جایگزین مسیر

آیا مویس جانشین سرآلکس فرگوسن خواهد شد؟

by | اردیبهشت , ۱۸ , ۱۳۹۲

(سلام عرض می کنم به همه دوستان یونایتدی عزیز, علی هستم(علی رونی)  و متاسفانه از امروز روزی که سر آلکس فرگوسن از منچستر خداحافظی کرد به نویسندگان این سایت اضافه شدم. به خاطر تمام لحظات نابی که رئیس برای ما به تصویر کشیده , سپاسگزاریم و برای او سلامتی آرزو می کنیم و امیدوارم در کنار شما نظاره گر موفقیت های تمامی ناپذیر منچستریونایتد باشیم. شاید دیگر در منچستر نباشی ولی همیشه در یادهای ما خواهی ماند.)

پس از بازنشستگی ناگهانی سر آلکس فرگوسن, مویس این شانس را دارد که جانشین  سرمربی افسانه ای منچستر یونایتد شود.

شایعات و صحبت هایی در این چند روز در جریان است که احتمال این را می دهد که دیوید مویس جانشین سر آلکس فرگوسن شود و آماده است که  سکان هدایت منچستر یونایتد را بدست بگیرد.

مویس هنوز در اورتون تلاش می کند تا یک جام تصاحب کند اما در بیش از یک دهه مربی گری در گودیسون پارک  او ثبات و تداوم در لیگ برتر جزیره را به باشگاهیی که نسبتا بودجه کمی دارد به ارمغان آورده است.

به احتمال زیاد اورتون فصل را بالاتر از رقیب همشهری خود لیورپول برای دومین فصل موفقیت آمیز به پایان خواهند رساند .آنها قبل از این فصل تنها یکبار توانسته بودند فصلی را در رتبه ای بالاتر از لیورپول پشت سر بگذارند که آن فصل هم سال 1937 بود.

قرارداد مویس با اورتون در این تابستان به اتمام می رسد و تاکنون آنها بر سر قرارداد جدیدی به توافق نرسیده اند.

این مربی 50 ساله قبلا گفته بود که می خواهد تا پایان فصل صبر کند و بعد از پایان فصل تصمیم بگیرد که برای دوازدهمین فصل متوالی در گودیسون پارک می ماند یا نه.

در اوایل فصل مویس با رفتن به چلسی لینک شده بود اما اولویت برای رومن آبراهاموویچ بازگشت آقای خاص یعنی خوزه مورینیو می باشد.

فرگوسن با اضافه کردن ترکیب جوانی به تیم اصلی نیروی تازه ای به تیم بخشیده است که اعتقاد بر این است که او شانس این را دارد که با این جوانان سه گانه سال 1999 را تکرار کند اما با این شرایط هم او نمی تواند برای همیشه یونایتد را هدایت کند.

فرگوسن در دفتر یادداشت برنامه های خود این هفته قبل از بازی با چلسی نوشت: من در این لحظه هیچ نقشه ای ندارم  تا از چیزی که عقیده دارم در راه تبدیل شدن به هدفی خاص است فاصله بگیرم. (الان این جمله ارزشی ندارد چون فرگوسن دیگر بازنشستگی خودش را اعلام کرد)

اعتقادها بر این بود که فرگوسن در پایان فصل قبل بازنشسته خواهد شد فصلی که در آن منچستر سیتی جام را از دستان منچستر در لحظات پایانی آن فصل بی نظیر و دراماتیک بعد از گل سرجیو آگئورو در وقت های اضافه ربود.

این شگفت انگیز است که بیاد بیاوریم فرگوسن قصد داشت در پایان فصل 2001-02 بازنشسته شود. زمانی که او با یونایتد 14 جام مختلف برده بود. در 11 فصل بعد از آن سال  فرگوسن یک دوجین جام دیگر به افتخارات خود و باشگاه افزود.

این فصل  بیست و هفتمین سال حضور فرگوسن در لیگ فوتبال انگلیس است و هرکسی که در نهایت پست سرمربی گری در الدترافورد را بدست آورد میراث فرگوسن مطمئنا امن خواهد ماند.

آمار سرآلکس فرگوسن و دیوید مویس

۰ Comments