جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد :۱۱ می

by | اردیبهشت , ۲۲ , ۱۳۹۵

امروز در تاریخ یونایتد :۱۱ می

پایگاه هواداران منچستریونایتد – مرور سریع: ۱۱ بازی ، ۵ برد، ۳ مساوی و ۳ باخت.۱۵ گل زده و ۱۳ گل خورده.۱۰ بازی لیگ و ۱ فبنال اف ای کاپ.

۱۱ می ۲۰۱۴

هفته پایانی و بازی در سنت ماری. یونایتد لازم بود ساوتهمپتون را ببرد و تاتنهام هم مغلوب آستون ویلا شود تا رتبه ششم و سهمیه لیگ اروپا را کسب کند.

ترکیب: دخیا، اسمالینگ، فردیناند، ویدیچ، اورا، فلچر، کاگاوا( کریک از ۴۵)، یانوزای، ماتا( والنسیا از ۸۸)، ولبک ، فن پرسی( چیچاریتو از ۶۸)

رتبه هشتم قدیس ها قطعی بود، اما شاگردان گیگز آخرین شانسشان را برای صعود به رقابتهای اروپایی امتحان می کردند. دقیقه ۲۸ ریکی لامبرت دروازه دخیا را گشود و تیم پوچیتینو با برد به رختکن رفت. در نیمه دوم ماتا گل خورده را جبران کرد، ولی در ادامه نتیجه تغییری نکرد.

پایان فصل فاجعه بار با رتبه هفتمی و انواع رکوردهای منفی. منچستر برای اولین بار در ۲۴ سال سهمیه اروپا نگرفت.کمترین امتیاز کسب شده در لیگ برتر ( تا قبل از این فصل)، شکست های پرتعداد خانگی و از بین رفتن افسانه تئاتر رویاها.

آخرین بازی مثلث تکرار نشدنی خط دفاع ( ریو، ویدا و اورا) در پیراهن سرخ

و البته کاپیتان که با برخورد آرنج لمبرت ۳۰۰ مین و آخرین دیدارش را با صورت خونین برگزار کرد.

خداحافظی گیگزی از مستطیل سبز

۱۱ می ۲۰۰۸

منچستر در حالی در هفته پایانی به خانه ویگان می رفت، که برای قهرمانی نیاز به ۳ امتیاز داشت( یا هر نتیجه ای مشابه چلسی به دلیل تفاضل گل بهتر). شاگردان استیو بروس هم خیالشان از بابت ماندن در لیگ برتر راحت بود.

ترکیب: فن در سار، براون، فردیناند، ویدیچ، اورا، رونالدو، کریک، اسکولز( هارگریوز از ۶۷)، پارک( گیگز از ۶۸) ،توز، رونی

وین رونی علیرغم نگرانی ها در مورد عدم آمادگی در ترکیب قرار گرفت و ویدیچ هم بعد از مصدومیت به دوباره به میدان بازگشته بود. ویگان بازی را بسیار خشن شروع کرد و برای هر توپی به سرعت روی پای بازیکنان یونایتد می رفتند، اما این اسکولز بود که به خاطر تکل از پشت روی پالاسیوس خیلی زود اخطار گرفت. نیم ساعت بعد از شروع باز استیو بنت داور بازی، خطای امرسون بویس روی وین رونی را پنالتی تشخیص داد. رونالدو توپ را گل کرد و به رکورد ۳۱ گل آلن شیرر در یک فصل ۳۸ مسابقه ای رسید.

دقایقی بعد پل اسکولز خوش شانس بود که به خاطر خطایی دیگر روی پالاسیوس کارت زرد دوم را از داور نگرفت.

نیمه دوم باز هم حملات یونایتد ادامه داشت، اما درخشش کریس کیرکلند درون دروازه مانع به ثمر رسیدن گلهای بیشتر شد. اسکولز در محوطه جریمه ویگان سرنگون شد، اما داور دید مناسبی نداشت و خطایی اعلام نکرد. در ادامه سر الکس، هارگریوز و گیگز را به زمین فرستاد. گیگزی به رکورد ۷۵۸ بازی سر بابی چارلتون در پیراهن منچستر رسید. ۱۲ دقیقه بعد هافبک ولزی این رکورد شکنی را با گل جشن گرفت و پاس عمقی رونی را تبدیل به گل دوم تیمش کرد.

در بازی همزمان چلسی در آخرین دقایق گل مساوی را از بولتون دریافت کرد و شیاطین سرخ با ۲ امتیاز اختلاف به هفدهمین قهرمانی شان در انگلیس دست یافتند.

۱۱ می ۲۰۰۳

بازی پایانی در گودیسون پارک برابر شاگردان دیوید مویس که برای سهمیه جام یوفا می جنگیدند و یونایتدی که خیالش از هشتمین قهرمانی در ۱۱ سال راحت بود.

ترکیب: کارول، براون( فیل نویل از ۴۰)، فردیناند، سیلوستره، اوشی( بلان از ۴۵)، بکام، کین، اسکولز، گیگز، فن نیستلروی، سولشر( فورچون از ۷۸)

منچستر که بعد از ۲ باخت پیاپی در میانه های فصل برابر بلکبرن و میدلزبورو ، ۱۷ بازی بدون باخت داشت، برای ادامه این روند به بندر لیورپول سفر کرد. کوین کمپل دقیقه ۸ اورتون را پیش انداخت، اما بکام پیش از پایان نیمه گل مساوی را زد.

دقیقه ۷۹ رود فن نیستلروی از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد تا با ۲۵ گل زده بالاتر از آنری ۲۴ گله آقای گل شود. هر چند عنوان بهترین بازیکن فصل را به مهاجم فرانسوی واگذار کرد.

برتری ۲-۱ و نرسیدن اورتون به اروپا. آخرین بازی دیوید بکام در پیراهن شیاطین سرخ بعد از ۸ فصل درخشش در تیم اصلی. لوران بلان هم مدتی بعد خداحافظی اش از فوتبال را اعلام کرد.

قهرمانی یونایتد در حالی که تنها یک بازیکن ( پل اسکولز ) در تیم منتخب فصل قرار گرفت و تیم دوم ( آرسنال) ۵ نماینده داشت.

۱۱ می ۲۰۰۲

تساوی بدون گل با چارلتون و کسب رتبه سومی بعد از آرسنال و لیورپول. پایین ترین رتبه از شروع لیگ برتر. آخرین بازی دنیس اروین. فصل پایانی رونی جانسن و دوایت یورک در اولدترافورد.

فرگوسن اعلام کرد فصل آینده هم در تئاتر رویاها خواهد ماند.

فن نیستلروی در اولین فصل حضورش ۲۳ گل زد و بعد از آنری ۲۴ گله و به همراه هاسلبنک و شیرر در جای دوم ایستاد. بهترین بازیکن فصل.

۱۱ می ۱۹۹۷

برد ۲ گله برابر شاگردان هری ردنپ برای تثبیت قهرمانی. گلزنی اوله گونار سولشایر و یوردی کرایوف.

مهاجم نروژی در نخستین فصل حضورش با ۱۹ گل بهترین گلزن منچستر شد.

آخرین بازی کینگ اریک در پیراهن شیاطین سرخ بعد از اعلام شوکه آور خبر خداحافظی اش از دنیای فوتبال.

دیوید بکام بهترین بازیکن جوان فصل و فرگوسن هم بهترین مربی فصل شدند.

۱۱ می ۱۹۹۶

فینال اف ای کاپ بین دشمنان دیرینه. منچستر یونایتد و لیورپول در ویمبلی.

یونایتد چند روز قبل تر سومین قهرمانی لیگ در ۴ فصل را جشن گرفته بود و برای سومین سال پیاپی به این فینال رسیده بود؛ در حالی که لک لک ها به ترتیب ۶ و ۴ سال از اخرین قهرمانی شان در این دو جام می گذشت و در آن فصل هم سوم شده بود.

۲ بازی دو تیم در لیگ با برد ۲-۰ لیور در آنفیلد و تساوی ۲-۲ در اولدترافورد به پایان رسیده بود که هر ۴ گل قرمزها را رابی فاولر به ثمر رساند.

بازی از سرعت بالایی برخوردار نبود و موقعیت های زیادی ایجاد نشد. تا اینکه ۵ دقیقه مانده به پایان دیوید جیمز کرنر ارسالی را به پشت محوطه دفع کرد و از آنجا هم اریک کانتونا با یک شوت دیدنی تک گل بازی را به ثمر رساند.

سومین اف ای کاپ سر الکس و دومین دبل او. نهمین قهرمانی شیاطین سرخ در این جام قدیمی.

جدایی استیو بروس در پایان این فصل.

۱۱ می ۱۹۹۱

شکست ۳-۰ برابر کریستال پالاس در هفته ماقبل پایانی، در حالی که استیو کاپل بازیکن سابق یونایتد مربی پالاس بود.

۱۱ می ۱۹۸۵

هفته ۴۱، دیدار با کیو پی آر در لوفتوس رود. جدالی جنجالی، برخورد سکه با جان گیدمن مدافع یونایتد. اخراج ویکس مهاجم حریف به دلیل متقلب خواندن کمک داور. برتری ۳-۱ با دو گل از آلان برازیل و تک گل استراچان. رقابت در هفته پایانی با لیورپول و تاتنهام بر سر دومی، در حالی که قهرمانی اورتون مسجل شده بود.

سایر بازیها:

شکست ۲-۰ برابر تاتنهام در ۱۹۸۳ و ۲-۱ از ساندرلند در ۱۹۶۸ و تساوی ۳-۳ با استوک در ۱۹۷۷.

 

 

۰ Comments