جایگزین مسیر

آیا هررا می تواند وضعیت میانه ی میدان یونایتد را دگرگون کند؟

by | تیر , ۴ , ۱۳۹۳

با گزارشاتی که منتشر شده مبنی بر اینکه انتقال هافبک بیلبائو آندر هررا در چند روز آینده نهایی خواهد شد، به نظر می رسد منچستریونایتد آماده است تا اولین خرید دوران لوئیز فن خال را به انجام برساند.

من یونایتد در تابستان قبل به جذب هررا علاقه مند بود و در روزهای آخر مهلت نقل و انتقالات صحبت هایی مطرح شد که پیشنهاد رسمی هم ارائه شده است، که در نهایت این انتقال صورت نگرفت. اما به نظر می رسد طبق گزارشی که مترو منتشر کرده او با قراردادی 4 ساله به ارزش 28/7 میلیون پوند راهی اولدترافورد می شود.

 پایگاه هواداران منچستریونایتد – به دلیل قوت گرفتن این انتقال، نگاهی می کنیم به هر آنچه که نیاز است راجع به این بازیکن بدانیم.

او در چه پستی بازی می کند؟

هررا می تواند یا به عنوان یک هافبک وسط بازی کند یا در پست شماره ی 10 که یونایتد با وجود رونی، ماتا و کاگاوا نیازی به بازیکن در این پست ندارد. او در فصلی که گذشت برای بیلبائو به عنوان یک هافبک هجومی شماره 10 در پشت تک مهاجم  بازی کرد.

همانطور که گفته شد با وجود بازیکنان زیادی که برای بازی در خط حمله و هافبک هجومی در تیم فن خال رقابت می کنند، هررا بیش تر از آن که به پستی که اکثر مواقع در بیلبائو بازی می کرد دسترسی داشته باشد، خودش را به عنوان هافبک میانی در یونایتد خواهد دید. دیاگرام حضور او در بازی اخیرش برابر سوسیداد به شکل زیر است.

1

توانایی ها و ضعف ها :

هررا ترکیبی از توانایی تکنیکی و نیروی فیزیکی را دارد، که به نظر او را در مسیر تکاملی نمونه ای از یک هافبک اسپانیایی قرار می دهد. در کنار کوکه از اتلتیکو مادرید، هررا شاخصی از یک هافبک میانی همه کاره ( توانایی بازی در همه جای مرکز میدان ) در اسپانیاست و این ویژگی ها او را مناسب بازی در لیگ برتر می کند.

فصل گذشته او 53 موقعیت خلق کرد‌ و 74 تکل موفق داشت. او 52 درصد از جنگ های روی زمین و 43 درصد از نیردهای هوایی اش را پیروز شده است. هررا در 33 بازی 5 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل هم داد.با 1/82 متر قد او می بایست از عهده ی بازی فیزیکی لیگ برتر بربیاید. درحالی که خلاقیت حرکت رو به جلو را هم دارد.

با وجود اینکه قدرت او برای حضور در همه جای زمین، توانایی اصلی اوست، ضعف های او نسبتاً اندک هستند. او فصل گذشته 7 کارت زرد گرفت، 46 بار مرتکب خطا شد، که نشان می دهد علاقه ی شدید او به درگیری می تواند موجب ایجاد بی نظمی در بازی اش شود.

2

شاید خشونت هررا، ضعف اصلی او نسبت به دیگر بازیکنانی باشد که به یونایتد لینک شده اند. هررا، که بعضی اوقات در این فصل ناهماهنگ نشان داد، در اواخر سال میلادی افت کرد و کیفیتش نزول یافت، می توان گفت به اندازه ی فابرگاس یا تونی کروس توانمند نیست. او سرانجام در کلاس بازی ای که می بایست باشد قرار خواهد گرفت، اما در این لحظه او از یک هافبک درجه یک و در کلاس جهانی فاصله دارد، بنابراین نیاز خواهد داشت تا فرصت لازم را داشته باشد و با زندگی در منچستر وفق پیدا کند.

3

 او در چه پستی مناسب تر است؟

طبق مطالبی که گفته شد، اگر او به یونایتد ملحق شود توانایی این را دارد که در پست مورد نیاز تیم، یعنی هافبک میانی بازی کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که قراردادن او در این پست کمی ریسک است، چون تجربه ی لازم را به عنوان یک هافبک وسط ندارد و اکثراً در بیلبائو به عنوان هافبک نفوذی بازی کرده است. اما برای یونایتد که نیاز مبرمی به تقویت در این ناحیه دارد پاسخگو خواهد بود.

مایکل کریک، دارن فلچر، مروانه فلینی و تام کلورلی به سختی شبیه به یک هافبک ایده آل و مورد نیاز تیم قهرمان هستند وعملکرد هررا در این مورد به قدر کفایت است.

4

آمار برجسته :

آندر هررا در این فصل لالیگا بیشتر از هر بازیکنی در ترکیب تیم ملی اسپانیا در جام جهانی تکل موفق داشته است : 74 تکل

لحظه ی به یاد ماندنی :

هررا پنچ گل در این فصل به ثمر رساند که زیباترین آن ها در ماه مارس به ثمر رسید. گلی که از روی ضربه ی ایستگاهی به کنج دروازه ی رایووایکانو فرستاد.

ارزش :

ارزش هررا طبق گزارش بی بی سی حدود 30 میلیون پوند برآورد شده است.

قضاوت درباره ی او :

هررا نسبت به هافبک های فعلی یونایتد قابلیت بالایی دارد، گرچه نسبت به قیمتی که دارد خریدش کمی ریسک است. او در بیلبائو فصل خوبی داشت و مثل یک ماهی بزرگ در استخری کوچک بود. اما اگر یونایتد بخواهد 30 میلیون پوند برای او بپردازد، نسبت به دیگر هدف هایی که به تیم لینک شده اند، کمی گران فیمت به نظر می رسد.

۰ Comments