شنود اما در مواقع کار مثبت هیچ خبری از تعریف و تمجید های دیگر بازیکنان برای او نیست .

 

زلاتان : ۳/۳ 

شیر امد ؛ به راستی که او یک شیر است : مثل شیر غرش می کند ، مثل شیر حمله می کند و مثل شیر ضربه می زند . بی راه نگفته ایم اگر بگوییم فوتبال بدون زلاتان یک چیزی کم دارد . چطور می شود انقدر حرفه ای بود ؟ فقط زلاتان می تواند ۲ ماه زمان امدنش در زمین را کمتر کند و باعث تعجب همگان شود . فقط زلاتان می تواند در سن ۳۶ سالگی این چنین دوندگی و بازی سازی کند و فقط زلاتان می تواند در این سن و سال قیچی برگردان بزند . چه حیف که این ابر مرد سوئدی به اخر خط نزدیک می شود ، فوتبال یکی از جواهر های گران بهایش را از دست می دهد . زلاتان در زمین امد و در همان ۱۵ دقیقه تاثر مثبتش را شاهد بودیم . نمره ۳ از ۳ بی شک لایق او است. نه برای زلاتان بودنش بلکه برای تلاش و کوشش اش .

هررا : ۱.۵/۳ 

۱۰ دقیقه فرصت زیادی برای قضاوت در مورد یک هافبک (دفاعی) نیست . اما با توجه به بازی های پیشین هررا می توانیم بگوییم که او افت کرده است . هررایی که سال گذشته با دوندگی بی امان خود نفس تیم ها را بریده بود این روزها با نیمکت نشینی های پیاپی افت کرده است ، هم افت روحی و هم فنی . امیدواریم با رفتنش به تیم هایی مثل اتلتیکو و بارسلونا حسرتش را نخوریم .

 

توجه:این مطلب ارسالی یکی از کاربران سایت میباشد و مدیریت سایت موافق یا مخالف این مطلب نخواهد بود .

۰ Comments