جایگزین مسیر

آمار: تحلیل کرنر های این فصل یونایتد

by | دی , ۳۰ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران:در این پست قصد داریم تا تحلیلی بر ضربات کرنر این فصل یونایتد داشته باشیم:

فصل گذشته یونایتد به طور متوسط در هر بازی 5.7 کرنر داشت و در این فصل این آمار به 5.4 کاهش یافته است.15% ضربات کرنر فصل پیش به موقعیت گل ختم شده است اما در این فصل این عدد به 13% رسیده است. درفصل پیش تنها 1.4% از کرنر های تیم منجر به گل شده اند و در این فصل این آمار افزایش یافته و به 2.5% رسیده است.

درواقع این فصل ما تنها 3 بار از 119 کرنر خود موفق به گل زنی شده ایم که بسیار تعجب بر انگیز است. برای مقایسه چلسی نزدیک به 3 برابر یونایتد یعنی 8 گل و وستهم 7 گل از طریق کرنر ها به ثمر رسانده اند.

بر اساس یک نظر سنجی توییتری وین رونی محبوب ترین فرد نزد هواداران برای زدن ضربات کرنر است اما به طرز نگران کننده ای تنها 30% از کرنر های او به یک بازیکن یونایتدی رسیده است در واقع تنها 9 کرنر از 30 کرنر.آنخل دیماریا حتی آماری از این بدتر دارد و تنها 24% از 47 کرنرش به بازیکن خودی رسیده است.

برای مقایسه می توان مشاهده کرد که 47% از کرنر های جوی بارتون به بازیکن های QPR و 43% از کرنر های استیون جرارد به بازیکن های لیورپول رسیده است. کرنر های بارتون تاکنون منجر به 15 گل ، سانتی کازورلا و استوارت داونینگ 14 گل ، جرارد و سب لارسن 13 گل و سسک فابرگاس 10گل  شده اند. که هیچ کدام از بازیکنان یونایتد حتی در 20 بازیکن برتر این لیست نیز جا ندارند.

فیل جونز در مقابل QPR دو  ضربه کرنر زد که بار اول ضربه ی او به بیرون رفت و بار دوم نیز توسط بازیکنان QPR دفع شد.

24CECD8000000578-0-image-a-15_1421579418600

اینکه بفهمیم چه چیزی در ذهن فن خال برای این تصمیم عجیب (دادن کرنر به یک مدافع وسط) بوده است سخت است.شاید شما بگویید که ما به قد او در محوط جریمه نیاز داریم اما او در 3 فصل و نیم نتوانسته است که حتی یک گل با ضربه سر به ثمر برساند. تنها گل فیل جونز که از طریق کرنر به ثمر رسیده است به رقابت های لیگ قهرمانان اروپای فصل پیش بازمیگردد. جونز در طول دوران بازی خود تاکنون تنها موفق به زدن 5 گل شده است پس خیلی هم لازم نیست که نگران نبودن او در محوطه جریمه در هنگام کرنر های باشیم زیرا که احتمالا او موفق به گل زنی نخواهد شد. شما ترجیح می دهید که در محوطه جریمه توپ به رونی و دیماریا برسد و یا فیل جونز؟!

برگرفته از مقاله ای در  سایت the republik of mancunia

۰ Comments