جایگزین مسیر

برایان مک کلیر ؛ مردی در خدمت تیم !

by | فروردین , ۲۶ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

برایان مک کلیر زمانی خود را در دل تاریخ یونایتد ثبت کرد که پس از جورج بست ، اولین بازیکن یونایتد بود که در لیگ ۲۰ گل زد .
مهاجمان متعددی تلاش کردند که در یک دوره ۲۰ ساله ، برای یونایتد بدرخشند ولی همه آنها ناتوان بودند . میتوان فصل های ناموفق یونایتد را در این دوره ، اینگونه توجیه کرد . اگر فرمول قهرمانی اینقدر ساده بود ، یونایتد باید در فصل ۱۹۸۷-۸۸ که مک کلیر ۲۴ گل زده بود ، قهرمان شود . ولی این تیم غوغا گر لیورپول بود که در این فصل قهرمان شد تا درخشش آنفیلدی ها در این دهه ادامه یابد . یونایتد فصل را در فاصله ۹ امتیازی لیورپول به اتمام رساند .

mcclair
شبیه پیشینیانش در دهه های ۷۰ و هشتاد ، تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت در مسابقات لیگ محک میزد . در نوک پیکان خط حمله یونایتد به همراه مارک هیوز ، توانست به موفقیت های زیادی در بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ دست یافت .
درست است که افتخار گلزنی در فینال جام حذفی سال ۱۹۹۰ ، به مدافع چپ ، لی مارتین دست داد ولی در دور های قبلی این مسابقات ، و بازی های برابر الدهام ،  شفیلد ونزدی و نیوکاسل ، مک کلیر بود که نام خود را به عنوان گلزن مطرح میکرد . داستان مشابهی نیز برای برایان در جام برندگان اروپا فصل ۱۹۹۰-۹۱ رخ داد . او در برابر تمامی تیم هایی که یونایتد در برابرشان قرار گرفته بود گل زد به غیر از گل ارزشمندی که در فینال مسابقات ، توسط مارک هیوز برابر بارسلونا به ثمر رسید .

bhgm77
یونایتد به این نتیجه رسیده بود که مک کلیر یکی از برترین بازیکنان این تیم است . جایی که او در برابر ستاره سرخ بلگراد ، در سوپرکاپ اروپا گلزنی کرد . او همچنین تنها کسی بود که برابر ناتینگهام فارست در فینال لیگ کاپ گل زد . او این افتخارات را به جام های قبلی خودش اضافه کرد . او در باشگاه سابقش ، سلتیک ، توانسته بود برنده جام حذفی اسکاتلند در سال ۱۹۸۵ ، و چمپیونشیپ در سال ۱۹۸۶ بشود . او همچنین بهترین بازیکن سال اسکاتلند در سال ۱۹۸۷ شده بود .
مهاجم پرکار ، پس از ورود اریک کانتونا ، تبدیل به یک هافبک خلاق شد . یکی از بهترین گل های دهه ۹۰ ، گل چیپ اریک کانتونا به ساندرلند بود . گلی که با حرکت سریع مک کلیر و پسا فوق العده اش به ثمر نشست .

BF643E456B9D447FB9AFCF7B27461677.ashx
مک کلیر اولین لیگ را در سال ۱۹۹۳ به همراه یونایتد به دست آورد . پس از آن در سال ۱۹۹۴ ، او به همراه یونایتد  ، اولین دوگانه باشگاه را کسب کرد . جایی که در فینال جام حذفی برابر چلسی ، به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و گل پیروزی شیاطین را وارد دروازه آبی های لندنی کرد . پیش از ترک منچستر در سال ۱۹۹۸ ، او به همراه یونایتد یک دوگانه دیگر در سال ۱۹۹۶ و یک عنوان لیگ دیگر در سال ۱۹۹۷ بدست آورد . البته با کاهش حضور در زمین .

url
برایان مک کلیر ، پس از دوران ناموفق مربیگری در تیم مادرول ، دوباره در سال ۲۰۰۱ به یونایتد برگشت تا از پرسنل کار های پشت صحنه ، در باشگاه مورد علاقه اش باشد .

B5C95AC70C9648AF8633E8013D6554C3.ashx

  • تاریخ تولد : ۸ دسامبر ۱۹۶۳
  • تاریخ پیوستن به یونایتد : یکم جولای ۱۹۸۷
  • اولین بازی : ۱۵ آگوست برابر سائوتهمپتون در لیگ
  • تعداد بازی برای یونایتد : ۴۷۱ بازی
  • تعداد گل برای یونایتد : ۱۲۷ گل
  • پست : مهاجم
  • تاریخ ترک یونایتد : یکم جولای ۱۹۹۸

۰ Comments