جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد

by | اردیبهشت , ۲۷ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران –

امروز در تاریخ یونایتد:

در این پست می خواهیم نگاهی بیندازیم به مهمترین اتفاقات و رویدادهای مرتبط با منچستر یونایتد که در طول تاریخ باشگاه در چنین روزی به وقوع پیوسته است.

17 می

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه می ،تعداد بازیهای یونایتد کمتر می شود ، در عوض اهمیت مسابقات برگزار شده افزایش می یابد و دیدارها اکثرا مربوط به فینال هایی است که منچستر در جام های مختلف تجربه کرده است.
در تاریخچه دیدارهای یونایتد در چنین روزی 3 مسابقه به چشم می خورد که هر 3 آنها با برتری شیاطین سرخ خاتمه یافته است.

فینال اف ای کاپ 1990
24 سال پیش در چنین روزی منچستر یونایتد و کریستال پالاس تکرار فینال اف ای کاپ را در ورزشگاه ویمبلی برگزار کردند. در بازی رفت که 5 روز قبل تر برگزار شده بود، دو تیم بعد از 120 دقیقه به تساوی 3-3 رسیدند و طبق قوانین آن زمان باید مسابقه تکراری برای تعیین قهرمان برگزار می کردند. این نخستین بار بود که یک مسابقه در ویمبلی برگزار می شد و  همه ی تماشاگران می توانستند بر روی صندلی بنشینند(عملیات تجهیز ویمبلی پاییز سال قبل پایان یافته بود.)
کریستال پالاس اولین فینال تاریخ خود را (در اتحادیه و حذفی) تجربه می کرد، اما منچستر در صورت قهرمانی با رکورد 7 قهرمانی تاتنهام و آستون ویلا برابری می کرد. فینال در حالی برگزار می شد که یک ماه قبل یوفا محرومیت تیم های انگلیسی را از حضور در رقابتهای اروپایی بخشیده بود (به خاطر رفتار خوب هواداران انگلیسی در جام جهانی 1990) و برنده این دیدار می توانست به جام برندگان جام اروپا راه پیدا کند.
مهم ترین نکته بازی تکراری این بود که الکس فرگوسن لس سیلی را در درون دروازه جایگزین جیم لیتون کرد. لیتون دیگر هرگز برای منچستر به میدان نرفت، اما سیلی در یک بازی پربرخورد و خشن 3 مهار(سیو) مهم داشت که کریستال پالاس را از رسیدن به جام ناکام گذاشت.
ترکیب دو تیم در این بازی به قرار زیر بود و نکته جالب ترکیب تمام انگلیس پالاس و تمام بریتانیایی یونایتد(با احتساب تعویضی ها) در این مسابقه بود:

69937979085373392657

این بازی مثل مسابقه اول پرحادثه نبود، و با برتری 1-0 یونایتد خاتمه یافت. تک گل دیدار را هم لی مارتین مدافع این تیم به ثمر رساند،وی پاس نیل وب را با سینه کنترل کرد و توپ را به طاق دروازه مارتین کوبید.در پایان برایان رابسون برای سومین بار به عنوان کاپیتان جام حذفی را بالای سر برد. او تنها بازمانده تیم قهرمان این جام در 1983 بود.
صحنه گل با امضای گلزن:

89911219377576345812
این جام فصل جدیدی را در تاریخ یونایتد گشود و موجب ماندگاری سر الکس فرگوسن در سمت مربیگری این تیم شد، که خطر اخراجش در صورت شکست در این بازی وجود داشت.
سایر دیدارهای یونایتد در این روز:

برتری 3-2 برابر لستر سیتی در لیگ در 1969 با گلزنی جرج بست و دنیس لاو
پیروزی 3-0 در مقابل پورتس موث در لیگ در 1947

۰ Comments