جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد

by | خرداد , ۱ , ۱۳۹۳

22 می 2011
در این روز منچستر یونایتد و بلکپول در هفته آخر لیگ برتر به مصاف هم رفتند. یونایتد قهرمانی نوزدهم خود را چند هفته زودتر مسجل کرده بود، اما بلکپول برای فرار از سقوط به امتیازات این بازی نیاز مبرم داشت. بازی در اولدترافورد برگزار شد. در 21 مین دقیقه پارک جی سونگ بازی را 1-0 صفر کرد، اما چارلی آدام در دقیقه 40 و تیلور فلچر در دقیقه 57 دو گل برای میهمان به ثمر رساندند، تا به بقا در لیگ برتر امیدوار شدند. اما یونایتد به بازی برگشت، اندرسون در دقیقه 63 بازی را مساوی کرد. مدافع حریف گل برتری منچستر را در دروازه خودی قرار داد و در نهایت گل دقیقه 81 مایکل اوون پیروزی 4-2 شیاطین سرخ را رقم زد. بدین ترتیب منچستر یونایتد با 80 امتیاز و 9 امتیاز اختلاف با چلسی قهرمان شد و بلکپول هم با 39 امتیاز به همراه بیرمنگام و وستهام به دسته پایین تر سقوط کردند.

92641169464596915030

 

 

در این فصل لیگ برتر، دیمیتار برباتف با 20 گل و به طور مشترک با کارلوس توز از منچستر سیتی آقای گل شد. نمانیا ویدیچ عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرد و علاوه بر این دو نانی هم در تیم منتخب فصل قرار گرفت. سر آلکس فرگوسن نیز جایزه بهترین مربی فصل را به دست آورد.

22 می 2004
یونایتد بعد از ناکامی در لیگ و کسب رتبه سوم، به دنبال قهرمانی در اف ای کاپ بود و برای کسب آند در این روز به مصاف تیم دسته یکی میلوال رفت. میلوال اولین تیم غیر لیگ برتری بود که از 1992(سال تأسیس لیگ برتر) به فینال اف ای کاپ می رسید، اما این 16 مین فینال شیاطین سرخ بود.
ترکیب دو تیم در این دیدار:

اما نکته جالب در مورد تیم میلوال حضور کورتیس وستون در دقایق پایانی بازی بود، که وی با 17 سال و 119 روز سن رکورد قبلی را 126 سال پیش رقم خورده بود، شکست و جوان ترین بازیکن تاریخ فینال های جام حذفی شد.
بازی تا لحظات پایانی نیمه اول بدون گل در جریان بود، تا اینکه در این لحظه روی کین ، گری نویل را در گوشه راست محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد. نویل توپ را به روی دروازه فرستاد و در حالی که دنیس وایز(مربی-بازیکن میلوال) منتظر رسیدن توپ بود، کریستیانو رونالدو با حرکتی سریع خود را به توپ رساند و با ضربه سر دروازه میلوال را گشود. در نیمه دوم هم نیستلروی در دقیقه 65 با ضربه پنالتی که روی رایان گیگز اتفاق افتاد، گل دوم را زد. و در نهایت گل سوم در دقیقه 81 با حرکت گیگزی از سمت چپ و ضربه فن نیستلروی به دست آمد، تا منچستر برای 11 مین بار قهرمان اف ای کاپ شود. از نکات جالب بازی حضور روی کارول به جای تیم هاوارد در دروازه یونایتد در 84 مین دقیقه بازی بود، تا دومین دروازه بانی شود که در تاریخ فینال های اف ای کاپ به عنوان یار جایگزین وارد بازی میشود.

این آخرین باری بود که سرآلکس توانست این جام را برای یونایتد به ارمغان بیاورد.
همچنین نیکی بات که در دقیقه 84 جانشین فلچر بود، آخرین بازی خود را برای منچستر انجام داد و فصل بعد راهی نیوکاسل شد. او در 12 فصل حضور در اولدترافورد 387 بازی انجام داد و 26 گل به ثمر رساند.

22 می 1999
شیاطین سرخ در دومین گام از تکمیل سه گانه خود نیوکاسل را در فینال اف ای کاپ پیش رو داشتند. نیوکاسل هم که فینال سال پیش را به آرسنال باخته بود درصدد جبران بود. منچستر در راه رسیدن به ویمبلی تیم های میدلزبورو، لیورپول، چلسی و در نهایت آرسنال-در آن بازی فراموش نشدنی- را از پیش رو برداشته بود.
سر آلکس برای انتخاب بازیکنان این دیدار کار مشکلی داشت و می بایست نیم نگاهی هم به فینال نیوکمپ در 4 روز بعد می انداخت. پل اسکولز و روی کین که فینال لیگ قهرمانان را از دست داده بودند، در ترکیب اصلی قرار گرفتند، اما یاپ استام و دوایت یورک بازی را از روی نیمکت آغاز کردند.
ترکیب دو تیم:

بازی برای یونایتد خوب شروع نشد، آنها در همان دقیقه 8 روی کین را به علت مصدومیت از دست دادند و تدی شرینگهام به جای او وارد زمین شد، اما تنها 90 ثانیه بعد از حضور در زمین، خود تدی همکاری فوق العاده اندی کول و پل اسکولز را تبدیل به گل نخست بازی کرد. در ادامه تلاش های یونایتد برای ثبت گل دوم ثمری نداشت.
اما در نیمه دوم و در دقیقه 53 پل اسکولز پاس رو به عقب تدی شرینگهام را از روی خط محوطه جریمه به سمت دروازه نیوکاسل شلیک کرد، تا نتیجه بازی 2-0 شود. در ادامه درخشش پیتر اشمایکل مانع بازگشت کلاغ ها به بازی شد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

۰ Comments