جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد : ۹ می

by | اردیبهشت , ۲۰ , ۱۳۹۵

امروز در تاریخ یونایتد : ۹ می

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – مرور سریع: ۹ بازی، ۸ برد و ا تساوی،۲۳ گل زده و ۵ گل خورده.تمامی بازیها در چارچوب لیگ و ۵ دیدار در اولدترافورد برگزار شد.

۹ می ۲۰۱۵: کریستال پالاس ۱-۲ منچستر

سه بازی مانده به پایان و سه شکست پیاپی در دیدارهای قبلی که کسب سهمیه لیگ قهرمانان را برای فن خال در نخستین فصلش به خطر انداخته بود.

ترکیب: دخیا، والنسیا، اسمالینگ( مک نیر از ۸۴)، جونز ، شاو( اوانس از ۳۶)، هررا، بلیند، فلینی، ماتا، رونی( فالکائو از ۴۵)، یانگ

منچستر بدون دی ماریا و فن پرسی برای حفظ فاصله با لیورپول به لندن رفت، تا حداقل بتواند رتبه چهارم خود را حفظ کند. در دقیقه ۱۹ ماتا از روی نقطه پنالتی دروازه پالاس را گشود و دهمین گل فصلش را زد.اولین گل یونایتد بعد از ۳۰۶ دقیقه.

۱

در نیمه دوم پانچئون بازی را به تساوی کشاند، اما فلینی در دقیقه ۷۸  باز هم یونایتد را پیش انداخت. تا با این ۳ امتیاز شانس شاگردان فن خال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان افزایش یابد.

۲

۹ می ۲۰۱۰: منچستر ۴-۰ استوک سیتی

هفته پایانی، چلسی ۸۳ و یونایتد ۸۲ امتیاز ، تفاضل گل بسیار بهتر چلسی، استوک در اولدترافورد و ویگان در استمفورد بریج، دو تیم بی انگیزه.

ترکیب: فن در سار، نویل، ویدیچ، فردیناند، اورا، نانی، فلچر، اسکولز( گیبسون از ۶۲)، گیگز، برباتوف( ماکدا از ۶۲)،رونی( پارک از ۷۷)

فرگوسن برای چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ امیدوار بود تا معجزه ای در لندن اتفاق بیفتد، اما شرایط چندان خوب پیش نرفت، آنلکا در ششمین دقیقه چلسی را پیش انداخت. فلچر ۳۱ و گیگز ۳۸ دو گل در منچستر زدند، اما اخراج کالدول در لندن کار را برای شاگردان آنجلوتی راحت تر کرد، لمپارد و کالو گلهای بعدی را زدند.

نیمه اول: یونایتد ۲-۰ استوک و چلسی ۳-۰ ویگان

آتش بازی شیرها ادامه یافت و ۵ گل دیگر هم در نیمه دوم ( از جمله هت تریک دروگبا) زدند تا به رکورد ۱۰۳ گل زده در یک فصل لیگ برتر برسند.

منچستر هم ۲ گل دیگر توسط مدافع حریف و پارک جی سونگ( ۸ دقیقه بعد از ورود به زمین) زد ،اما از رسیدن به رکورد ۴ قهرمانی پیاپی در فوتبال انگلستان بازماند.

۹ می ۲۰۰۷: چلسی ۰-۰ یونایتد

دیدار تشریفاتی قهرمان در خانه نایب قهرمان در استمفورد بریج، استراحت به بازیکنان اصلی برای فینال اف ای کاپ بین دو تیم. دیداری کم حادثه و بی هیجان. اولین حضور فانگ ژو چینی در ترکیب منچستر.

ترکیب: توماس کوژاک، براون، اوشی، هاینزه( کریک از ۶۵)، کایرن لی، فلچر، کریس ایگلس، کایرن ریچاردسن، آلن اسمیت، سولشایر، دونگ فانگ ژو( رونی از ۷۳)

۹ می ۱۹۹۹: میدلزوبورو ۰-۱ منچستر

جدال با شاگرد سابق برای پس گرفتن صدر از توپچی ها.

ترکیب: اشمایکل، گری نویل، اروین، استام، دیوید می، بکام، روی کین( نیکی بات از ۲۵)، اسکولز( فیل نویل از ۹۰) ، بلومکویست( اندی کول از ۶۶)، یورک ، شرینگهام

بورو تنها تیمی بود که آن فصل منچستر را در اولدترافورد برده بود و  علاوه بر رسیدن به صدر، دیدار جنبه انتقامی هم داشت. شاگردان رابسون بازهم مقاومت خوبی از خود نشان دادند، اما بالاخره در وقتهای اضافی نیمه اول دوایت یورک دروازه مارک شوارزر را گشود و ۲۹ مین گل فصلش را به ثمر رساند. نیمه دوم هم یونایتد به حملات خود ادامه داد، اما بی دقتی شرینگهام و بازی خوب مدافعین و دروازه بان بورو مانع گل های بعدی شدند.

منچستر با امتیاز و تفاضل برابر با آرسنال و به دلیل گل زده بیشتر به صدر رفت و ۲ روز بعد با شکست توپچی ها برابر لیدز با گل دقایق پایانی هاسلبنک ، شیاطین سرخ به ۴ امتیاز از ۲ بازی برای قهرمانی نیاز داشتند.

۹ می ۱۹۹۳: ویمبلدون ۱-۲ یونایتد

آخرین بازی فصل برای قهرمان زود هنگام، گلهای پل اینس و کاپیتان رابسون ، آغاز امپراتوری الکس فرگوسن و تیمش در فوتبال بریتانیا. منچستر فصل را دقیقا با همان آماری به پایان برد که ۲۶ سال قبل در آخرین قهرمانی انگلستان به دست آورده بود، ۴۲ بازی، ۲۴ برد، ۱۲ تساوی و ۶ باخت.

۹ می ۱۹۸۸: منچستر ۲-۱ ویمبلدون

همان بازی  وهمان نتیجه دقیقا ۵ سال زودتر و باز هم هفته پایانی، این بار اما شاگردان فرگی نایب قهرمانی شان قطعی بود بعد از لیورپول. دو گل از برایان مک کلیر . ویمبلدون آن فصل هفتم لیگ و قهرمان اف ای کاپ شد.

۹ می ۱۹۸۷: منچستر ۳-۱ آستون ویلا

بردی بی تاثیر در هفته پایانی اولین فصل فرگی، کسب رتبه یازدهم.

۹ می ۱۹۸۳: منچستر ۳-۰ لوتون تاون

هفته چهلم، قهرمانی لک لک ها و رقابت با واتفورد، آستون ویلا، تاتنهام و ناتینگهام فارست برای دومی. برد سه گله شاگردان اتکینسون. جدال لوتون تاون با منچستر سیتی برای فرار از سقوط. در نهایت سقوط آبی ها.

۹ می ۱۹۶۶: منچستر ۶-۱ آستون ویلا

۶ تایی کردن ویلا در یک بازی کم تماشاگر (۲۳۰۳۹ نفر در اولدترافورد)، ۲ گل از دیوید هرد بهترین گلزن آن فصل و گلزنی بابی چارلتون.

۰ Comments