جایگزین مسیر

گیگز: در عدنان جوانی های خودم را می بینم

by | آذر , ۶ , ۱۳۹۲

رایان گیگز می گوید کمی از قابلیت هایی که خودش داشت در عدنان یانوزای می بیند, اما به همه هشدار داد تا انتظارات زیادی از این بازیکن در ابتدای دوران بازیگریش برای یونایتد نداشته باشند.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – این بازیکن 18 ساله پس از راه یافتن از تیم زیر 18 سال به تیم اصلی, تبدیل به بازیکنی کلیدی در تیم اصلی یونایتد شده است و پیشرفت بی نظیر او در آکادمی و مسیری که طی کرده است همانند راهی است که رایان گیگز چندین سال قبل انجام داد و در سن 17 سالگی به تیم اصلی راه یافت.

هر دو گیگز و یانوزای ابتدا به خاطر سرعتشان, دوست داشتند در خط دفاع بازی کنند, گیز نیز اذعان می کند که  شهرت یانوزای واقعا در بین همه اعضای باشگاه دیده می شود.

گیگز به تاک اسپورت گفت: او توپ را تصاحب می کند و تعادل خوبی دارد شبیه زمانی که من به تیم آمده بودم و دوست داشتم بازیکنان حریف را دریبل کنم.

.

.

“او بازیکن هیجان انگیزی است. این مسئله برای هاواداران عالی است که می بینیم او این چنین بازی می کند زیرا آنها پیشرفت او را در تیم ذخیره ها دیده اند. او بازیکن هیجان انگیزی است نه فقط برای هواداران بلکه برای دیگر بازیکنان, کسی مثل من و مربیان تیم جوانان و آکادمی نیز چنین مسئله ای صدق می کند.”

“بازیکنان تیم جوانان می توانند به رده های بالا نگاه کنند و به این مسئله پی می برند که این امکان پذیر است که به تیم اصلی راه یابند اگر سخت تلاش کنند و در مسیر درست قرار داشته باشند.”

“ما نمی خواهیم بیش از حد هیجان زده شویم زیرا او تنها 18 سال دارد و راه طولانی را باید طی کند و نیاز دارد که بسیار زیاد پیشرفت کند, اما بازیکن هیجان انگیزی است. همه از عملکرد عالی او در فصل جاری هیجان زده شده اند.”

جای تعجب نیست که وقتی چنین ستاره جوانی به ترکیب اصلی یونایتد راه پیدا می کند, طرفداران هیجان زده نشوند, به خصوص وقتی بازیکنی مثل یانوزای به تیم اصلی راه می باید و بدون ترس بازی می کند اما گیگز هم حق دارد که سعی کند فشار را از روی این بازیکن بردارد.

او تا اینجای فصل فراتر از انتظارات عمل کرده است و به نظر می رسد کاملا برای لیگ برتر ساخته شده است اما هنوز او نیاز دارد تا پیشرفت فراوانی بکند. خوشبختانه یانوزای الگوی بهتری به غیر از گیگزی پیدا نمی کند که بتواند از او الهام بگیرد, بازیکنی که هنوز در آستانه تولد 40 سالگی خود در زمین در بالاترین سطح فوتبال مبارزه می کند.

.

.

اگرچه او شاید از خیلی جهات همانند گیگزی باشد, اما او قصد ندارد برای تیم ولز بازی کند, علی رغم اینکه گیگزی تلاش می کند او را متقاعد برای انجام این کار بکند.

گیگز به شوخی گفت: من فکر می کنم او 7 یا 8 کشور دارد که می تواند از بین آنها انتخاب کند, من تلاش کردم تا او برای ولز بازی کند اما او علاقه ای به این مسئله ندارد.

همانطور که همه اطلاع دارند, یونایتد بازی حساسی امشب برابر بایرلورکوزن دارد, یانوزای تا اینجای فصل در هیچ یک از بازی های لیگ قهرمانان برای یونایتد به میدان نرفته است اما به غیر از بازی برابر کاردیف, در تمام بازی هایی که در رقابت های لیگ برتر انجام داده است, عملکرد بی نظیری از خود به نمایش گذاشته است. بازی او در دیدار برابر کریستال پالاس, ساندرلند, استوک, لیورپول و نورویچ فراتر از انتظارها بوده است.

یانوزای در بازی برابر کاردیف هر چقدر تلاش کرد تا بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد, اما موفق نبود و در نهایت تعویض شد. شاید در حال حاضر یانوزای از عملکرد خود در بازی یکشنبه ناراحت باشد اما بازی های عالی او در هفته های گذشته حاکی از این مسئله است که دلیلی وجود ندارد او اعتماد به نفس خود را ازدست بدهد.

.

.

همانطور که گفتیم بازی امشب, دیدار حساسی است و یانوزای نیز در هفته های گذشته نشان داده است که عملکرد فوق العاده ای در چنین بازی های حساسی به نمایش گذاشته است. اگر او بتواند اولین بازی خود برای یونایتد در لیگ قهرمانان را انجام دهد, گام بزرگ دیگری برای این بازیکن 18 ساله خواهد بود و جای هیچ شکی نیست که او لایق بازی در برترین تورنمنت اروپا است.

سر مت بازبی همیشه می گفت که اگر بازیکنی به اندازه کافی خوب باشد, به اندازه کافی بزرگ شده است. این قضیه درباره یانوزای هم صدق می کند. او می تواند به یکی از جوان ترین بازیکنان یونایتد تبدیل شود که تا به حال در لیگ قهرمانان بازی کرده است(جرارد پیکه زمانی که 17 سال سن داشت در بازی برابر فنرباغچه در سال 2004 بازی کرده بود).

راه یافتن از تیم زیر 18 سال به بازی در لیگ قهرمانان در مدتی کمتر از 18 ماه, اتفاق ویژه ای برای این بازیکن می تواند باشد.

.

آیا به نظر شما عدنان یانوزای باید در بازی امشب برابر بایرلورکوزن به میدان برود؟

۰ Comments