جایگزین مسیر

آیا این پایان ریو فردیناند در منچستر یونایتد است؟

by | دی , ۳ , ۱۳۹۲

ریو فردیناند در بازی های اخیر منچستریونایتد تبدیل به بازیکنی نیمکت نشین شده است, او در سن 35 سالگی هنوز برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم مبارزه می کند اما آیا او دوباره خواهد توانست به ترکیب اصلی تیم برگردد؟

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در پایان فصل جاری ،ریو گاوین فردیناند با کسب 6 مدال قهرمانی لیگ برتر در موزه تحسین برانگیز افتخاراتش پس از جدایی از لیدز یونایتد و آمدن به الدترافورد, به دوازدهمین سال حضور خود در منچستر یونایتد پایان می دهد.
مشخصا او یکی از خوشبخت ترین مدافعان نسل خویش در دنیای فوتبال است، چرا که به هر انچه که با یک باشگاه میتوان رسید، رسیده است.

به هرحال ساعت شنی زمان برای هر کسی در جریان است، پسر اهل پکهام(مترجم : محله ای در لندن) نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در اخرین بازی این فصل فردیناند، منظور پیروزی نزدیک یونایتد در برابر شاختار دونتسک اوکراین می باشد، نشانه های افزایش سن او واضح و روشن بود, هر چند که کلین شیت در آن بازی سستی های دفاع را پوشش و ضعف های این مدافع را پنهان کرد.

.
در نیمه اول، در مقابل خطراتی که خط حمله تیم اوکراینی ایجاد می کرد او براحتی مالکیت توپ را از دست می داد و ضعیف ظاهر می شد؛حتی نزدیک بود یونایتد گل بخورد. دائما جا می ماند و نبردهای تک به تک را واگذار می کرد؛ دیگر حتی مغز فوتبالی او برای پوشش ضعف ها و نبرد های فیزیکی پیش رویش, کافی نیست.

.
این داستان این فصل ریو فردیناند است. هر دو زوج او در دفاع ،بر اساس آمار او را در اکثر موارد کلیدی شکست می دهند. مقایسه آمار ریو فردیناند و جانی اونز این نوشته را جذاب تر می کند.

.

.

در مقایسه تکل های موفق ،اونز 67 درصد تکل هایش موفق بوده و فردیناند 55 درصد تکل موفق داشته است. درحالیکه در نبرد های هوایی، بازیکن سابق وستهام تنها 52 درصد موفقیت داشته است، اونز آمار تحسین برانگیز 74 درصد را در این بخش دارد(مترجم: فردیناند و اونز هر دو از یک جنس هستند، مدافع بازی ساز محسوب می شوند به همین خاطر با هم مقایسه شده اند و نویسنده ریو را با ویدیچ یا اسمالینگ که تخریبی هستند مقایسه نکرده است).
این امار باعث اتفاق نظر در این موضوع شده است که فردیناند تاثیرش در بازی ها را از دست داده است.

در گذشته ویژگی منحصر به فرد فردیناند، نمایش مسلط روی توپ و حفظ و گردش توپ به مدت طولانی بود. چیزی که به نظر می رسد الان او را ترک کرده است. تغییر و افت ناگهانی و سریع (مترجم : در مقایسه با فرم فوق العاده ریو در فصل پیش)

.
این شرایط پایین ترین و ضعیف ترین فرم فردیناند در سالهای اخیر بوده است؛ درست در حساس ترین زمان ممکن که او باید مسولیت بزرگی را به عهده بگیرد. درست در زمانی که دیوید مویس به قابلیت اطمینان و عملکرد یک سوپر ماشین نیاز دارد، او در حال تبدیل شدن به خودرویی کهنه که زنگ زده ،نیاز به سرویس های ثابت دارد و دائما به تعویض روغن نیاز دارد, می باشد!(مترجم: فکر کنم منظورش این بوده که روغن سوزی داره  )

.
دوره ریو فردیناند در منچستر به سرانجام و عاقبت طبیعی اش نزدیک است.
خوشبختانه یونایتد سه نفر از بهترین مدافعان جوان جهان را دارد، جاناتان اونز، فیل جونز و کریس اسمالینگ

.

.

حضور و تاثیرگذاری جونز در ترکیب اصلی تیم کاملا مشهود است؛ حتی برای بزرگترین مخالفانش, عملکرد عالی او در پیروزی  تیم در بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش شیاطین سرخ همراه بود.

.

تا زمان بازگشت مایکل کریک از مصدومیت، حضور جونز در خط هافبک بسیار ضروری است؛ اما در صورت ادامه یافتن نزول فردیناند و ویدیچ، این بازیکن جوان کاملا آماده است تا در نقش دفاعی که آرزویش را دارد بازی کند.
.
ریو فردیناند خدمتکار فوق العاده ای برای منچستر یونایتد بوده است، اما مغز فوتبالی فوق العاده اش گرفتار بدن پیرش شده است. دیوید مویس باید مانند سر الکس فرگوسن در تصمیمات بیرحم باشد و با کنار گذاشتن این چنین بازیکنانی صلاح تیم در حال پیشرفتش را در نظر بگیرد. اما دیوید مویس باید امیدوار باشد که افت قابل پیش بینی ریو فردیناند به جایگاه منچستریونایتد در لیگ لطمه نزند.
توجه: آمار و اعداد مطرح شده در این مقاله تا قبل از بازی با استون ویلا محاسبه شده اند.
.

آیا زوج جانی اونز و فیل جونز میتوانند جایگزین زوج ویدیچ و فردیناند باشند؟

.

.

با تشکر از کاربر عزیز ALI-MUFC به خاطر ترجمه و تهیه این مقاله زیبا

.

۰ Comments