جایگزین مسیر

آیا یونایتد باید نیک پاول را به تیم برگرداند؟

by | دی , ۱۰ , ۱۳۹۲

دیوید مویز قصد دارد در پنجره نقل و انتقالات زمستانی خط هافبک تیمش را قوی تر کند, در همین راستا احتمال دارد مویز به جای خرید بازیکنی جدید, نیک پاول را از ویگان به تیم برگرداند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به این مسئله بیاندازیم.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – همه ما می دانیم که نیک پاول بزودی پس از انتقال قرضی اش به ویگان دوباره به باشگاه برمی گردد و مشکلات ما در خط هافبک شاید کم کم ازبین برود. اما مطمئنا فرصت عالی اکنون برای پاول ایجاد شده تا به تیم اصلی راه یابد, قبل از اینکه تیم امیدوار باشد بتواند در ژانویه خرید بزرگی داشته باشد.

به عملکرد عدنان یانوزای برای مثال نگاه کنید؛ او با اضافه شدن به ترکیب اصلی عملکرد بهتری نسبت به گذشته به نمایش گذاشت. او به ترکیب اصلی تیم راه یافت و با پیراهن شیاطین سرخ در بازی های مختلفی در فصل جاری تاکنون درخشیده است. مویز فرصتی در اختیار عدنان گذاشت و او از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

البته واضح است که پاول نمی تواند در صورت دادن فرصت به او در حال حاضر کاملا گره یونایتد در خط هافبک را بگشاید, اما یونایتد گزینه های مناسبی در این ناحیه از زمین ندارد. اگر شما دقت کرده باشید بازیکنی همانند فیل جونز باید در پست غیرتخصصی خود بازی کند و گزینه های دیگر دیوید مویز, یعنی تام کلورلی, اندرسون و حتی ماروان فلاینی دور از انتظار ظاهر می شوند. حتی رایان گیگز نیز علی رغم اینکه تجربه سالیان درازی را همراه خود دارد اما به دلیل افزایش سنش نمی تواند انتظارات مربی در این خط را براورده سازد.

دیوید مویز پیش از عمل جراحی ماروان فلاینی بیشتر از این بازیکن در مرکز خط هافبک استفاده می کرد, زیرا مصدومیت مایکل کریک گزینه های این مربی اسکاتلندی را در این ناحیه از زمین کمتر کرده بود. پس از مصدومیت فلاینی نیز مویز در چند بازی مجبور شد از وین رونی در موقع نیاز در این ناحیه استفاده کند.

نیک پاول از زمانی که به ویگان ملحق شده است, عمکلرد خوبی در ترکیب این تیم دسته اولی داشته است و تجربه بازی در لیگی اروپایی را نیز همراه ویگان در لیگ اروپا بدست آورده است. این بازیکن 19 ساله اولین گل تاریخ ویگان را در رقابت های اروپایی توانست به ثمر برساند. بدون شک او بیشتر از گذشته به راه یافتن به ترکیب اصلی تیم و بازی در الدترافورد اکنون نزدیک شده است.

البته باید به مسئله دیگری نیز توجه کنیم, ویلفرد زاها به نظر می رسد در ژانویه به طور قرضی به باشگاهی در لیگ برتر انتقال یابد, شاید دیوید مویز فکر می کند او هم اکنون ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه در تیم دارد و تمایل ندارد به بازیکنان جوانی مثل ویل کین, نیک پاول, جسی لینگارد یا ویلفرد زاها میدان بدهد. این بازیکنان برای اینکه بتوانند در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند باید ارزش های خود را به مربی ثابت کنند و نشان بدهند که آماده بازی در ترکیب اصلی هستند.

شاید رئیس فکر می کند که با بیش از حد میدان دادن به جوان ها و تکیه بر توانایی آنها, این مسئله ریسک بزرگی برای باشگاه باشد و برخی بازیکنان تیم اصلی به دلیل نیمکت نشین شده و از دست دادن جایگاه خود در الدترافورد, خواهان جدایی از باشگاه باشند و برای تیم حاشیه درست کنند.

اگر به شرایط کنونی نگاه کنیم با توجه به گزینه های در دسترس در تیم و احتمال خرید بازیکن در ژانویه, به نظر می رسد فرصتی برای نیک پاول در ترکیب اصلی یونایتد بدست نیاید و بهتر باشد این بازیکن جوان انگلیسی با ادامه دادن دوره قرضی خود در ویگان با کسب تجربه حضور در ترکیب ثابت یک تیم به طور متداوم, فصل آینده به یونایتد برگردد.

۰ Comments