جایگزین مسیر

آکادمی: نیوکاسل 1-7 یونایتد

by | مهر , ۱ , ۱۳۹۱

لیگ زیر هجده ساله ها: نیوکاسل 1-7 یونایتد

با گلهای ویلسون (دقایق 18، 31، 33، 35، 61) و روج Rudge (دقیقه 45) و گوره Gorre (دقیقه 73)

جوانان تیم پل مکگینس در یک پیروزی خیره کننده برابر نیوکاسل تاختند و تازیدند و تیم حریف را غارت کردند. دیداری که در آن جیمز ویلسون پنج گل خارق العاده را به ثمر رساند، و البته خط هافبک پشت سر او نیز با یک نمایش برتر به او کمک کرد.

پس از اینکه ویلسون در 35 دقیقه ابتدایی بازی سرخهای منچستر را با 4 گل پیش انداخت، جک روج با یک ضربۀ آزاد آتشین یونایتد را با برتری 5 گل به رختکن فرستاد.
با این حال که نیوکاسل نیمۀ دوم را با یک گل از استبان کاردونا لوپز آغاز کرد، ولی سرخها خیالشان از پیروزی راحت بود و ویلسون پنجمین گل خودش را هم د و یار تعویضی کنجی گورّه Kenji Gorre گل هفتم را به ثمر رساند.
از همان ابتدای بازی تیم میهمان بر تانیسایدهای بخت برگشته از هر نظر غالب بودند. متس داهلی و آندریاس پریرا همه جا حاضر بودند و طراح حملات یونایتد بودند. و ویلسون پاس عمقی روج را به سادگی به تور دروازۀ نیوکاسل چسباند.
این گل اول بازی ابتدا کمی تیم میزبان رو به خودش آورد، و دروازه بان یونایتد، پیرلوئیجی گولینی رو مجبور کرد که روی یک شوتی که با برخورد به پاتریک مکنِیر McNair کمانه کرد هوشیار باشد. و سپس روی یک هد از جاناتان کوئین با یک واکنش خارق العاده با نوک انگشتانش دروازه را نجات دهد.
در ادامه کار این رقابت با سه گل در 5 دقیقه یکسره شد. که همگی این گلها توسط ویلسون به ثمر رسید. این مهاجم دوبار پاسهای خوب داهلی نروژی را به گل تبدیل کرد، و سپس روی حملۀ جیمز ویر Weir گل چهارم تیم را به ثمر رساند.
در حالی که تیم میزبان در تقابل با یونایتد ناتوان نشان می داد، داهلی یک شوت دیگر را با اختلاف کم از کنار دروازۀ وودمن به بیرون زد. و درنهایت روج با یک ضربۀ آزاد آتشین از فاصلۀ 25 یاردی نیمۀ اول خوب تیم را تکمیل تر کرد.
در دقیقۀ چهارم نیمۀ دوم، کاردونا لوپز با ضربۀ سر به تیر مخالف، توپ را از گولینی عبور داد و یک گل را برای نیوکاسل جبران کرد، پس از آن باز هم کوئین بود که دروازه بان ایتالیایی یونایتد رو به یک واکنش خیره کنندۀ دیگر وادار کرد. ولی هر گونه امید نیوکاسل برای یک بازگشت رؤیایی درست پس از گذشت یک ساعت از بازی بر باد رفت.
پریرا توپ رو به ویلسون رسوند که او هم با یک ضربۀ زیبا با توپ از مدافعان جدا شد و خودش رو در موقعیت گل قرار داد، و به راحتی تونست با یک شوت زمینی دیگر، یک گل دیگر برای یونایتد به ثمر برساند.
دروازه بان زاغها در یک صحنه مجبور به دفع شوت زمینی پریرا شد، ولی باز هم در دقیقه 73 اسیر غفلت خط دفاعیش شد: پریرا یار تعویضی گورّه را صاحب توپ کرد و او هم با بغل پا توپ را به به بالای (داخل) دروازه فرستاد.
در حالیکه بازی به انتها نزدیک میشد، یک شوت پریرا مهار شد و داهلی نیز یک شوت را با اختلاف به بیرون زد، هر دوی این بازیکنان با نمایش خوبشان شایستگی زدن یک گل را داشتند، ولی نمایش درخشان آنها و نمایش درخشان کل تیم منجر به یک 5 گل به یاد ماندنی برای ویلسون 16 ساله شد.
ترکیب یونایتد:

Gollini; Evans, McNair, Grimshaw, Rowley (Harrop 46); Rudge, Pearson (Gorre 63), Weir, Daehli; Periera, Wilson.

تعویضیهای بدون استفاده:

O’Hara, Byrne, Wilkinson

۰ Comments