جایگزین مسیر

امروز در تاریخ منچستریونایتد یونایتد: ۳ می

by | اردیبهشت , ۱۴ , ۱۳۹۵

امروز در تاریخ منچستریونایتد یونایتد: ۳ می

پایگاه هواداران منچستریونایتد – در این پست می خواهیم نگاهی بیندازیم به مهم ترین اتفاقات و رویدادهای مرتبط با منچستریونایتد که در طول تاریخ باشگاه در چنین روزی به وقوع پیوسته است

منچستری ها تاکنون ۱۲ بار در چنین روزی به مصاف حریفان خود رفته اند که حاصل آن آمار ناامید کننده ۳ برد، ۲ تساوی و ۷ باخت، ۱۵ گل زده و ۲۰ گل خورده بوده است. ۱ فینال اف ای کاپ، ۱۰ بازی در لیگ برتر و دسته اول و ۱ دیدار در سطح ۲ انگلستان در این روز به انجام رسیده است. در این میان ۵ مسابقه در اولد ترافورد ، ۲تا در آنفلید و یکی هم در ویمبلی بوده است.

wdffjfrnviq91sy0a5xd

⊕۳ می ۲۰۱۴: منچستر ۰-۱ ساندرلند

آخرین بازی یونایتد در این روز ۲ سال پیش انجام پذیرفت. منچستر در ادامه فصل فاجعه بار خود بعد از اخراج مویس، با هدایت گیگز پای به میدان نهاده بود و برابر ساندرلندی قرار می گرفت، که طبق معمول برای فرار از سقوط می جنگید.

ترکیب : دخیا، جونز، فردیناند، ویدیچ؛ اورا، کریک، فلچر، نانی( یانوزای)، ماتا(فن پرسی)، یانگ( ولبک)، چیچاریتو

بازی در نهایت با تک گل سباستین لارسن در دقیقه ۳۰ به سود گربه های سیاه خاتمه یافت،این نخستین برد ساندرلند در اولدترافورد از ۱۹۶۸ بود. ۷ مین شکست خانگی یونایتد در این فصل که بدترین آمار از فصل ۷۴-۱۹۷۳ بود، فصلی که در نهایت با سقوط منچستر به دسته پایین تر به پایان رسیده بود.

با این نتیجه ساندرلند تنها به ۱ امتیاز از ۲ بازی برای فرار از سقوط نیاز داشت و منچستر هم رتبه هفنم خود را قطعی کرد.

۳۲۲oycv0respsxwlsyu6

⊕۳ می ۲۰۰۸: منچستر ۴-۱ وستهام

هفته ۳۷ مسابقات و ادامه رقابت شانه به شانه منچستر و چلسی برای کسب عنوان قهرمانی. دو تیم با امتیاز برابر ۸۱ پا به مسابقات این هفته می گذاشتند و البته یونایتد با اختلاف قابل ملاحظه در تفاضل گل، شانس بیشتری برای قهرمانی داشت

چکش ها میهمان شیاطین سرخ بودند ؛ در حالی که با حضور در رتبه دهم و اختلاف ۸ امتیازی با منچستر سیتی شانس صعود به رتبه تک رقمی را از دست داده بودند.

ترکیب : فن در سار، هارگریوز، فردیناند، وس براون، پاتریس اورا، نانی، کریک، اسکولز( اوشی از ۷۳) ، پارک جی سونگ( گیگز از ۶۱)، رونالدو( فلچراز ۶۴) ، توز

منچستر بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقیقه ۳ توسط رونالدو به گل رسید. ۲۰ دقیقه بعد رونالدو باز هم گلزنی کرد و ۳۰ مین گل فصل رویایی خود را به ثمر رساند. ۲ دقیقه بعد توز هم دروازه تیم سابقش را باز کرد، تا کار چکش ها خیلی زود تمام شود.

اما دین آشتون دقیقه ۲۹ یکی از گل ها را تلافی کرد، تا ۳۰ دقیقه طوفانی این مسابقه به پایان برسد. در نیمه دوم ابتدا کریک گل چهارم را زد و دقایقی بعد نانی از زمین مسابقه اخراج شد، تا شاگردان فرگی نیم ساعت انتهایی را ۱۰ نفره ادامه دهند.

در ادامه مسابقات آن هفته چلسی هم بازی خود را با پیروزی به پایان رساند، تا دو تیم در هفته پایانی با امتیاز برابر ۸۴ به میدان بروند، آرسنال هم که منتظر لغزش رقیبان بود، با ۸۰ امتیاز از کورس قهرمانی خارج شد.

z53v6pu3bwesyluiknkd

⊕ ۳می ۲۰۰۳: منچستر ۴-۱ چارلتون اتلتیک

یونایتد با ۷۷ امتیاز و ۵ امتیاز اختلاف با آرسنال و ۱ بازی بیشتر صدرنشین بود، چارلتون هم با ۴۹ امتیاز دوازدهم بود، اما به دلیل فشردگی میانه جدول شانس صعود به رتبه هشتم را هم داشت.

ترکیب: روی کارول، جان اوشی، وس براون، فردیناند، سیلوستره، بکام، روی کین، اسکولز( ورون از ۶۹)، رایان گیگز( نیکی بات از ۷۷)، فن نیستلروی، سولشایر( فورلان از ۷۷)

شاگردان فرگی شروع خوبی داشتند و در دقیقه ۱۱ توسط بکام که به تازگی ۲۸ ساله شده بود ، به گل رسیدند، اما ۲ دقیقه بعد کلاوس ینسن بازی را مساوی کرد. در ادامه این رود فن نیستلروی بود که آتش بازی خود را آغاز کرد. مهاجم هلندی که بهترین فصلش در پیراهن شیاطین را سپری می کرد، در دقایق ۳۲، ۳۷ و ۵۷ سه بار گلزنی کرد و سومین هت تریک فصل خود را به ثبت رسانید.

در همین هفته آرسنال هم بازی خود را واگذار کرد، تا علیرغم داشتن یک بازی کمتر با ۸ امتیاز اختلاف قهرمانی یونایتد قطعی شود.

⊕۳ می ۱۹۹۷: تساوی ۲-۲ با لسترسیتی

۲ گل زود هنگام از روباه ها در ۲۰ دقیقه ابتدایی صدر نشین را شوکه کرد، اما در ادامه شاگردان فرگی به بازی برگشتند و با گلهای اولهگونارسولشایر در دقایق ۴۵ و ۵۲ بازی را به تساوی کشاندند. با این نتیجه اختلاف با لیورپول به ۳ امتیاز رسید، در حالی که یونایتد ۱ بازی کمتر هم  انجام داده بود.

t8oenenxcm8tazpldkab

سایر بازی ها:

در این روز منچستر ۲ بار هم در آنفیلد به مصاف لیور پول رفته است در ۱۹۴۷ و ۱۹۷۷ که هر دو بازی ۱-۰ به سود لک لک ها خاتمه یافتند.

فینال اف ای کاپ ۱۹۵۸ که کمتر از ۳ ماه بعد از فاجعه مونیخ در ویمبلی برگزار شد، یک بازی بسیار احساسی و دردناک برای منچستر، که در نهایت با برتری ۲-۰ بولتونواندرز به پایان رسید.

۰ Comments