جایگزین مسیر

بررسی کامل دلایل ایجاد وقفه در نهایی شدن قرارداد مورینیو و منچستریونایتد

by | خرداد , ۵ , ۱۳۹۵

بررسی کامل دلایل ایجاد وقفه در نهایی شدن قرارداد مورینیو و منچستریونایتد

پایگاه هواداران منچستریونایتد

در حالی که انتظار می رفت قرارداد منچستریونایتد با مورینیو امروز نهایی شود، بروز چند مشکل این قرارداد را با تاخیر مواجه کرده است. داستان از چه قرار است؟ در این پست به طور کامل همه چیز را بررسی می کنیم.

چلسی در سال ۲۰۰۵ اسم ژوزه مورینیو و امضای او را به عنوان یک برند اروپایی ثبت کرده است و با استفاده از آن به فروش کلاهای تجاری نظیر لباس، جواهرات و تکنولوژی می پردازد.

وکیل ورزشی، کارل کاوس، به بی بی سی گفته است که برای یک شخص بسیار غیر معمول است که یک فرد صاحب برند اسم خودش نباشد. هر بار که فردی از نام ژوزه مورینیو استفاده می‌کند، چلسی می تواند طلب سود کند. این می تواند به طور مثال باعث شود که یونایتد به طور کامل صاحب امضای ژوزه مورینیو شود:

یکی از چیزهایی که یونایتد به دنبال آن خواهد بود، علاوه بر عکس ژوزه مورینیو، اسم او است.

اکنون اگر یونایتد بخواهد به اسم مورینیو لباس بفروشد، باید تحت نظارت برند چلسی فعالیت کند.

اما راه حل چیست؟ چند راه حل موجود است:

  1. یونایتد  از استفاده از اسم مورینیو در بسیاری از کالاها صرف نظر کند. لیست این کالاها بلند بالا و بسیار عجیب است.
  2. یونایتد پولی به چلسی بپردازد و با دریافت یک لایسنس از چلسی، از اسم مورینیو روی کالاها استفاده کند.
  3. یونایتد از مورینیو بخواهد تا برندش را بازخرید کند.
  4. یونایتد این مالکیت برند را به چالش بکشد و نشان دهد چلسی از آن استفاده نکرده است.

کاوس در ادامه می گوید:

راه حل این مشکل می‌تواند بسیار هزینه تراش باشد.

او این هزینه را صدها هزار پوند تخمین می‌زند و در ادامه می گوید:

به ارزش قراردادهایی که مورینیو تا به امروز امضا کرده است نگاهی بیندازید. به نظرتان قیمت یک ساعت مورینیو چه قدر خواهد بود؟

او بعد از آن در رئال مادرید و اینتر هم فعالیت کرده است. آنها یا این حق را از چلسی بازپس گرفته اند یا به نحوی مشکل استفاده از اسم او را مدیریت کرده اند.

اگر چلسی  لایسنس صادر نکند، در این صورت هر بار که یونایتد از اسم ژوزه مورینیو در یک تبلیغ بازرگانی در مورد آن کالاها { که حقشان به چلسی واگذار شده} استفاده کند، چلسی می تواند از منچستریونایتد شکایت کرده و غرامت بگیرد. بعید می دانم یونایتد به این ریسک تن در دهد.

آیا مشکلی دیگر هم بر سر راه هست؟

مشکلات دیگری نیز ممکن است در این حین رخ دهد. به طور مثال اسپانسر لباس یونایتد شورلت است اما مورینیو با جگوار قرار داد دارد. اما آیا این نیز مشکل ساز است؟ این وکیل ورزشی در این باره می‌گوید:

فکر نمی کنم در این باره حتی مذاکره ای هم نیاز باشد.

بسیاری از بازیکنان با کلاس جهانی به منچستریونایتد می روند در حالی که اسپانسرهای شخصی خود را دارند. قراردادهای مورینیو به صورت شخصی برقرار خواهند بود.

کاوس می گوید یونایتد نمی‌تواند مورینیو را مجبور کند که شورلت براند یا خارج از فضای باشگاه، لباس شورلت بپوشد. اما آنها می توانند با پرداخت پول قرارداد او با جگوار را زودتر فسخ کنند.

۰ Comments