جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: هادرسفیلد تاون ۲-۱ منچستر یونایتد

by | آبان , ۲ , ۱۳۹۶

آنچه آموختیم: هادرسفیلد تاون ۲-۱ منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – اگر مسابقه ای لایق شکست باشد، قطعا این دیدار است. منچستر یونایتد از ابتدا تا به انتها واقعا افتضاح بود و در عوض هادرسفیلد در تمام لحظات بازی دفاع فوق العاده ای از خود نشان داد. درحالیکه پیشتر یونایتد شکست ناپذیر به نظر می رسید، اولین شکست فصل حاصل شد؛ ماه اکتبر است و زمان زیادی باقی مانده، پس بهتر است که حساسیت زیادی به خرج ندهیم. در ادامه نکات آموزنده این دیدار غم انگیز می آید.

نبود جونز، خوب نیست!

مطمئنا باید با فیل جونز همزاد پنداری کنید، لحظه ی دردناک جایی بود که همگان دیدند که وی بار دیگر دچار مصدومیتی شد و حداقل برای مدتی ولو کوتاه از میادین دور خواهند ماند. ویکتور لیندلوف به عنوان جانشین وی به بازی آمد؛ در دیدار برابر بنفیکا به نظر می رسید که پیشرفت خوبی داشته است، اما همه ی آن پیشرفت ها ناگهان فراموش شد به طوریکه همه جهانیان تعجب کردند که ژوزه مورینیو چه نکته خاصی در او دیده است.

کریس اسمالینگ نیز کاملا بی گناه نبود. او به سرعت به فرم دو فصل گذشته خود بازگشته است، که هر دو سال نشان از سقوط آزاد تیم به موجب او داشته است! هیچ یک از این دو لیاقت و استعداد فوتبالی از خود به نمایش نگذاشتند. اینکه چگونه لیندلوف خود را یک مدافع مرکزی می داند، برای من امری ناشناخته است؛ در حقیقت من داوید لوئیز جوان تر را در وی می بینیم. اریک بیی باید هر چه سریعتر سلامتی و تناسب اندام خود را به دست آورده تا از تکرار چنین فاجعه هایی جلوگیری شود.

چه کسی آندر هررا را دستکاری کرده است؟!

فصل گذشته، آندر هررا گزینه اصلی کاپیتانی بود. تیم بدون حضور او چیزی کم داشت و او نقطه ی حیاتی تیم برای موفقیت در اروپا بود؛ به طور مشخص وی مرد برتر میدان در فینال یورو لیگ شد. متاسفانه به نظر می رسد که او خراب شده است! مساله هر چه که باشد، بازی کردن او در کنار ماتیچ به نظر متناسب با سبک بازی وی نیست. شاید اتفاقی در پس پرده می افتد یا اینکه او هیچگاه آنطور که ما طرفداران یونایتد فکر می کردیم خوب نبوده است، در این مورد واقعا چیزی نمی دانم. آندر هررا بار دیگر در این دیدار، نمایشی بی اثر از خود نشان داد.

مخیتاریان

همانطور که مورد انتظارم است، تنها من نیستم که در این مورد موافق است؛ هنریک چه چیزی به بازی یونایتد اضافه می کند؟ فرم شروع فصل وی عالی بود، اما اکنون هواداران افسوس آن را خورده و از مورینیو می خواهند که او را به روی سکوها روانه کند. امیدوارم که مورینیو هر چه سریعتر وی را به روی سکوها بفرستد تا بلکه مانند فصل گذشته به خود آید. او از روی نیمکت به میدان آمد که جریان بازی را تغییر دهد؛ و مشخصا در انجام دادن “هیچ” موفق ظاهر شد. احتمالا من گزینه بهتری برای حضور در میدان هستم.

نتیجه گیری

می توان وانمود کرد که این دیدار هرگز انجام نشده و از زندگی لذت برد. مارکوس رشفورد تنها بازیکنی بود که توانست موقعیت و یا حرکتی خلاقانه از خود نشان دهد و مسلما لایق آن گل بود. به جز او، هیچ کس لیاقت نظر دادن نیست.

با تمام این تفاسیر، همچنان ماه اکتبر است و اولین شکست یونایتد باعث رنجش خاطر همگان شده است، اما برای هرگونه رنجش خاطر به طوری که انتهای فصل را بی نتیجه ببینیم، کمی زود است. چه کسی می داند، شاید این شکست سبب شود که تیم بیدار شده و مورینیو تیم خود را برای ادامه فصل با دقت بهتری بچیند. با تقویم مسابقات پیش رو، یونایتد حق لغزش دیگری ندارد، چرا که سیتی در بهترین فرم خود است و در لیگ یکه و تنها می تازد.

فاصله تا صدر به ۵ امتیاز رسید و سیتی لغزشی خواهد داشت؛ این نکته ماجراست و مورینیو باید نقشه های خود را عوض کند. دیدار برابر سوانسی می تواند نقطه آغازی برای شروع دوباره باشد.

۰ Comments