جایگزین مسیر

المپیاکوس 2-0 منچستریونایتد | 5 نکته ای که آموختیم

by | اسفند , ۷ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – شیاطین سرخ سه شنبه شب با نتیجه 2 بر 0 در آتن مغلوب المپیاکوس شدند. در این مقاله قصد داریم نگاهی بیاندازیم به نکاتی که از این دیدار آموختیم.

 

[highlight]این بازی را سریعا از ذهن خود پاک کنید[/highlight]

دیوید مویز انتظار داشت که المپیاکو بازی را پرقدرت آغاز کند, اتفاقی که رخ داد. منچستر به سختی ریتم بازی را توانست پیدا کند و به همین دلیل با گلی که در نیمه اول دریافت کرد, مجازات شد. علی رغم اینکه یونایتد یک گل دریافت کرده بود, اما آنها هیچ اشتیاق و علاقه ای برای زدن گل تساوی نشان نمی دادند و بدون خلق حتی یک موقعیت خطرناک با اتمام نیمه اول به رختکن رفتند.

شما از یونایتد انتظار داشتید که در نیمه دوم به این نتیجه واکنش نشان دهد اما در عوض این کار عملکرد ضعیف تیم باعث شد یونایتد گل دوم را با شوت زیبای کمپل به ثمر برساند.

 

[highlight]یونایتد یک قدم به جلو برداشت و دو قدم عقب رفت[/highlight]

پس از دیدار برابر کریستال پالاس, هواداران یونایتد به ادامه فصل خوشبین شده بودند, اما پس از سوت پایان دیدار برابر المپیاکو دوباره این حس با همان حس قبلی آشنا جایگزین شد. پیروزی برابر پالاس نوید برگشتن خوشبختی به یونایتد را می داد. این پیروزی پس از اردوی تیم در کشوری با آب و هوای گرمسیری بدست آمد و بازیکن پس از این سفر واقعا شاداب به نظر می رسیدند. اگر آنها در بازی آخر هفته تیم برابر پالاس سرزنده بودند, در بازی سه شنبه شب پژمرده بازی کردند.

 

[highlight]تاکتیک های مویز ما را شگفت زده نکرد[/highlight]

از ابتدای بازی برابر المپیاکو, یونایتد کاملا عقب نشسته بود و بازیکنان به طور متراکم در زمین جاگیری کرده بودند. این همانند یونایتدی بود که ما به طور معول در سال های در بازی های خارج از خانه می دیدیم, تاکتیکی قدیمی از سر آلکس فرگوسن که فشار تیم حریف را می پذیرد و به سرعت در ضدحملات به تیم مقابل ضربه می زند.

واضح بود که مویز می خواست چنین تاکتیک مشابه ای را در بازی امشب در پیش بگیرد اما نیمه اول بسیار بد بود. اگر هیچ بازیکنی نخواهد که ضدحمله بزند, شما نمی توانید با تاکتیک ضدحمله بازی کنید. مدافعان ما نمی توانستند در عقب زمین پاس بدهند و 4 بازیکن یونایتد در خط حمله بیروح بازی می کردند و در زمین قدم می زدند در شرایطی که هیچ تاثیری در حمله نداشتند.

اگر تیم همانند بازی که مقابل آرسنال انجام داد, در برابر المپیاکو بازی می کرد, ما احتمالا شانس برد در این بازی را داشتیم.

[highlight]اگر بازیکنان به این شکل بازی کنند, لیاقت پوشیدن این پیراهن را نخواهند داشت[/highlight]

شما نمی توانید یک عملکرد بد از یک بازیکن را انتخاب کنید زیرا بسیاری از بازیکنان عملکرد بدی داشتند. هیچ یک از بازیکنان یونایتد(به غیر از نمانیا ویدیچ در نیمه اول) به نظر نمی رسید که لایق پوشیدن پیراهن یونایتد هستند. آنها به شکل غیرقابل درکی بد بازی کردند. هیچ چیزی به نمایش نگذاشتند, نه حتی یک اپسیلون مبارزه در میدان, نه حتی اندکی اشتیاق. ما در عرض 9 ماه از تیمی که در جام ها قهرمان می شود به تیمی که رتبه اش تنزل پیدا می کند تبدیل شده ایم.

 

[highlight]بدون شک, هیچ توجیهی برای این عملکرد وجود ندارد[/highlight]

هیچ, هیچ, هیچ هیچ, هیچ, هیچ, هیچ. تک تک بازیکنان و مویز برای این عملکرد بد یونایتد در این دیدار مسئول هستند و انجام چنین بازی در برابر تیمی متوسط همانند المپیاکوس این مسئله را بسیار بدتر می کند. من مطمئن نیستم مویز چطور از پس این مسئله بر خواهد آمد.

۰ Comments