جایگزین مسیر

او زاده شده بود تا پادشاه باشد…

by | خرداد , ۴ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-(اختصاصی)

24 مــِی 1966…روزی بزرگ برای مردی بزرگ. مردی از جنس غرور، غیرت و تعصب.

اریک دانیل پی‌ِیر کانتونا اسطوره و پادشاه یونایتد ها در این روز فرخونده چشم به جهان گشود.

red-legends-eric-cantona.-manchester-united-print-poster-canvas.-sizes-a3-a2-a1-2503-p

نزدیک به یک قرن و نیم است که فوتبال در جریان است. در این یک قرن و نیمی که گذشته است فوتبالیست های بزرگ و فوق العاده ی زیادی آمده اند و رفته اند. اما فقط برخی از آنها نامشان برای همیشه باقی مانده است و می ماند. فقط تعدادی اندکی از آن فوتبالیست های بزرگ برای همیشه جاودانه خواهند ماند.

نامهای اندکی هستند که میتوان به آنها اشاره کرد نام هایی که وقتی خوانده میشوند خود به خود در ذهن شما تصویری از عظمت، قدرت و بزرگی را به وجود می آورند. برخی از این نامها چنان فوتبال فوق العاده ای را به نمایش میگذاشتند که در تاریخ جاودانه شدند. تعداد دیگر از آنها جاودانه شدند زیرا ماندگار بودند، ماندگار شدند و اسطوره لقب گرفتند، اسطوره باشگاه که هواداران عاشق این تعداد از افراد هستند و هرگز چنین مردانی را فراموش نخواهند کرد عشق و علاقه این افراد به باشگاه و هوادارن باشگاه سبب شد که هر روز دوست داشتنی تر از دیروز باشند. در این میان یک نفر ظهور کرد که چنان فوتبال فوق العاده ای به مانند پله و مارادونا و جرج بست و… به نمایش نمیگذاشت برای سالیان سال نیز در یک تیم و باشگاه ماندگار نشد. اما متفاوت بود، متفاوت تر از بقیه…

او پادشاه بود پادشاه قلب ها…

m4hdico1417026432376

پادشاه کانتونا 5 سال در منچستریونایتد توپ زد. اما گویی سالهاست که در این تیم بوده است. در همان سال اولی که وارد یونایتد شد هواداران را مجذوب اخلاق و رفتار و غیرت و تعصب و شخصیت کاریزمای خود کرد. او کاریزماتیک ترین فوتبالیست و چه بسا ورزشکار تاریخ بود.

23 سال پیش یونایتد فرگوسن کم کم داشت به ابر قدرت فوتبال بدل میشد. تیم فرگی متشکل از ستاره های جوان و دوست داشتنی بود که ساخته آکادمی یونایتد بودند. اما در این بین کمبود یک ستاره احساس میشد. یک مهاجم 6 دانگ…کسی که بتواند تیم فرگوسن بزرگ را تکمیل کند. براستی که اریک کانتونا مکمل آن تیم قدرتمند بود و براستی که برای منچستریونایتد ساخته شده بود.

کانتونا به منچستریونایتد پیوست و نامش در تاریخ جاودانه شد. او فوتبال بسیار زیبایی را ارائه میداد و هواداران عاشقش شده بودند نه فقط بخاطر فوتبال زیبای که ارائه میداد بلکه بخاطر غرور و تعصبی که برای منچستریونایتد به خرج میداد. با هر گلی که برای یونایتد به ثمر میرساند هوادارن را بیشتر از گذشته عاشق خودش میکرد و با هرگلش یونایتد را ترسناک تر از گذشته. الدترافورد مانند آرنای رم شده بود! هواداران از اریک گل میخواستند و اریک برای آنها گل میزد و با هر گلش یونایتدی ها را اغوا میکرد.

رفتار های فوق العاده و غرورمندانه او در داخل میدان سبب شد که او خیلی زود قلب تمامی هوادارن یونایتد را تسخیر کند.

slide_273976_1966538_free

امروز تولد پادشاه اریک کانتونای بزرگ است…

بدون شک او زاده شده بود تا پادشاه باشد…پادشاه قلبهای یونایتدی ها…

تولدت مبارک پادشاه قلبها…

 

*پ.ن با عرض پوزش از یونایتدی های عزیز که یه روز دیرتر از تولد کینگ اریک این پست گذاشته شد. به دلیل مشکلات فنی و مسائل دیگر نتوانستیم که روز تولدش این پست رو قرار بدیم.

۰ Comments