جایگزین مسیر

۵ نکته مهمی که از بازی با نیوکاسل آموختیم

by | شهریور , ۱ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – شیاطین سرخ دیروز تن به یک تساوی خانگی بدون گل برابر نیوکاسل دادند اگرچه لوییس فن خال گل مردود شده ی وین رونی را در کسب این نتیجه موثر میدانست. حال میخواهیم نکات مهمی که از بازی روز شنبه آموختیم را بررسی کنیم.

۱ . مدافعین کناری یونایتد میتوانند در این فصل تفاوت را رقم بزنند

Manchester-United-v-Newcastle-United-Premier-League (1)

فصل پیش یونایتد در هر دو جناح خط دفاعی متزلزل بود. مصدومیت های پیاپی لوک شاو او را از حضور در ۱۶ بازی لیگ بازداشت که دالی بلیند و اشلی یانگ جای او در دفاع چپ بازی میکردند. در سمت راست هم عدم اعتماد فن خال به رافائل باعث شد تا آنتونیو والنسیا که در اصل یک هافبک است یک خط به عقب بیاید و در اکثر بازیها نقش دفاع راست یونایتد را بعهده بگیرد.

اما این فصل داستان فرق میکند. شاو آمادگی فیزیکی و عملکرد فنی بالاتری دارد و دارد نشان میدهد که ارزش ۲۷ میلیون پوند را داشته است. از طرفی دیگر خرید ۱۴ میلیون پوندی این فصل یونایتد یعنی متئو دارمیان هم در دفاع راست همه را تحت تاثیر قرار داده است او هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی عملکرد خوبی داشته است مخصوصا در دیدار برابر نیوکاسل، هم او و هم شاو در پستهایشان جز بهترین های یونایتد بودند.

۲. شواین اشتایگر در اولین حضورش از ابتدا در ترکیب یونایتد در لیگ برتر اثرگذاری کمی داشت

Manchester-United-v-Newcastle-United

فن خال به شواین اشتایگر اجازه داد که برای اولین بار در لیگ برتر از ابتدا به میدان برود. اما هافبک سابق بایرن مونیخ و قهرمان جام جهانی چیز زیادی از خودش در میانه میدان نشان نداد و فاقد کیفیت لازم بود.

این بازیکن ۳۰ ساله که در ۴ فصل اخیر همواره با مصدومیت های زیادی از ناحیه زانو مواجه بوده است پس از نیم ساعت حضور در میدان لنگان لنگان به بازی ادامه میداد و تعجبی نداشت که پس از یک ساعت جای خود را به مایکل کریک بدهد.

شواین اشتایگر هنگام خروج از زمین با تشویق شدید تماشاگران روبرو شد ولی او باید در هفته ها و ماه های آینده این حمایت پر شور هواداران یونایتد را جبران کند.

۳. یانوزای پس از یک فصل ضعیف دوباره احیا شده است

Manchester-United-v-Newcastle-United (1)

یانوزای یکی از بزرگترین ناکام های فصل اول فن خال در یونایتد بود، او تنها در ۸ بازی از ابتدا به میدان رفت درحالیکه در زمان دیوید مویز به بازیکن برجسته ای تبدیل شده بود.

یانوزای همراه با شاو قبل از آغاز تور پیش فصل به دوحه فرستاده شدند تا زیر نظر یک مربی بدنساز کار کنند و آمادگی فیزیکی مناسبی پیدا کنند. به نظر میرسد این تصمیم برای هر دوی آن بخوبی جواب داده است. یانوزای روز گذشته که سومین بازیش در این فصل را برای یونایتد انجام میداد پر انرژی ظاهر شد و نشان داد که گزینه خوبی برای پست شماره ۱۰ و بازی پشت وین رونی است.

چالاکی ، بینایی و تکنیک بالای او حاکی از پیشرفتش است و به نظر میرسد که مشکلات فصل قبل او تنها یک وقفه کوچک در روند تکاملی اش بعنوان یک بازیکن بزرگ بوده باشد.

تنها نقطه سیاه بازی او برابر نیوکاسل شیرجه ی فریب آمیزش درست پیش از تعویض بود که با خوش شانسی از داور اخطار نگرفت.

۴. رونی همچنان از پستش به عقب میاید تا تاثیر بیشتری از خود نشان دهد

Manchester-United-v-Newcastle-United (2)

کاپیتان یونایتد، وین رونی درحالی پا به میدان گذاشت که فشار زیادی برای گلزنی و برگشتن به فرم خوبش روی او بود او پیش تر اعتراف کرده بود که تا به اینجای فصل عملکرد ضعیفی داشته است.

فن خال معتقد بود صداقت رونی در مورد فرم بدش کار را برای او حتی سخت تر از این خواهد کرد و اینگونه هم شد.

اگر رونی میخواهد بیش از ۲۰ گل در این فصل بثمر برساند (چیزی که فن خال و خود او به آن اعتقاد دارند)، نباید بیش از این برای موثر نشان دادن بازی خود به خط هافبک بیاید بلکه باید حضور منظم تری در پست خودش در خط حمله داشته باشد زیرا به جز او گزینه دیگری در خط حمله وجود ندارد که یونایتد هنگام حملاتش بخواهد توپ را به او برساند.

یک مهاجم جدید در خط حمله یونایتد میتواند میتواند به رونی کمک کند و بار گلزنی را از دوش او سبکتر کند. تمایل ذاتی رونی رفتن به دنبال توپ و تاثیرگذاری بر جریان بازی است ولی تا پیش از خرید یک مهاجم جدید او موظف است که سر جای خودش در نوک خط حمله باقی بماند.

۵. به نظر میرسد نیوکاسل سرمایه گذاری خوبی انجام داده است

Manchester-United-v-Newcastle-United (3)

در نقل و انتقالات این تابستان نیوکاسل پنجمین خرج کننده ی بزرگ اروپا و دومین خرج کننده بزرگ لیگ برتر بوده است. تنها رئال مادرید، آث میلان، منچسترسیتی و پاریسن ژرمن بیشتر از نیوکاسل خرج کرده اند. آنها با نمایش خوبشان در الدترافورد خردمندی پشت این هزینه ها را نشان دادند.

مهاجم جدید آنها الکساندر میکروویچ یکی از بهترین عناصر هجومی است و توانست بالاتر از دارمیان ضربه سری را بزند که به تیر دروازه یونایتد اصابت کرد. این مهاجم صربستانی ۱۳ میلیون پوندی یکی از خریدهای پر سر و صدای این فصل لیگ برتر بوده است.

جورجینیو وینالدوم و فلورین تاوین هم دو خرید دیگر مک لارن هستند که در اواخر بازی وارد زمین شدند و تاثیر خود را نشان دادند. تیم کرول هم با دو سیو استثنایی که برابر ماتا و چیچاریتو به فاصله ۱۰ دقیقه از هم داشت بار دیگر ارزش های خود را ثابت کرد.

آنها پس از اینکه از دو بازی قبلی خود یک تساوی و باخت نصیبشان شده بود دیروز شایسته کسب یک امتیاز بودند. به نظر میرسد مک لارن بخوبی در حال ساختن تیمش با بازیکنان جدید است.

Ψ

۰ Comments