جایگزین مسیر

کریستال پالاس 0-2 منچستریونایتد | 9 نکته ای که آموختیم

by | اسفند , ۴ , ۱۳۹۲

شیاطین سرخ از چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس, در بازی خارج از خانه برابر کریستال پالاس با دو گل رابین و رونی به برتری رسیدند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – شیاطین سرخ به شدت به 3 امتیاز بازی برابر کریستال پالاس نیاز داشتند, زیرا آنها تلاش می کنند تا فاصله امتیازی خود با تیم های صدرنشین لیگ را کمتر کنند و به رتبه چهارم لیگ برتر برسند.

پس از اینکه چلسی در دقایق پایانی بر اورتون غلبه کرد, یونایتد با آگاهی از این نتیجه در سلهارست پارک برای کسب 3 امتیاز بازی برابر پالاس به میدان می رفتند.

پس از کسب نتایج ضعیف در هفته های گذشته, یونایتد پیروزی خوبی در بازی دیروز بدست آورد, اما چه درس هایی ما از این پیروزی بدست آوردیم؟ در ادامه به نکاتی که از بازی دیروز یاد گرفتیم نگاه می کنیم. این نکات برگرفته از سایت بلیچر ریپورتر می باشد.

 

مویز خودش را برای تغییر آماده کرده است

مارک اوگدن در تلگراف گزارش کرده بود که مویز تاکید دارد او نیازی نمی بیند که چیزی را پس از تساوی 2 بر 2 تیمش برابر فولهام تغییر دهد. مویز گفته بود:

ما تنها می خواهیم کارمان را انجام بدهیم زیرا من می دانم که ما کار درست را انجام می دهیم. ما همان کارها را انجام خواهیم داد. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که کارها به درستی انجام می شود- بازیکنان را به خوبی آماده می کنیم و شرایط تغییر خواهد کرد, من در این باره هیچ شکی ندارم.

ترکیب ابتدایی بازی با پالاس نشان داد که مویز خودش را برای تغییر آماده کرده است و مسائل را به شکل دیگری انجام می دهد. او از مایکل کریک و ماروان فلاینی در خط هافبک استفاده کرد, و عدنان یانوزای, وین رونی و خوان ماتا نیز در جلوی این بازیکنان بازی می کردند. در نهایت, تغییری در سیستم تیم!

 

فلاینی شاید بازیکن خوبی باشد

قبل از بازی امروز, ماروان فلاینی تنها 4 بازی در لیگ برتر برای منچستریونایتد انجام داده بود, و هنوز برخی هواداران بودند که او را به طور کامل به حساب نمی آوردند.

او اولین بازی خود در طول دو ماه اخیر را شنبه انجام داد و حقیقتا او تا حدودی مستحکم بازی کرد. 92 درصد از پاس های او در بازی دیروز با موفقیت به مقصد رسید و بیشتر از هر بازیکن دیگری در زمین بازی مالکیت توپ را برای تیمش بدست آورد. او همچنین بیشتر از هر بازیکن دیگر یونایتد پاس های بازیکنان حریف را قطع کرد و توپ های بیشتری در نبردهای هوایی از آن خود کرد.

او موقعیت بسیار خوبی را در نیمه اول ازدست داد, به همین خاطر او می تواند قبل از بازی بعدی, کمی تمرین شوت زدن بکند!

 

اورا هنوز می تواند سهمی در تیم ایفا کند

پاتریس اورا در شرایطی در این بازی به میدان رفت که برخی انتقادات از سوی هواداران یونایتد در فصل جاری شنیده می شد اما او عصر دیروز تاثیر خود را به خوبی در حمله های تیم نشان داد و برترین بازیکن میدان لقب گرفت.

در شرایطی که یونایتد نمی توانست سه امتیاز بازی را بدست بیاورد این حرکت اورا در داخل محوطه جریمه حریف بود که پنالتی برای شیاطین سرخ به ارمغان آورد و رابین فان پرسی این ضربه پنالتی را به گل اول شاگردان مویز تبدیل کرد. در صحنه گل دوم نیز این اورا بود که آن توپ را به خوبی برای رونی مهیا کرد تا وین گل دوم شیاطین سرخ را بزند.

در حالیکه شاید او گاهی اوقات در فاز دفاعی کمبودهایی داشت که نسبتا فاکتور خوبی برای او که یک مدافع است, نمی باشد, او دوباره نشان داد, در زمان هایی که یونایتد حمله می کند, کمک فراوانی می تواند به تیم کند.

 

وین رونی آماده است تا به ازای پولی که دریافت می کند, به یونایتد کمک کند

قبل از آغاز بازی تمام توجهات به قرارداد گران قیمت رونی بود و اینکه آیا او شایسته چنین حقوقی می باشد.

جای شگفتی بزرگی نبود, زمانی که او یکی از بهترین گل های فصل جاری یونایتد را به ثمر رساند, به زیبایی توپ را مهار کرد و به کنج گوشه بالایی سمت راست دروازه کریستال پالاس توپ را چسباند.

او اکنون در مجموع 20 بازی که برای یونایتد به میدان رفته است 19 گل و پاس گل داده است. یونایتد اگر شانسی برای به پایان رساندن لیگ در جمع چهار تیم برتر لیگ داشته باشد, بیشتر از این ها به او نیاز خواهد داشت.

 

رابین فان پرسی هنوز بازیکن مهمی است

سیمون رایس این هفته در ایندیپندنت گزارش کرد که لویز فان خال مدعی شده است که رابین بیشتر از اینکه برای یونایتد بازی می کند از بازی در هلند خوشحال است.

در 10 بازی گذشته یونایتد در لیگ, رابین 8 گل به ثمر رسانده است, که نشان می دهد این مسئله که او تا چه اندازه خوشحال است, هیچ اهمیتی ندارد زیرا او علی رغم تمام این صحبت ها,  وظیفه خود در درون زمین را ایفا می کند.

چند هفته قبل, بازیکنان یونایتد به خاطر اینکه به شکل وحشتناکی در بازی برابر ساندرلند در نیمه نهایی جام اتحادیه پنالتی زدند, در تیررس انتقادات قرار داشتند, اما فان پرسی دیروز به آنها نشان داد که چطور باید پنالتی زد. جولیان اسپرونی دروازه بان پالاس در هنگام ضربه پنالتی به سمت اشتباهی شیرجه زد, اما خدا را شکر می کرد که ضربه بعدی رابین در صحنه دیگری با برخورد به تیرک دروازه او به درون دروازه راه نیافت.

 

هواداران کریستال پالاس کمی بداخلاق بودند

هر زمان که وین رونی برای زدن کرنر در بازی دیروز می رفت, او با برخورد بدی که هواداران کریستال پالاس با او داشتند, مواجه می شد.

آن هواداران به سمت او سکه پرتاب می کردند, علی رغم اینکه ماموران مسئول حفظ امنیت ورزشگاه به خوبی با آنها مقابله می کردند. داور باید به سمت نقطه کرنر می آمد تا شرایط را ارزیابی کند.

غیرمعمول نیست که هواداران کمی با بازیکنان تیم های رقیب بد رفتار کنند, و رونی نیز یکی بازیکنان بسیار محبوب قلمداد می شود که رفتار بدی با او می شود. اما حتی هواداران اورتون نیز در قبال کارهایی که هواداران کریستال پالاس در بازی دیروز انجام دادند, کم می آورند.

 

این همان بازی بود که از منچستریونایتد انتظار می رود

همانند بازی برابر فولهام که به تساوی دو تیم منجر شد, یونایتد به آسانی در نیمه اول برترین تیم میدان بود.

پالاس خوشحال بود که عقب نشسته بود و یونایتد را برای حمله کردن فرامی خواند, به همین خاطر یونایتد حاکم مطلق توپ و میدان بود و بازی خوبی انجام داد. به جای اینکه بازیکنان یونایتد توپ را به جناحین ببرند, ما بیشتر تلاش می کردیم تا خط دفاع پالاس را از عمق دفاع باز کنیم. موقعیت هایی خلق کردیم اما تمام کنندگی بازیکنان یونایتد خوب نبود.

این شرایط در نیمه دوم ادامه پیدا کرد تا در نهایت رابین با اعتماد به نفسی بالا گل اول شیاطین سرخ را به ثمر رساند.

کمی بعد یونایتد اختلاف را دوبرابر کرد با ضربه زیبای رونی و به نظر می رسید شیاطین سرخ در هر حمله خود می توانند گل بزنند. در ادامه بازی, گل های دیگری زده نشد اما یونایتد نیز نیاز به گل دیگری نداشت. نیمه دوم این بازی ما شاهد عملکرد فوق العاده شاگردان دیوید مویز بودیم و یونایتد شایسته پیروزی بود.

 

گل اول یونایتد تفاوت را در بازی رقم زد

تا زمانی که رابین ضربه پنالتی را بزند, یونایتد نمی توانست در برابر دروازه حریف زهردار ظاهر شود و پالاس به راحتی به دفاع می پرداخت. با این حال, ما پس از به ثمر رساندن گل اول, کاملا بازی متفاوتی به نمایش گذاشتیم.

ما پس از گل اول خطرناک تر و با هدف حمله می کردیم. به نظر می رسید با هر حمله ما می توانیم گل بزنیم و همه این مسائل به خاطر اعتماد به نفسی بود که پنالتی رابین به بازیکنان داد.

 

یونایتد می تواند در حمله انعطاف پذیر باشد

کریستال پالاس همانند کاری که فولهام در بازی قبلی شیاطین سرخ در الدترافورد داشت, بازی کرد. آنها عقب می نشیتند و یونایتد را حمله دعوت می کردند و سپس با بازیکنانی زیاد دفاع می کردند.

با این حال به جای اینکه یونایتد به سانتر کردن برای خلق موقعیت رو آورد, بازی بسیار متفاوتی به نمایش گذاشت. ماتا و رونی به طور مرتب پست های خود را عوض می کردند و به بازی یونایتد از عمق میدان پویایی می بخشیدند, ویژگی که ما مدتی بود آن را در تیم نمی دیدیم.

در پایان ما نتیجه این بازی را دیدیم و توپی که به درون محوطه جریمه فرستاده شده بود بازی را به سود یونایتد تغییر داد. با داشتن 4 بازیکن در خط حمله یعنی رونی, رابین, ماتا و عدنان درست نیست که تیم به سانتر کردن رو آورد, اتفاقی که خوشبختانه در بازی دیروز رخ نداد. 

 

[highlight]شما با کدامیک از این نکات موافق هستید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.[/highlight]

۰ Comments