جایگزین مسیر

اخبار عمومی باشگاه (یکشنبه – 19 شهریور)

by | شهریور , ۲۳ , ۱۳۹۱

  • Sport360 – متلک پائولو دی کانیو به فردیناند: دی کانیو سرمربی جنجالی تیم سوئیندون تاون چندی پیش در جریان شکست 4-1 تیمش برابر پرستون، دروازه بان 21 سالۀ تیمش، وز فودرینگهام را پس از 21 دقیقه بیرون کشیده بود و بعدها دربارۀ او گفته بود که “او بدترین بازیکنی است که دی کانیو می شناسه”. اما این اظهارات دیکانیو دربارۀ این دروازه بان 21 ساله انتقادات برخی من جمله همتیمی و دوست سابق دی کانیو در وستهام، یعنی ریو فردیناند را به همراه داشت که دی کانیو بلافاصله در مصاحبه ای با دیلی میل اینگونه پاسخ این دوست قدیمیش را داده است که بهتر است جای پرسه زدن در توئیتر به فکر تمرین کردن و رهایی از مصدومیتهایش باشد:
    “من یک توئیت از ریو فردیناند رو خوندم. ریو دوست منه، اما ریو نوشته که: وای نه، دیکانیو خیلی سختگیری کرده، امیدوارم این دروازه بان بعد این حرکت دیکانیو دچار لطمۀ روحی نشه.
    ریو دوست من! من می خوام بهت بگم که، من در دو سال گذشته تو رو بیشتر توی توئیتر دیدم تا توی زمین!” (مترجم: کسایی که دی کانیو رو می شناسن می دونن خیلی خودش رو نگه داشته و تازه مراعات رفاقتش با فردیناند رو کرده! وگرنه از هیچ کاری ابا نداره! بد نیست بدونید که وستهام سال 99 خیلی بازیکن داشت! کریک، فرانک لمپارد، فردیناند، دی کانیو، مارک ویوین فوئه کامرونی که جام کنفدرسایونها فوت کرد، یان رایت، ترور سینکلیر و … همه توی وستهام بودن! تازه مربیشون هم فرانک لمپارد سنیور یعنی پدر لمپارد بود! و از همه مهمتر سرمربیشون دایی فرانک لمپارد بود یعنی هری ردنپ! )

********

  • Insidefutbol – تورنومنت NextGen به درد منچستریونایتد نمی خورد: سرمربی آکادمی منچستریونایتد برایان مک کلیر McClair دلیل عدم حضور منچستریونایتد در تورنومنت NextGen را شرح می دهد. نکستجن یک تورنومنت اروپایی زیر 19 ساله هاست که برخی از نامهای بزرگ اروپا همچون بارسلونا، اینتر، یوونتوس، پاریس سن ژرمن، چلسی، من سیتی و آرسنال در آن حضور دارند. مک کلیر در تشریح غیبت یونایتد در بین تیمهای نخبۀ حاضر در این تورنومنت می گوید:
    “قضیه فقط این است که مسابقات نکست جن خیلی با کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم هماهنگ نیست. کلا به کار ما نمی خورد.”
    این مهاجم پیشین یونایتد اعتقاد دارد که بازی کردن در لیگ ذخیره های لیگ برتر برای استعدادهای باشگاه مفیدتر است تا اینکه در تورنومنتی مثل نکستجن حضور پیدا کنند:
    “وقتی به سن بازیکنان این تورنومنت نگاه می کنید، قرار اولیه بر حضور بازیکنان زیر 19 سال و تنها با اندکی از بازیکنان زیر سن این رده (زیر 17، زیر 15 و …) در ترکیب تأکید دارد. اما مثلا تیمی مثل بارسلونا تمام بچه هایش را در این تورنومنت به بازی می گرفت و آنها (برای این تورنومنت زیر 19 سال) بسیار جوان محسوب می شدند.”
    “ذخیره های ما بیشتر به نفعشونه که با ذخیره های مثلا ویگان بازی کنن چرا که اقلا جلوی یک سری مرد و بازیکن با تجربه بازی می کنن، تا اینکه جلوی یه سری جوون 16 یا 17 ساله بازی کنن. صرف نظر از تفاوت سطح تکنیکی تیمها(یی مثل ویگان و بارسلونا).”
    مترجم: بهتر! برن تو همچین تورنومنتی پاریس سن ژرمن کل آکادمی رو می خره یهو!

********

  • injuryleague – خبر نگران کننده، اونز هنوز از ناحیۀ قوزک درد دارد: به نظر می آید که جانی اونس نتواند به دلیل درد قوزک دیدار دوم انتخابی جام جهانی را برای ایرلند شمالی به میدان برود. اونز در ابتدای تابستان دچار این مصدومیت قوزک شده بود که به دنبال آن مجبور به جراحی روی قوزکش و خانه نشینیهای پیرو این عمل جراحی شده بود. ولی گویا درد این قوزک مصدوم در دیدار اول انتخابی جام جهانی برابر روسیه بیش از حد اونس را آزار داده است. اونز دربارۀ این مصدومیت می گوید:
    “من پس از عمل جراحی که در تابستان داشته ام، تنها یک بازی در ترکیب ذخیره ها انجام داده بودم. بنابراین بازگشت به میدان برایم خلیی عالی محسوب می شد. اما تنها پس از 5 دقیقه بازی در قوزکم احساس درد کردم. همان قوزکی بود که رویش عمل جراحی انجام دادم، ولی من یک بانداژ محکم تر روی آن قرار دادم تا بتوانم نیمۀ دوم را هم در زمین تحمل کنم.”
    “من از اینکه انقدر زود دوباره در میدان دچار درد شدم ناراحتم ولی صادقانه بگویم که انتظار کمی درد را پس از این عمل داشتم. ولی نه انقدر زود و بعد 5 دقیقه بازی.”
    “بعد از دو سه بار تیر کشیدن های کشنده، کمی اوضاع قوزکم بهتر شد ولی همانطور که گفتم به ضرب محکمتر بستن بانداژ کمی آرام گرفته بود.”
    سایت تخصصی پزشکی مصدومیتهای لیگ برتر در ادامه اعلام کرده است که در حال حاضر میزان جدی بودن این مصدومیت معلوم نیست. ولی اونز احتمالا بازی دوم انتخابی جام جهانی قادر به بازی نیست.

********

Van Persie to the rescue: The former Arsenal captain has begun life at United with a bang.

  • Sport360 – گیگز به توانایی ون پرسی برای کمک به یونایتد در بردن جامها ایمان دارد: ریان گیگز ایمان دارد که استعداد گلزنیِ در سطح جهانیِ ون پرسی می تواند نقشی کلیدی در کمک به یونایتد برای باز پس گیری لیگ برتر ایفا کند. گیگز معتقد است که حضور ون پرسی فاکتور تعیین کننده در نبرد قهرمانی امسال لیگ خواهد بود. گیگز روز یکشنبه به اخبار اسکایسپورتس می گوید:
    “ما فصل گذشته لیگ را از روی تفاضل گل باختیم، پس این بار امیدواریم با گلهایی که او برای ما به ارمغان می آورد،اگر کار دوباره به تفاضل گل کشید، این بار ما در موضع قدرت باشیم.”
    گیگز همچنین تصدیق می کند که خرید ون پرسی 29 ساله در بین خریدهای ده سال اخیر فرگوسن که همگی جوانانی جویای نام بوده اند، یک خرید ضروری بوده است:
    “گلهایی که او به ثمر رسانده و نمایش کلیش کاملا نشان می دهد که او یک بازیکن در سطح اول جهان است. سیاست سرمربی در 10 تا 15 سال گذشته خرید جوانان و تربیت آنها بوده است، مانند کریستیانو و وین.”
    “ولی روبین یک ستارۀ جهانی حاضر و آماده است که خودش را پیش از این نیز کاملا اثبات کرده بود. فکر می کنم که این مسئله را در چند بازی اول که برای ما انجام داده کاملا نشان داده است.”

********

  • یک تیتر کوتاه از ibtimes: مهاجم ریدینگ، آدام له فوندره Adam Le Fondre از کودکی هوادار سرسخت منچستریونایتد بوده است و مصمم است تا در بازی برابر سیتی در اتحاد هر طور شده گلزنی کند!

۰ Comments