جایگزین مسیر

تـــام کلورلی و فرصت جایگزینی اسکولز

by | فروردین , ۲۸ , ۱۳۹۲

در بازی اخیر منچستر یونایتد تام کلورلی به روی نیمکت نشسته بود تا رونی به جای او در قلب خط میانی تیم یونایتد بازی گردانی کند.
،تام فصل خوبی را پشت سر گذاشته و او تا ۶ هفته مانده به پایان لیگ ۲۰ بازی برای یونایتد به میدان رفته است ، کلورلی کمک خوبی برای سر الکس بود تا آنها بتوانند جام را از منچستر سیتی پس بگیرند. این فصل تام فرصت خوبی داشت تا بتواند جای خودش را در ترکیب یونایتد استحکام ببخشد و نشان دهد که می تواند جایگزینی مناسب و طولانی مدت برای بازیکنان بزرگ خط میانی یونایتد یعنی اسکولز و گیگز باشد.
او بازی های قابل تحسینی در این فصل به انجام رسونده ، اما چند بازی با عملکرد نه چندان خوب و فشار بالا بر روی او موجب شد تا او از ترکیب اصلی خارج شود و سبب این فکر شود که او فرصتش را برای اینکه فکر خرید هافبک را از سر فرگی بیندازد را از دست داده است.
تام در این فصل هم برای یونایتد و هم تیم ملی انگلیس به میدان رفته است ، او ۴۳ بازی امسال برای هر دو تیم انجام داده ، که این امر موجب خستگی او شده است و او را به روی نیمکت نشانده . هر چند ممکن است خستگی از بازی های زیاد او را به روی نیمکت نشانده باشد اما این نیز می تواند هشداری از سوی فرگی باشد تا او تلاش خودش را بیشتر کند.
قدرت پا به توپ بودن بالا و تکنین خوب او می تواند او را به یک بازیکن عالی در ترکیب یونایتد تبدیل کند اما برای رسیدن به این مهم نیاز است که او تلاش خود را بیشتر کند تا بیشتر در ترکیب یونایتد به میدان برود. اما یک مشکل دیگر وجود دارد ، یونایتد نه تنها به یک هافبک پا به توپ نیاز دارد بلکه هافبک یونایتد باید هافبکی کوبنده نیز باشد که در این فصل کریک این کار را به خوبی انجام داده.
اگر او به پیشرفت ادامه ندهد و همین فرم را حفظ کند فرگی چاره ای نخواهد داشت جز خرید یک هافبک قابل اعتمادتر مانند “کوین استروتمن ” یا ” نمانیا ماتیچ”.
تام کلورلی بدون شک در این فصل تجربیات خوبی کسب کرده و او در بازیهای بزرگی مانند بازی مقابل رئال مادرید در جام قهرمانان اروپا به میدان رفت،اما اگر او نمایشی مانند بازی اخیر با چلسی داشته باشد ، توجیه این که چرا باید در ترکیب اصلی به میدان برود سخت خواهد بود.
او یک جوان است و نیاز به تجربه و تلاش بسیار دارد، فرگی هم به او هشدار داده که باید تلاشش را بیشتر کند تا بتواند جای خودش را در خط میانی یونایتد باز پس بگیرد.اگر این اتفاق رخ ندهد بدون شک یونایتد باید به دنبال یک هافبک میانی پر تلاش تر بگردد.

۰ Comments