جایگزین مسیر

گروه بندی یورو ۲۰۲۰ و رقابت یونایتدی‌ها در مقابل یکدیگر

by | آبان , ۲۴ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتدبا پیروزی تیم ملی اسکاتلند مقابل صربستان، تکلیف ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۰ مشخص شد.

در حالی که قرار بود مسابقات یورو ۲۰۲۰ پنج ماه پیش آغاز شود ولی به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا به تعویق افتاد و به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

حال با اتمام مسابقات مقدماتی، تکلیف ۲۴ تیم حاضر و گروه‌بندی یورو ۲۰۲۰ مشخص شد. در این پست می‌خوانید کدام یک از بازیکنان یونایتد در صورت دعوت شدن به مسابقات، در کنار یا مقابل یکدیگر بازی خواهند کرد.

گروه A

ترکیه – ایتالیا – ولز (دنیل جیمز و دیلان لویت) – سوئیس

دنیل جیمز و دیلان لویت که در نوامبر ۲۰۱۹ به تیم ملی کشورشان کمک کردند که مجوز حضور مستقیم در مسابقات یورو ۲۰۲۰ را بدست آورد، امیدوارند برای اولین بار در تورنمنت بزرگی به میدان بروند. در یورو ۲۰۱۶ تیم ملی ولز توانست تا مرحله نیمه نهایی پیش برود. با توجه به حضور ایتالیا و دو تیم بسیار خوب سوئیس و ترکیه، کار این تیم سخت می‌باشد ولی تمام تلاش خود را برای صعود از گروه خواهند کرد.

گروه

دانمارک –  فنلاند – بلژیک – روسیه

تنها گروه مسابقات یورو که هیچ بازیکنی از منچستریونایتد در آن حضور ندارد. البته لازم به ذکر است که روملو لوکاکو مهاجم سابق این تیم در تیم ملی بلژیک حضور خواهد داشت و تیم روبرتو مارتینز که به مقام سومی جام جهانی ۲۰۱۸ رسید، مدعی اول صعود از این گروه خواهد بود.

گروه C

هلند (دُنی فن د بیک) – اوکراین – اتریش – مقدونیه شمالی

تیم ملی هلند با حضور فن د بیک، به عدم حضور ۷ ساله خود در تورنمنت‌ها بزرگ ملی در روز ۱۳ ژوئن در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا پایان خواهد داد. با این که این تیم در مسابقات یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ حضور نداشت، اما لاله‌های نارنجی با توجه به داشتن ترکیبی قدرتمند یکی از مدعیان مسابقات خواهند بود. لازم به ذکر است این تیم ۳ مسابقه دور گروهی را در خاک خود برگزار خواهد کرد.

گروه D

انگلستان (هری مگوایر – دین هندرسون – مارکوس راشفورد) – کرواسی – اسکاتلند (اسکات مک تومینی) – جمهوری چک

تیم ملی اسکاتلند پس از سال ۱۹۹۸ برای اولین در توانست مجوز حضور در یک مسابقات ملی بزرگ را بدست آورد و اسکات مک تومینی یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود. همچنین در این گروه دوباره شاهد نبرد بریتانیایی‌ها در ومبلی خواهیم بود. دو تیم انگلستان و اسکاتلند که در یورو ۹۶ در این ورزشگاه به مصاف هم رفتند، دوباره در مقابل یکدیگر بازی خواهند کرد. با توجه به این که بسیار از بازی‌های تیم ملی انگلستان در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد، ممکن است آنها بتوانند سر انجام به طلسم خود در مسابقات ملی را پایان دهند. به نظر می‌رسد حضور هری مگوایر و مارکوس راشفورد در ترکیب گرت ساوثگیت قطعی باشد و دین هندرسون، لوک شاو، آرون وان بیساکا، جسی لینگارد و میسون گرینوود نیز برای حضور در این مسابقات تلاش خواهند کرد.

گروه E

اسپانیا (داوید دخیا) – سوئد (ویکتور لیندلوف) – لهستان – اسلواکی

دو تیم اسپانیا و سوئد در دور گروهی مسابقات مقدماتی هم‌گروه بودند و بار دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم ملی اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمان اروپا شد و مدعی اول صعود از گروه خواهند بود. تیم ملی سوئد در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد و همیشه تیم سرسختی برای رقیبان خود بوده‌اند. لهستان که یکی از بهترین مهاجم‌های دنیا را در اختیار دارد نیز برای صعود تلاش خواهد کرد و تیم ملی اسلواکی هر بار که در تورنمنت‌های بزرگ حضور داشته است، توانسته از دور گروهی صعود کند. گفتنی است که مسابقات این گروه در شهرهای دوبلین و بیلبائو برگزار خواهند شد.

گروه F

مجارستان – پرتغال (برونو فرناندز) – فرانسه (آنتونی مارسیال – پل پوگبا) – آلمان

هر تورنمنتی به گروه مرگ نیاز دارد و گروه F، گروه مرگ یورو ۲۰۲۰ خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان جام جهانی در این گروه حضور دارند. تیم ملی آلمان نیز که در ۹ دوره از ۱۲ دوره اخیر یورو توانسته‌اند حداقل به نیمه نهایی برسد در این گروه می‌باشد. یونایتدی‌ها کمی در گروه وجود ندارند. آنتونی مارسیال و پل پوگبا که به همراه تیم ملی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا امسال نیز در مقابل پرتغال و برونو فرناندز قرار گرفته‌اند، در صورت دعوت شدن به تیم ملی، دوباره سال آینده در مسابقات یورو به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این ۲ تیم فینال دوره قبل مسابقات در فرانسه را برگزار کردند که با قهرمانی شاگردان فرناندو سانتوس همراه بود. مسابقات این گروه در مونیخ و بوداپست برگزار خواهد شد و در صورت حضور تماشاگران، شانس صعود شاگردان یواخیم لو و تیم ملی مجارستان بالاتر خواهد رفت.

پس به این ترتیب در دور گروهی یونایتدی‌هایی که به مصاف یکدیگر خواهند رفت به ترتیب زیر است:

۱۴ ژوئن: اسپانیا – سوئد؛ در بیلبائو

۱۸ ژوئن: انگلستان – اسکاتلند؛ در لندن

۲۳ ژوئن: پرتغال – فرانسه؛ در بوداپست

۰ Comments