جایگزین مسیر

یونایتد آقای خاص چه شکلی خواهد داشت؟ (۲)

by | تیر , ۷ , ۱۳۹۵

یونایتد آقای خاص چه شکلی خواهد داشت؟ (۲)

پایگاه هواداران منچستریونایتد – در این قسمت، به  بازیکنان ورودی احتمالی وجایگزینان بازیکنانی که جدا شدن آن ها را متصور شدیم ، نگاهی می اندازیم. و این که هر کدام از آن ها چه چیزی را به یونایتد اضافه خواهند کرد.

۱-زلاتان ایبراهیمویچ:
نام بزرگ او هیچ شکی را بر جای نمی گذارد که او مسیح موعود برای یونایتد است! به نقش کانتونا در تیم رویایی دهه ۹۰ سر الکس فرگوسن نگاه کنید! بازیکنان جوان و با استعدادی که از آکادنی باشگاه آمده یا خریداری شده اند:بکهام ، اسکولز ، نویل ها و گیگز از آکادمی و روی کین و اندی کول جوان که خریداری شده اند ، و بازیکنان در اوجی همچون اشمایکل و هیوز و پالیستر و اروین که ستارگان تیم بودند. اما ورود کانتونا بود که فاکتور ترس و DNA موفقیت را در تیم فرگی شکل داد. شخصیت کانتونا و تعیین کنندگی او  و روحیه ی شکست ناپذیری  که آن را به تیم تزریق می کرد ، نقش اصلی را در شکل گیری نسل طلایی یونایتد و پیشرفت چشمگیر بازیکنان جوان شد.
زلاتان دقیقا همین رول را در یونایتد بازی خواهد کرد! ستاره ای تمام عیار که هر خط دفاعی را با تنها یک ضربه می شکند. رهبری که به راشفورد ، مارسیال ، منصاح ، شاو و ممفیس که همه از استعداد فوق العاده ای بهره میبرند کمک خواهد کرد تا به درخشش خود در ترکیب اصلی ادامه داده و به همراه کاپیتان رونی ، شواینی و دخیا و اسمالینگ از ستون های تیم مورینیو خواهد بود.

۲-هنریک مخیتاریان
بازیساز ارمنی ، یک گزینه ی ایده آل برای مو خواهد بود! بر خلاف عده ای از هواداران که بازیکن خارج از فرم و گران قیمتی همچون خامس را ترجیح میدهند ، حتی آمار فوق العاده ی ۳۲ پاس گلِ مخیتاریان همه چیز را نشان نمیدهد! چرا که سرعت بالای میکی و توانایی او در دادن پاس های در عمق و باز کننده ی فضای بازی ، که در لیگ جزیره بازیکنانی چون  کوین دیبروین و هازارد استاد آن هستند ، وهمچنین شوت زن بودن او میتوان گفت تمام چیز هایی است که تیم فنخال از نداشتنش رنج میبرد! بازی سریع و شوت زنی های میکی همان چیزیست که هواداران از خوانیتو به عنوان ستاره ی پشت مهاجمین می خواستند که برآورده نشد! قطعا  نمایش های میکی به همراه مهره های سریع یونایتد ، راشفورد و مارسیال ، در فصل آینده دیدنی خواهد بود!

۳-خامس رودریگز
ستاره ای بسیار خوش خط و خال در نقل و انتقالات امسال. اما آیا واقعا او به یونایتد تا چه اندازه کمک خواهد کرد؟ مهمترین نقطه ی تارسک سبک بازی خامس ، سرعت پایین اوست! توانایی او در ارسال پاس های قطری و دقیق و پاس های عمقی کوتاه روی زمین است. این خصوصیات مثبت شما را به یاد کسی نمی اندازد؟؟ خوان ماتا! حتی توانایی او در زدن ضربات آزاد هم شبیه اوست. چرا ژوزه باید سبک بازی او را بپسندد؟؟؟ در حالی که او بسیار گران قیمت و کاملا خارج از فرم است.

۴-پاول پوگبا
میتوانید باشگاهی را در اروپا نام ببرید که الماس سیاه یووه را نخواهد؟
با این وجود دو سوال درباره ی پوگبا مطرح است: اول این که تا سقف چه قیمتی برای پوگبا پرداخت کردن عاقلانه است و دوم این که پست او دقیقا در یونایتد چه خواهد بود ؟ احتمالا سوال دوم را بتوان با شناختی که از مورینیو و تیم هایش داریم پاسخ داد. پوگبا نقش بالاک و ماتیچ در دوره ی اول و دوم مو در چلسی و آلونسو در رئال مادرید را خواهد داشت. هافبکی که صرفا دفاعی نیست و در اصل طراح حملات سریع تیم و انتقال توپ از خط هافبک به مهاجم ها خواهد بود. اگر این انتقال صورت گیرد حضور اشنایدرلین یا شواینی در کنار او به عنوان هافبکی کاملا در گیر و انتقال دهنده ی توپ از دفاع به هافبک ها قطعی خواهد بود. نقشی که خدیرا و اسین قبلا برای ژوزه به عهده داشتند.

۵-آندره گومز
یک نگاه اجمالی که به ترکیب حال حاضر تیم بیاندازید ، مثل او و بهتر از او را به راحتی خواهید دید. او را به راحتی در یک کلمه میتوان خلاصه کرد: متوسط! آندر هررا ، آندرس پریرا ، جسی لینگارد و خوان ماتا همگی بهتر از بازیکن ۴۰ میلیون یورویی یا حداقل هم سطح او هستند. لو چیزی به یونایتد اضافه نخواهد کرد!

۶-جولیان درکسلر
وینگر با استعداد آلمانی ، تنها گوشهای از استعدادش را در یورو به نمایش گذاشته. توانایی بالای دریبل زنی او و سرعت بالا ، از او بازیکنی خطرناک و هیجان انگیز ساخته. اما با توجه به این که ممفیس و یانوزای احتمالا در فصل بعدِ تیم نقش خواهند داشت ، و وجود گزینه ی ایده آلی همچون مخیتاریان ، خرید او آنچنان محتمل نیست. در صورتی که مورینیو نخواهد به یانوزای و ممفیس فرصت دهد خرید او توجیح خواهد داشت و بسیار مناسب هم خواهد بود.

۷-جان استونز
دفاع جوان و گران قیمت انگلیسی گزینه ای بسیار مناسب در کنار اسمالینگ خواهد بود. توانایی پا به توپ بالای او و سرعت مناسب ، از او زوجی عالی برای اسمالینگ که سرزن و قدرتمند است خواهد ساخت. اما در حالی که گفته می شود مو با فیل جونز صحبت کرده و با روحیه دادن به او میخواهد تاثیری را که فنخال روی اسمالینگ گذاشت ،  که او را تبدیل به یک مهره ی قابل اعتماد در دفاع کرد ، را بر جونز بگذارد ، بعید میرسد دفاع دیگری را خریداری کند. آن هم با ۵۰ میلیون پوند!

۸-اریک بیلی
دفاع ۲۲ ساله فصلی رویایی را در لالیگا پشت سر گذاشت. او یک استاپر به تمام معنا با توانایی بالای سرزنی و در عین حال با توانایی در پابه توپ بودن. مورینیو تبحر خاصی در یافتن مدافعین با استعداد نشان داده است، پس می توانیم امیدوار باشیم بیلی جای روخو را در ۱۸ نفر اصلی میگیرد

گزینه های بررسی شده را باشگاه به دقت دنبال می کند و بیشترین احتمال حضور در ترکیب آینده ی تیم را دارند، اما بازیکنان دیگری که میتوانند به این گزینه ها اضافه شوند کدامند ؟
در قسمت بعد به چیدمان های احتمالی آقای خاص در یونایتد می پردازیم

۰ Comments