جایگزین مسیر

گیگز: نمی توانستم پیشنهاد مربیگری را رد کنم

by | مرداد , ۱۲ , ۱۳۹۲

رایان گیگز تاکید می کند که نمی توانسته فرصت پیوستن به کادر مربیگری مویس در فصل 2013-2014 را از دست بدهد.

افسانه ولزی یونایتد می گوید که از اولین تلاش خود برای مربیگری لذت برده است، اگرچه او هنوز خودش را در درجه اول یک بازیکن می داند.

“وقتی در تعطیلات در ترکیه مشغول گذراندن دوره های مربیگری بودم، دیوید مویس با من تماس گرفت. تفکرات اولیه من درباره این بود که مربیگری چه تاثیری روی بازی ام خواهد داشت چون من تصمیم داشتم یک سال دیگر به فعالیتم ادامه دهم. با چند نفر صحبت کردم و در مورد این مسئله فکر کردم و فقط توانستم نشانه های مثبت ببینم. هیچ مورد منفی پیدا نکردم. این یک فرصت هیجان انگیز برای من بود و نمی توانستم آن را از دست بدهم.”

گیگز اولین تجربه مربیگری خود را در تور سه هفته ای شیاطین سرخ و سفر به کشورهای تایلند، استرالیا، ژاپن و هنگ کنگ تجربه کرد. اگرچه او عمدتا خودش را به عنوان یک بازیکن آماده می کرد اما چند جلسه را در کنار مویس و سایر اعضای کادر فنی گذراند. مربیگری چیزی نیست که گیگز به تازگی به فکرش افتاده باشد. او 5 سال است که دارد روی این موضوع کار می کند.

“من همیشه روی بازی کردن تمرکز کرده ام ولی به طور همزمان دوره های مربیگری را نیز گذرانده ام. این کار بعضی مواقع خیلی سخت بود چون با کمبود وقت مواجه می شدم اما خوشحالم که این کار را انجام داده ام. 5 سال پیش من فکرش را نمی کردم که تا این سن و سال به بازی کردن ادامه دهم و می خواستم مطمئن شوم که وقتی از فوتبال خداحافظی کردم برای مربیگری آماده ام. پس آن موقع دوره های آموزشی را آغاز کردم.”

پذیرفتن نقش جدید در باشگاه، تنها تغییری نیست که گیگز در این تابستان تجربه می کند. امسال بیست و چهارمین فصلی است که رایان برای یونایتد به میدان می رود، و برای اولین بار است که زیر نظر مربی‌‌ای به جز سر الکس فرگوسن این اتفاق می افتد. البته سایر بازیکنان یونایتد نیز برای اولین بار این اتفاق را تجربه می کنند، اما برای گیگز که بیش از هر بازیکن دیگری در باشگاه بوده است، این اتفاق عجیب و خاص است. با این وجود، گیگز 39 ساله می گوید که به شدت تحت تاثیر روشهای رئیس جدید قرار گرفته است.

“او واقعا تلاش می کند. او تیم را هدایت می کند و دوست دارد در همه چیز نقش داشته باشد. اما تعامل خوبی با استیو روند، جیمی لومسدن، فیل نوین و خود من دارد. ما به خوبی با هم کار می کنیم. مویس می خواهد کنترل همه تمرینها را به دست بگیرد اما او از دستیارانش نیز کمک می خواهد. او خیلی مرد دقیقی است. می خواهد همه چیز را در مورد همه بازیکنان بداند و این چیزی است که شما به عنوان رئیس منچستر یونایتد به آن نیاز دارید. همه چیز به جزئیات مربوط می شود، و این چیزی است که مویس به دنبال آن است.”

۰ Comments