جایگزین مسیر

الکس استپنی – ناجی قهرمانی !

by | آذر , ۲۸ , ۱۳۹۳

الکس استپنی ، در شب قهرمانی یونایتد در ۱۹۶۸ ، تبدیل به اسطوره ای جاودانه در الدترافورد شد .

در آن شب فراموش نشدنی در ومبلی ، برابر بنفیکا ، در دقایق پایانی وقت اصلی بازی ، در حالی که بازی با نتیجه ۱-۱ مساوی بود ، با یک عکس العمل خارق العاده ، در برابر شوت پر قدرت اوزه بیو ، مقاومت کرد . اهمیت سیو او پس از ۳ گل از بابی چارلتون و جورج بست و برایان کید در وقت های اضافه مشخص شد . جایی که هیچکس توانایی انکار تاثیر گذاری او را در قهرمانی نداشت .

استپنی کار خود را در میلوال به عنوان یک کار آموز شروع کرد . او ۱۳۷ بازی برای این تیم انجام داد . سپس در سال ۱۹۶۶ با مبلغ ۵۲۰۰۰ پوند به چلسی پیوست و تنها پس از انجام یک بازی در استمفورد بریج ، پس از سه ماه حضور در این تیم ، به الدترافورد ، نقل مکان کرد . مبلغی که یونایتد برای این دروازه بان پرداخت کرد ، که ۵۵هزار پوند بود ، در زمان خودش رکورد محسوب میشد .

الکس در بازی اول خود برای شیاطین ، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۶۶ ، برابر منچسترسیتی ، در پیروزی ۱-۰ یونایتد ، یک کلین شیت را ثبت کرد که خوب بود . او در پایان فصل توانست به همراه یونایتد ، مدال قهرمانی در لیگ را به گردن بیاویزد . تاثیر او را زمانی میشود فهمید که سر مت بازبی در رابطه با قهرمانی یونایتد در سال ۱۹۶۷ و تاثیر استپنی این چنین میگوید : ” تنها عامل مهم قهرمانی ما در سال ۱۹۶۷” .

برجسته ترین قسمت زندگی حرفه ای استپنی ، مربوط به فینال لیگ قهرمانان اروپا در مقابل بنفیکا بود . جایی که او تواانست با یک سیو فوق العاده در مقابل اوزه بیو ، نتیجه را برای یونایتد حفظ کند تا بازی به وقت های اضافی برود . اگر نقش او در قهرمانی یونایتد بیشتر از گلزنان نبوده باشد ، کمتر از گلزنان یونایتد در این بازی نبوده است . استپنی به مدت یک دهه نماد ثبات و پایداری در بین دروازه بانان بود . در دوره ای که یونایتد در منجلاب نتایج ضعیف بود ، او به عنوان یکی از یاران قوی یونایتد بود . در فصل ۱۹۷۳-۱۹۷۴ ، الکس به عنوان زننده پنالتی های تیم برگزیده شده بود و با به ثمر رساندن ۲ گل ، یکی از گلزن ترین دروازه بانان یونایتد در تاریخ شده است .

الکس استپنی در دوران سراسر درخشانش در یونایتد ، توانست یک مدال قهرمانی لیگ دسته اول ، قهرمانی لیگ دسته دوم و در آخر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بدست بیاورد . استپنی در تاریخ یک جوئن ۱۹۷۸ از یونایتد جدا شد و به تیم دالاس تورنادو در لیگ فوتبال آمریکا پیوست . پس از آن نیز به عنوان سرمربی تیم های ساؤتهمپتون ، اکستر سیتی و در آخر منچستر سیتی کار کرد .

۱۸ سپتامبر ۱۹۴۲ تاریخ تولد
۱ سپتامبر ۱۹۶۶ تاریخ پیوستن به یونایتد
۱۷ سپتامبر ۱۹۶۶ برابر منچسترسیتی اولین بازی برای یونایتد
۵۳۹ بازی تعداد بازی برای یونایتد
۲ گل تعداد گل برای یونایتد
۱ ژوئن ۱۹۷۸ تاریخ ترک یونایتد

Alex Stepney

Alex_Stepney

39d7bc2cc486a010808025c858b10cd9

C_71_article_1462424_image_list_image_list_item_0_image

d8b46def-0967-4842-bdcc-d6003fab536d

D9C55AC1F600421FBF874272073FFD7A.ashx

IMG_NEW_0003

redarmyfc20111030_Sun122759_Legends_AlexStepney2

Stepney

url

۰ Comments