جایگزین مسیر

ادوودوارد ;غولی در بین مدیران باشگاه های جهان

by | آبان , ۲۲ , ۱۳۹۵

ادوودوارد ;غولی در بین مدیران باشگاه های جهان

پایگاه هواداران منچستر یونایتد– ( اختصاصی )

در تاریخ ۸ می سال ۲۰۱۳ سرالکس فرگوسن از سمت مربی گری در منچستر یونایتد به دلایل خانوادگی از دنیای فوتبال کناره گیری کرد و مدیر آن وقت منچستر یونایتد یعنی دیوید گیل نیز پس از بازنشستگی سرالکس فرگوسن از سمت مدیر اجرایی کناره گیری کرد تا یک عصر جدید در تئاتر رویاها به وجود بیاید.

در تابستان ۲۰۱۳ و بعد از خبر ناراحت کننده ای که از سوی خبرگزاری ها مبنی بر رفتن سرالکس فرگوسن به گوش می رسید دیوید گیل نیز از این تیم کناره گیری کرد تا همه چیز به کلی تغییر کند و در اولین اقدام خانواده گلیزر مالک باشگاه منچستر یونایتد ادوودوارد انگلیسی که در دانشگاه بریستول در رشته حسابداری اشتغال داشته به سمت مدیرعاملی منچستر یونایتد در آید.

در اولین سال حضور ادوودوارد و بعد از بازنشستگی سرالکس فرگوسن مربی اورتون یعنی دیوید مویس با انتخاب وودوارد به عنوان مربی منچستر یونایتد کار خود را آغاز کرد و در اولین سال حضور وودوارد و مویس و در تابستان ۲۰۱۳ و آن نقل و انتقالات دیوانه کننده و پر فراز و نشیب و با در نظر گرفتن ستاره های بزرگ اعم از فابرگاس , بیل , تیاگو و چندین ستاره دیگر در آخر مروان فلینی هافبک اورتون به منچستر یونایتد منتقل شد تا برای سال اول یک شست برای وودوارد به حساب آید.

بعد از گذشت ۱۰ ماه و با نتایج ضعیف توسط مویس این مربی اسکاتلندی توسط وودوارد از سمت مربی گری اخراج شد و جای خود را به رایان گیگز داد تا به صورت موقت در اولدترافورد مشغول به کار شود و دیری نپایید که در تابستان لوییس ون گال هلندی به عنوان مربی در اولدترافورد مشغول به کار شد و وودوارد در سال دوم خود در تئاتر رویاها عملکردش بسیار بسیار بهتر از سال اول بود و تمام گزینه های لوییس ون گال هلندی به جز گزینه هایی که انتقالشان بعید به نظر می رسید انجام شد و آنها را به تئاتر رویها منتقل کرد اعم از لوک شاو و مارکوس روخو , دالی بلیند , آنخل دی ماریا , آندر هررا و رادامل فالکائو و در سال دوم حضور این مدیر انگلیسی همه چیز طبق خواسته های مربی هلندی پیش رفت و در سال ۲۰۱۵ نیز گزینه ها جذب شدند.

در سال سوم نیز ادوودوارد با تجربه ای که به دست آورده بود گزینه های لوییس ون گال را یکی پس از دیگری به خدمت می گرفت و هر کاری که لوییس ون گال هلندی به وی محول کرده بود را به خوبی انجام داد و به عنوان یک مدیر کار خود را به نحو احسن انجام داد تا در سال دوم و سوم همه چیز برای این مربی هلندی فراهم شود و این نیز نبوغ ادوودوارد را نشان می دهد که سال به سال پیشرفت چشمگیری در وی به وجود می آید.

در سال اول حضور لوییس ون گال , منچستر یونایتد می توانست تونی کروس را به خدمت بگیرد و همه چیز برای انتقال وی آماده بود اما مربی هلندی وی را نخواست و این بازیکن آلمانی به اسپانیا و باشگاه رئال مادرید منتقل شد.

وودوارد در سال ۲۰۱۴ و در تابستان توانست رکورد نقل و انتقالات باشگاه منچستر یونایتد را جا به جا کند و آنخل دی ماریا را با مبلغی حدود ۶۰ میلیون پوند و با شکستن رکورد به لیگ برتر منتقل کند اما این ستاره آرژانتینی بر خلاف صحبت های مربوط به ستاره فروشی منچستر یونایتد با نظر مستقیم مربی قبل یعنی لوییس ون گال از تیم کنار گذاشته شد.

ed-woodward

اما پس از نتایج ضعیف لوییس ون گال این مربی پس از کسب جام حذفی و همچنین نتایج ضعیف در تئاتر رویاها توسط ادوودوارد کنار گذشته شد تا همه چیز برای آمدن آقای خاص به اولدترافورد آماده باشد و این مربی پرتغالی به هدف و آرزوی خود برسد و اینچنین نیز شد و این مربی هلندی پس از تنها یک هفته از اخراج لوییس ون گال به عنوان مربی در منچستر یونایتد مشغول به کار شد و در این امر نیز وودوارد به مشکلات زیادی برخورد کرد که توانست با درایت خود همه آنها را به خوبی حل و فصل نماید.

خوزه مورینیو که در چلسی با نتایج ضعیف کنار گذشته شده بود در تابستان ۲۰۱۶ به منچستر نقل مکان تا در این شهر و تیم منچستر یونایتد مشغول به کار باشد و در تابستان نیز ۴ گزینه به وودوارد معرفی کرد که باید برای منچستر یونایتد خریداری می شدند که در بین آنها نام پل پوگبا ستاره بلامنازع دنیای فوتبال دیده می شد که در دید هواداران یک کار سخت و پیچیده به نظر می رسید اما وودوارد بار دیگر پیشرفت خود در این امر نشان داد و توانست این ستاره فرانسوی را با توجه به علاقه رئال مادرید به تئاتر رویاها منتقل کند.

این مدیر در ۴ سال گذشته توانسته است تمام آرزوهای مربیان را برآورده کند و تنها به یک کار فکر می کند انجام دادن درست وظایف توسط مربی ها.

ادوودوارد توانسته به خوبی خود را در دنیای فوتبال جا بیاندازد و همچنین می توان گفت وی یکی از برترین مدیر های جهان می باشد که توانسته است به خوبی پیشرفتش را نشان داده و خود را ثابت کند و مربیان منچستر یونایتد نیز باید کارها را به خوبی انجام دهند تا وودوارد بیش از بیش در دنیا شناخته تر شود.

خرید های انجام شده توسط ادوودوارد:

آندر هررا – لوک شاو -مارکوس روخو – آنخل دی ماریا – دالی بلیند – مروان فلینی – رادامل فالکائو – ممفیس دیپای – آنتونی مارسیال – باستین شوان اشتایگر – مورگان اشنایدرلین – پل پوگبا – سرخیو رومرو – هنریک مخیتاریان – اریک بایی – زلاتان ابراهیموویچ.

یکی از بهترین مصاحبه های ادوودوارد درباره نقل و انتقالات:

از هم اکنون به بعد باشگاه های دیگر با حضور منچستر یونایتد کار آسانی نخواهند داشت و همچنین رئال مادرید و بارسلونا نیز یک رقیب سخت و دشوار برای جذب ستاره ها با حضور منچستر یونایتد دارند.

۰ Comments