جایگزین مسیر

۵ دلیل برای توجیه قیمت ۳۰ میلیونی شاو

by | تیر , ۶ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

با نهایی شدن انتقال لوک شاو به یونایتد به مبلغ ۳۰ میلیون پوند بسیاری به این فکر فرو رفته اند که آیا واقعا شاو ۳۰ میلیون پوند ارزش دارد یا خیر. ما در ادامه به بررسی ۵ دلیل میپردازیم که میتواند مبلغ خرید شاو را توجیه کند با ما همراه باشید.

1- زمان به نفع او در حال سپری شدن است.

SOUTHAMPTON, ENGLAND - APRIL 26: Luke Shaw of Southampton is marshalled by Seamus Coleman of Everton  during the Barclays Premier League match between Southampton and Everton at St Mary's Stadium on April 26, 2014 in Southampton, England.  (Photo by Richard Heathcote/Getty Images)

شاو تا تاریخ ۱۲ جولای هم حتی وارد ۱۹ سالگی خودش نخواهد شد و او یکی از گرانترین جوانان دنیای فوتبال شده است. اگرچه این هزینه برای بازیکنی با این سن بسیار زیاد است ولی باید در نظر داشت که شاو در بدترین شرایط تا ۱۰ سال دیگر میتواند به فوتبال بازی کردن ادامه دهد و با انتقال او به منچستریونایتد حال او این امکان را دارد که در بهترین مکان دنیا به پیشرفت روز افزون خودش ادامه دهد و به مدافع چپ با کلاس جهانی در اولدترافورد تبدیل شود. شاو با بستن قراردادی ۵ ساله خودش را به عنوان بخشی از آینده ی یونایتد معرفی کرده است و باید منتظر درخشش او در این مدت باشیم

 

۲- این مبلغ در سالهای آتی به مبلغی ناچیز برای خرید بازیکنان تبدیل میشود

MIAMI GARDENS, FL - JUNE 04:  Luke Shaw of England and Jorge Guagua of Ecuador battle for the ball during the International friendly match between England and Ecuador at Sun Life Stadium on June 4, 2014 in Miami Gardens, Florida.  (Photo by Richard Heathcote/Getty Images)

با توجه به افزایش روز افزون قیمت بازیکنان و همچنین حقوق های آنها به نظر نمیرسد که مدت زمان زیادی لازم باشد تا این مبلغ به عنوان گرانترین جوان باقی بماند. نزدیک به ۱۰ سال پیش منچستریونایتد با مبلغی در همین حدود توانست ریو فردیناند را به خدمت بگیرد که برای آن زمان مبلغی به مراتب گزاف تر بود  ولی بعد از ۱۲ سال حضور ریو در ترکیب تیم بدون تردید میتوان گفت که انتقال ریو با آن قیمت نجومی کاملا معقول بوده است. و دلیلی وجود ندارد که باعث شود تا شاو نتواند این مسیر را نیز طی کند.مبلغ این خرید نشان از زمان مفید حضور او در تیم خواهد بود

LONDON, ENGLAND - FEBRUARY 22: Luke Shaw of Southampton is tackled by Matt Jarvis of West Ham during the Barclays Premier League match between West Ham and Southampton at Boleyn Ground on February 22, 2014 in London, England.  (Photo by Ben Hoskins/Getty Images)

۳-  آشنایی با لیگ برتر

علی رغم سن بسیار کم شاو او به خوبی توانسته در لیگ برتر خودش را جا بیندازد و به یکی از بهترین ها در پست خودش تبدیل شود. شاو دو سال قبل وارد تیم اصلی سوتهمپتون شود و توانست تا موقعیت خودش را در ترکیب اصلی به دست بیاورد. او در فصل گذشته توانست ۳۵ بازی برای این تیم انجام دهد. خصوصیات هجومی شاو نیز با توجه به اینکه او میتواند به سرعت به پست خودش بازگردد میتواند به قدرت هجومی یونایتد اضافه کند. پاتریس اورا که سن و سال توان همیشگی را از او گرفته در کارهای هجومی عقب میماند و از سمت او یونایتد شکننده ظاهر شده بود.
۴- دیگر تیم های لیگ برتر به دنبال او بودند!

SOUTHAMPTON, ENGLAND - DECEMBER 07:  Luke Shaw of Southampton and Sergio Aguero of Manchester City in action during the Barclays Premier League match between Southampton and Manchester City at St Mary's Stadium on December 7, 2013 in Southampton, England.  (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

یونایتد با به خدمت گرفتن شاو گوی سبقت را از سایر رقیبان لیگ برتری ربود چرا که شاو به عنوان یکی از آینده دارترین بازیکنان لیگ برتر شناحته میشود و از او به عنوان رهبر نسل بعدی بازیکنان یاد میکنند.
منچسترسیتی چلسی و تاتنهام به شدت به دنبال به خدمت گرفتن شاو بودند  و اگر یونایتد موفق نمیشد تا وی را به خدمت بگیرد یکی از بهترین بازیکنان آینده لیگ برتر را به یکی از رقیبان خودش واگذار میکرد.به نظر میرسد که یونایتد به دنبال ساختن ترکیبی برای آینده میباشد وشاو میتواند یکی از مطمین ترین بازیکنان برای یونایتد باشد تا با آن به ساخت تیم خودش امیدوار باشد

۵- تجربه ی بین المللی

BELO HORIZONTE, BRAZIL - JUNE 24:  Luke Shaw of England controls the ball against Cristian Gamboa of Costa Rica during the 2014 FIFA World Cup Brazil Group D match between Costa Rica and England at Estadio Mineirao on June 24, 2014 in Belo Horizonte, Brazil.  (Photo by Richard Heathcote/Getty Images)

لوک به تازگی موفق شد با شکست دادن اشلی کول اولین بازی ملی خودش را در جام جهانی برای انگلستان انجام دهد. اگرچه مدت حضور او در این مسابقات بسیار کوتاه بود ولی تجربه ای که بازیکنی با این سن از چنین مسابقاتی به دست میاورد قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست. بازی کردن در کنار بازیکنانی همچون لمپارد و رونی میتواند برای هر بازیکنی در این سن و سال رویا باشد و باید این نکته را در ذهن داشته باشیم که شاو فصل دیگر را در کنار وین رونی که به نماد کشور انگلستان تبدیل شده است بازی خواهد کرد و آن هم در تیاتر رویاها.باید از این پس شاهد حضور بیشتر شاو در ترکیب تیم ملی انگلستان باشیم.

۰ Comments