جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد :۱۰ می

by | اردیبهشت , ۲۱ , ۱۳۹۵

امروز در تاریخ یونایتد :۱۰ می

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – مرور سریع: ۷ مسابقه، ۳ برد، ا مساوی و ۳ باخت.۱۰ گل زده و ۹ گل خورده. تمامی بازیها در لیگ و ۴ مسابقه در اولدترافورد.

۱۰ می ۲۰۰۹:منچستر یونایتد ۲-۰ منچستر سیتی

یونایتد در حالی پای به داربی می گذاشت که با ۲ بازی کمتر از لیورپول و به دلیل تفاضل گل کمتر دوم بود و سیتی هم با ۴۷ امتیاز دهم. مارک هیوز سرمربی آبی ها بود.

ترکیب: فن در سار، رافائل، اوانس( اوشی از ۷۱)، ویدیچ؛ اورا، پارک( رونی از ۲۸)، فلچر، گیگز، رونالدو( اسکولز از ۵۸)، توز، برباتوف

یونایتد بدون حتی یک بازیکن انگلیسی به میدان رفت. بازی از سرعت پایینی برخوردار بود، تا اینکه در دقیقه ۱۸ رونالدو از روی ضربه کاشته دروازه را گشود. دقایقی بعد با مصدومیت پارک رونی هم به زمین آمد تا مربع رویایی رونی، رونالدو، توز، برباتوف در خط حمله شیاطین سرخ شکل بگیرد. قبل از پایان نیمه برباتوف پاس بلند فلچر را به زیبایی کنترل کرد و او هم توز را صاحب توپ کرد، ضربه زمینی مهاجم آرژانتینی از پشت محوطه منجر به گل دوم شد.اولین گل فصل توز در اولدترافورد در لیگ.

تنها نکات نیمه دوم عصانیت رونالدو بعد از تعویضش و نیز ضربه دقایق پایانی توز به تیر دروازه آبی ها بود.

با این برد یونایتد تنها به ۴ امتیاز از ۳ بازی باقی مانده برای کسب سومین قهرمانی متوالی لیگ نیاز داشت.

۱۰ می ۲۰۰۵: یونایتد ۱-۳ چلسی

هفته ۳۷، حضور قهرمان زود هنگام در اولدترافورد، رتبه سومی برای منچستر.

ترکیب: کارول، نویل، براون، فردیناند، سیلوستره، فلچر( ساها از ۷۲)، روی کین، اسکولز، رونالدو، رونی، فن نیستلروی

تونل افتخار برای شیرها در اولدترافورد، شروع خوب شاگردان فرگی و گل دقیقه ۷ فن نیستلروی، اما در ادامه وضع چندان خوب پیش نرفت. تیاگو ۱۰ دقیقه بعد بازی را مساوی کرد و در دقیقه ۶۱ پاس گل دوم را به گودیانسن داد، گل سوم توسط جو کول و فصل درخشان شاگردان مورینیو.

با این برد چلسی به امتیاز ۹۴ رسید( با یک بازی مانده)، بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در یک فصل لیگ برتر، تنها یک باخت و فقط ۱۵ گل خورده.

۱۰ می ۱۹۹۸: بارنزلی ۰-۲ یونایتد

دیدار تشریفاتی در هفته پایانی میان تیم های دوم از ابتدا و انتهای جدول.

برد با گلهای اندی کول و تدی شرینگهام. پایان فصل نا امید کننده، اولین فصل بدون کانتونا و اولین فصل بدون جام فرگی در ۴ سال. آرسنال با ۱۰ برد پیاپی در ۲ ماه پایانی نخستین قهرمانی اش در لیگ برتر را جشن گرفت. قول باز پس گیری قهرمانی توسط فرگوسن.

۱۰ می ۱۹۹۵: منچستر ۲-۱ ساوتهمپتون

هفته ۴۱ و ادامه تعقیب بلکبرن در مسیر قهرمانی.

ترکیب: اشمایکل، گری نویل، استیو بروس، پالیستر، دنیس اروین، نیکی بات، برایان مک کلیر، پل اینس، لی شارپ، مارک هیوز( اسکولز از ۷۷)، اندی کول

برد در این دیدار به معنی کشاندن جدال قهرمانی به هفته آخر بود اما این قدیس ها بودند که در دقیقه ۵ با گل سیمون چارلتون پیش افتادند. گلزنی کول در دقیقه ۲۱ امید را به تیم بازگرداند، اما نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یافت. شرایط در نیمه دوم هم چندان خوب نبود. بلکبرن کم کم مهیای جشن قهرمانی میشد تا اینکه ۱۰ دقیقه مانده به پایان دنیس اروین از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد. امید به اردوی قرمزپوشان بازگشت.

۱۰ می ۱۹۸۹

شکست ۲-۱  از اورتون با تک گل مارک هیوز

۱۰ می ۱۹۶۳

شکست ۲-۱ در خانه بیرمنگام با گلزنی دنیس لاو. دو تیم در لیگ برای فرار از سقوط می جنگیدند اما یکی در لیگ کاپ و دیگری در اف ای کاپ به فینال رسیده بودند.

۱۰ می ۱۹۴۷

تساوی ۱-۱ با پرستون بعد از باخت هفته قبل برابر لیورپول، شانس قهرمانی را برای شاگردان مت بازبی در نخستین فصل حضورش کاهش داد.

۰ Comments