جایگزین مسیر

اتحادیه فوتبال وین رونی را مجازات نمی کند

by | آذر , ۵ , ۱۳۹۲

باشگاه منچستریونایتد اکنون می تواند نفس راحتی بکشد, پس از اینکه گزارش شد اتحادیه فوتبال انگلستان مجازاتی بازنگرانه به خاطر ضربه رونی به جوردون ماتچ اعمال نمی کند.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در بازی یونایتد برابر کاردیف, رونی به دلیل خطا بر روی بازیکن حریف توسط داور بازی نیل سواربریک با کارت زرد جریمه شد اما بر طبق قوانین جدید اتحادیه فوتبال, این اجازه به آنها داده شده است تا با بازنگری دوباره برخوردها حتی در صورت مشاهده آن حرکت توسط داور, رای صادر کنند.

به گفته رالف الیس در دیلی استار, اگر این مسئله تلقی شود که داور دید خوبی به صحنه نداشته است و چیزی مانع دید او شده است, این مسئله مورد بررسی قرار می گیرد اما در صحنه خطای رونی این اتفاق نیافتاد.

اتحادیه فوتبال می گوید که داور بازی نیل سواربریک به وضوح صحنه ای را که مهاجم انگلیسی یونایتد در صحنه ای که توپ حضور نداشت ضربه ای به پای بازیکن کاردیف  زد.

این مسئله به این معنی است که این صحنه خارج از قوانین جدید اتحادیه می باشد و رونی به خاطر اینکه کارت زرد دریافت کرده است دیگر مجازات نمی شود و می تواند تمرکز خود را بر روی بازی لیگ قهرمانان برابر بایرلورکوزن بگذارد.

یونایتد قبلا از این قانون جدید اتحادیه سود برده است و ساشا ریتر به دلیل ضربه زدن به عدنان یانوزای, از سوس اتحادیه مجازات شد.

با این حال, آنها باید خوشحال باشند چون رونی سرنوشت مشابه ای همانند ریتر نداشت و می تواند در بازی های بعدی یونایتد برابر تاتنهام, اورتون و نیوکاسل در لیگ برتر بازی کند.

این بازیکن ملی پوش پس از بازی برابر کاردیف به انتقاد از صحبت های مارتین تیلور گزارشگر بازی و جرم سونیس کارشناس بازی پرداخت که در هنگام بازی حرکت رونی را محکوم کرده اند.

.

.

وین رونی در توبتر خود نوشت: تنها بازی را دوباره ببینید. من قبول دارم که تکل بدی زدم و داور نیز به این خاطر مرا جریمه کرد.  اما مارتین تیلر در طول تمام مدت بازی درباره این صحنه سکوت نکرد.

رونی همچنین در توبت دیگری نوشت: سپس بازیکنی به صورت یک بازیکن ضربه می زند و او حتی یک کلمه هم درباره این مسئله حرف نمی زند. من مارتین را دوست دارم اما این حرکت ناشیانه ای از او بود.

متاسفانه رونی هنگامی که کنترل خود را ازدست می دهد, دست به کارهای ناشیانه ای می زند. همانند بمب ساعتی عمل می کند که با این برخوردها به کار می افتد. در سال مشرف به جام جهانی او حرکتی بسیار مشابه روی میودراگ زودوویچ انجام داد که باعث شد بازی های آغازین مرحله نهایی یورو 2012 را به دلیل محرومیت ازدست بدهد.

مشکل دیگری که قوانین اتحادیه دچار آن هستند, این مسئله است که آیا داور نباید به خاطر عملکرد ضعیف خود پاسخگو باشد.

ضربه رونی, حرکت خشنی محسوب می شود و تنها دلیل برای اینکه چرا داور به رونی کارت قرمز نداده است می تواند این مسئله باشد که بازیکن کاردیف دید او را مسدود کرده است.

این حقیقت که اتحادیه تایید کرده است که سواربریک تصمیم ضعیفی گرفته است که باعث ازدست رفتن دو امتیاز بازی برای کاردیفی ها شده است. رونی در زمین باقی ماند و نقش تاثیرگذاری بر روی نتیجه بازی داشت.

اگر در انتهای فصل تیم ولزی به خاطر یک یا دو امتیاز به دسته اول سقوط کند, سواربریک مقصر خواهد بود. و همچنین رونی نیز لایق مجازاتی مناسب بود.

۰ Comments