جایگزین مسیر

آیا سر الکس در انتخاب مویس شکست خورده است

by | مهر , ۲۷ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران –شاید استعفای ناگهانی سر الکس و جانشینی مویس به جای او در حال شکست باشد چون مویس باید سالها با منچستر کار کند و تیم را جمع و جور کتد و این کار به زمان نیاز دارد.

.

.

.

.

.

.

.

.

حال مویس در سخت ترین دوران ورزشی خود قرار دارد چون او جانشین بهترین مربی دنیا و بریتانیا شده است و کار دشواری را پیش رو دارد.

اما این کار زیاد هم سخت نیست زیرا او به وسیله بهترین مربی جزیره انتخاب شده است و به عقیده سر الکس او میتواند مربی بزرگی شود فقط نیاز به زمان دارد.

سر الکس در پایان دوران مربی گریش سال گذشته لیگ برتر را جشن گرفت و سزاوارانه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما با رفتن او از منچستر تیم دچار لغزش هایی شده است در اوایل لیگ برتر ولی این یک امر طبیعی است چون مربی جدید نیاز به زمان کافی برای بازسازی تیم داده شود.

مویس این را می داند که باید هر چه سریع تر به فکر جذب بازیکنان مورد نظرش باشد و از این وضعیت بیرون بیاید او در تابستان به دنبال ستاره های زیادی بود ولی فقط مروان فلینی از اورتون را توانست جذب کند.

مشکل اساسی منچستر یونایتد در میانه زمین می باشد که باشگاه به دنبال امضای قرارداد با یک هافک جوان خوب می باشد.

آیا سر الکس موقع بدی را برای استعفا انتخاب کرد و خوب میدونست که منچستر سیتی آرسنال چلسی بسیار قدرتمند شده اند و انتخاب مویس به عنوان جانشینش؟

ما میدانیم که سبک دیوید مویس به این شیوه است که او آهسته آهسته پیشرفت خواهد کرد او این را چند سال کر کردن در لیگ برتر و اورتون نشان داده است ولی نکته ای که هست منچستر یونایتد با اورتون از تمام جهت فرق می کند و این امیدواری هست که مویس زودتر به روزهای خوبش برسد.

باشگاه می تواند با در اختیار گذاشتن بودجه ای قابل توجه به مویس کمک کند تا زودتر به هدفی که دارد برسد و منچستر را به جایگاه اصلیش برساند.

اما فرگوسن بدون هیچ مبلغی منچستر را به این جایگاه رساند ولی الان باشگاه منچستر با 27 سال پیش فرق می کند و باید چند خرید خوب داشته باشد تا تمام مشکلات تیم حل شود.

اما تا 5 سال آینده رایان گیگز رابین ون پرسی ویدیچ و ریو فردیناند به یازنشستگی نزدیکتر می شوند و باشگاه می تواند با بودجه 100 میلونی جایگزین خوبی را برای این بازیکنان پیدا کند.

دیوید مویس هنوز به آن شکل جا نیوفتاده است که بتواند ستاره های باشگاه های دیگر را به باشگاه بکشاند این را در تابستان نشان داد ستاره هایی همچون تیاگو فابرگاس که به شدت به دنبال جذب آنها بود و در 2 انتقال شکست خورد.

اما برای ساختن تیم به زمان نیاز دارد شاید 5 سال ولی در این چند سال منچستر به شدت نزول می کند پس مویس می تواند با خرید های خوب این مشکلات را تا حدودی حل کند.

اما اگر منچستر در پابان فصل به جامی دست پیدا نکند حتی می تواند از شهرت منچستر هم کمتر شود و در بورس جهانی کاهش زیادی را داشته باشد ولی باز هم مویس می تواند با خرید های خوب این مشکلات را پشت سر بگذارد.

شاید مویس هم می تواند مثل فرگوسن در اوایل مربی گریش در منچستر یونایتد به جوان ها اعتماد کند و نتیجه آن را چند سال دیگر ببیند.

Champions_20_SirAlex_2.ashx

نظر شما چیست؟

 

۰ Comments