جایگزین مسیر

گری نویل: به دیوید مویز باید زمان داد

by | بهمن , ۲۷ , ۱۳۹۲

گری نویل معتقد است منچستریونایتد باید به دیوید مویز زمان بدهد تا تاثیر خود را در تیم بگذارد, حتی اگر آنها نتوانند جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را بدست آورند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – گری نویل با اشاره به اینکه باشگاه منچستریونایتد باید به مویز زمان دهد تاکید کرد که یونایتد مثل باشگاه هایی همانند چلسی و رئال مادرید نیست که پس از مدت زمان کوتاهی مربیان خود را اخراج کند.

مویز در تابستان گذشته پس از بازنشستگی سر آلکس فرگوسن با قراردادی 6 ساله هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت, اما در اولین فصل حضورش در الدترافورد روزهای سختی را پشت سر می گذارد.

با این حال, مدافع سابق یونایتد, نویل 38 ساله انتقادات از فرگوسن و دیگر سرمربیان یونایتد در گذشته را به یاد مردم می آورد و درباره سودی که باشگاه به خاطر صبر و حوصله خود در گذشته کسب کرده است, سخن به میان می آورد. نویل تاکید می کند که باشگاه باید در قبال مویز نیز همین رویه را در پیش بگیرد, حتی اگر آنها نتوانند در فصل جاری بین چهار تیم برتر لیگ قرار بگیرند.

این واقعیت است که خانواده گلیزرها هرگز با چنین وضعیتی در گذشته روبرو نشده اند و اد وودوارد نیز تازه به سمت جدید خود منتصب شده است, اما من باور دارم که آنها در راستای فلسفه باشگاه حرکت می کنند و کاری را با عجله انجام نخواهند داد. دیوید مویز شایسته این است که به اندازه مربیان پیشین یونایتد به او زمان داده شود. منچستریونایتد چلسی یا رئال مادرید نیست که مربی را که برایشان جام آورده است را اخراج کند.

منچستریونایتد, باشگاه متفاوتی است و او باید در تیم بماند و من این حرفم را دوباره تکرار خواهم کرد اگر آنها نتوانند به لیگ قهرمانان برسند. او این حق را دارد که از یک دوره گذار عبور کند؟ چرا نه؟ اگر خلاف این حرف را باور داشته باشیم, سخن غیرمعمولی زده ایم. ما در گذشته نیز زمان های سختی داشتیم, من به یاد می آورم زمانی را که سه فصل پشت سر هم قهرمانی کسب نکرده بودیم و من اولین کسی بودم که این پرسش را مطرح کردم که آیا ما دوباره قهرمان خواهیم شد.

پس از نتایج هفته های اخیر, شانس یونایتد برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر کمتر از گذشته شده است, اما آنها قصد دارند در 12 بازی باقی مانده تمام تلاش خود برای رسیدن به جمع چهار تیم انجام دهند, شاگردان دیوید مویز باید تمام 12 بازی پیش روی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و امیدوار باشند تا تیم های رقیب امتیاز ازدست بدهند.

 نکات مثبتی دیده شده است. دیوید مویز شرایط را برای وین رونی به شکلی عالی تغییر داد. تیم از کمبود اعتماد به نفس رنج می برد. آنها با دقت به اندازه کافی بازی نمی کنند. تنها راه برای بیرون آمدن از این شرایط این است که از بازیکنان فعلی بهترین عملکرد را بگیرید و ترکیب تیم را قوی کنید. پیدا کردن بازیکنان خوب آسان نیست, اما خوان ماتا از همین الان نشان داده که انتقال فوق العاده ای بوده است. دیوید مویز همچنین باید وسیع بودن ابعاد رسانه ای حضور در منچستریونایتد را که در اورتون به شکل متفاوتی بود, درک کند.

سرمربی منچستریونایتد همانند این است که شما فرماندار یک ایالت هستید: هر زمانی که صحبت می کنید, هر چیزی که می گویید در عرض چند ثانیه در سراسر جهان پخش می شود. منچستریونایتد باشگاه عظیمی است و زمان می برد تا کسی در آن جا بیافتد. من همیشه این تفکر را داشته ام که باشگاه دیوید مویز را عوض خواهد کرد و عکس این موضوع هیچ وقت رخ نخواهد داد.

۰ Comments