جایگزین مسیر

ایا کلورلی گزینه ی مناسب برای یونایتد می تواند باشد؟

by | خرداد , ۳۰ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

.

.

.

.

.

.

.

.

جستجو برای یافتن یک هافبک میانی در فصل نقل و انتاقالات برای منچستر یونایتد به یک داستان دنباله دار و نا امید کننده تبدیل شده است. دو فصل پیش شایعاتی مبنی بر حضور وسلی اشنایدر در یونایتد به گوش رسید و روزنامه ها و سایت های بسیاری وی را بازیکن جدید یونایتد خواندند ولی این اتفاق نیوفتاد در فصل گذشته نیز تا لحظات اخر همگی بر این باور بودیم که مقصد بعدی لوکامودریچ منچستریونایتد خواهد بود ولی در انتهای کار سر از رئال مادرید در اورد. امسال نیز بازار شایعات داغ بوده و نام سسک فابرگاس به عنوان خرید بعدی یونایتد به گوش میرسد که همانطور که همگی حدس میزنیم وی در ینو کمپ باقی خواهند ماند.
کوین استروتمن بازیکن دیگری است که اکنون اسم خود را در صدر لیست بازیکنان لینک شده به یونایتد می بیند بازیکنی که چندی پیش نیز توجه مسئولان یونایتد را به خود جلب کرده بود و با بیانیه ی ایجنتش مبنی بر علاقه ی وی به بازی در لیگ برتر انگلستان این شایعات قوت گرفت.
دیوید مویس سرمربی جدید شیاطین سرخ به شدت دنبال یک هافبک جدید در ترکیب خود است ولی اگر یک بازنگری در گزینه هایی که موجود است انجام دهد ممکن است دریابد که پاسخ به مشکلات خط میانی تیم بسیار بسیار به او نزدیک تر است. بله ، هواداران یونایتد یک هافبک مرکزی میخواهند.بله در اینکه خط هافبک یونایتد نیاز به قوی تر شدن دارد شکی نیست ولی در ترکیب تیم یک ملی پوش انگلیسی است که میتواند مویس را از یک سفر پر هزینه به بانک نجات دهد.
تام کلورلی در ابتدای فصل به عنوان نجات دهنده ی فوتبال انگلستان مورد ستایش واقع می شد. نمایش خیره کننده ی کلورلی در بازی برابر مولداوی موجب شد تا رسانه های نا امید از تیم ملی انگلستان شخصی را در رده ی ملی مورد ستایش قرار دهند و روی هاجسون که یک پیروزی دلچسب 5-0 به دست اورده بود از نمایش تاثیر گزار کلورلی تمجید کند.
ولی چرا کلورلی از ان شرایط ارمانی دور شد؟؟؟؟
یکی از دلایلی که میتوان به ان اشاره کرد این است که تام کلورلی به صورت بازیکن 90 دقیقه ای مورد استفاده قرار نگرفت و همانطور که  در نمودار زیر میبینید  کلورلی تنها در 22.7٪ بازیهایی که میدان رفته به طور کامل و  90 دقیقه ای در زمین حاضر بوده  و در باقی موارد یک گزینه ی تعویض به شمار می رفته.


این امر قطعا در فرم یک بازیکن تاثیر گذار خواهد بود و بیشتر بازی دادن به یک بازیکن موجب پیشرفت وی می شود . علا وه بر این موضوع کلورلی دچار مصدومیت هایی نیز شد که در روند مثبت وی تاثیر گذار بود  در زمانی هم که در ویگان حضور داشت مصدومیت او را ماهها از مستطیل سبز دور کرد.
با این حال یکی از اپشن هایی که با حضور کلورلی در میدان برای یونایتد فراهم میشود قدرت حفظ کردن توپ و به چرخش در اوردن ان می باشد. کلورلی همیشه خود را در موقعیت مناسبی برای دریافت پاس قرار میدهد و در اکثر موارد یک هم تیمی را برای ارسال پاس پیدا میکند کاری که حتی سسک فابرگاس هم در انجام ان به این خوبی ظاهر نمیشود چرا که کلورلی جزو 3 بازیکنی است که امار دقت پاس هایشان بالای 90٪ می باشد.


یکی دیگر از ویژگی های کلورلی در خط میانی برتری وی در نبرد های تن به تن می باشد به طوریکه باز هم جزو سه بازیکن برتری است که میزان موفقیت انها در نبرد تن به تن بیش از 61 درصد می باشد.

در خط هافبک یونایتد کلورلی شاید یک انتخاب ارمانی و فوق العاده نباشد ولی با نگاهی منطقی می توان گفت گزینه ای مفید و تاثیر گزار است.

به نظر شما ایا کلورلی گزینه ی مناسب خط هافبک یونایتد است؟

با توجه به شایعات موجود مبنی بر خرید استروتمن شما زوج کریک – استروتمن را بیشتر می پسندید یا کریک – کلورلی؟

نظر شما در مورد زوج کلورلی – استروتمن چیست؟

۰ Comments