جایگزین مسیر

این شوخی، دیگر بامزه نیست

by | مرداد , ۱۵ , ۱۳۹۲

کارهایی در زندگی هستنتد که شما انجام می دهید چون فکر می کنید واجب هستند. همه ما هر روز مسواک می زنیم تا هم از خراب شدن دندان هایمان جلوگیری کنیم، هم هنگام لبخند زدن سفیدی دندان هایمان مشخص شود. برای منچستریونایتد، خرید یک هافبک، یکی از همین کارهای واجب است. سران یونایتد باید بدانند شوخی فصل نقل و انتقالات، دیگر بامزه نیست!

در حالی که منچستر سیتی خریدهای زیادی انجام داده، یونایتد همچنان بیکار است. آنها وارلا را خریده اند (که فقط یک بازی در لیگ برای تیم سابقش انجام داده) و زاها را به خدمت گرفته اند که یک وینگر است. اما هنوز از هافبک خبری نیست.

آخرین هافبکی که یونایتد خرید، هارگریوز در سال 2007 بود. اگر هارگریوز هم اکنون در یونایتد بازی می کرد، باز هم جای توجیه داشت اما او دیگر حتی فوتبال بازی نمی کند! اسکولز بازنشسته شده و فلچر بیمار است، اما یونایتد همچنان نگاه می کند و نگاه می کند. در همین مدت چلسی خینکل و شورله را خریده است و یونایتد منتظر است تا ببیند چه می شود.

اولین ناکامی این فصل نقل و انتقالات، عدم خرید تیاگو بود. مبلغ جدایی زودهنگام او خیلی مناسب بود. اما وودوارد و مویس آنقدر معطل کردند تا گواردیولا هم خواهان تیاگو شد و خیلی زود او را به خدمت گرفت. یونایتد به یک هافبک نیاز دارد. این حرفها تکرار مکررات است. اما همه ما می دانیم که نباید انتظار زیادی از اندرسون داشته باشیم. اگر تیاگو مد نظر سران یونایتد نبود، پس چرا خبر خرید او اینقدر رسانه ای شد، و اگر بود، چرا برای خرید او کند بودند؟

بعد از تیاگو، گزینه های ممکن، فابرگاس و فلینی بودند. هر دوی آنها می توانند نیازهای یونایتد را برآورده کنند. اما باز هم تعلل! ما خیلی راحت می توانیم بازیکنی نخریم، و یک دست تی شرت و شورت و جوراب تیم را داخل زمین بگذاریم و منتظر باشیم کسی بیاید آن را بپوشد!

خرید فلینی آسان تر به نظر می رسد. اورتون در صورت دریافت مبلغ قیمت واقعی این بازیکن، او را می فروشد و فلینی مطمئنا از فابرگاس ارزانتر است. از طرف دیگر، فابرگاس از فلینی خیلی بهتر است. او تجربه خیلی زیادی دارد، در دو تیم مطرح اروپایی بازی کرده و یک هافبک در کلاس جهانی است. اما هنوز مشخص نکرده که می خواهد در بارسا بماند یا می خواهد به یونایتد بیاید تا جایش را در ترکیب اسپانیا در جام جهانی فیکس کند.

یونیاتد باید تا حالا فهمیده باشد که خلاء میانه میدان آنها قابل چشم پوشی نیست. اما معلوم نیست چرا فکر اساسی برای این موضوع انجام نمی دهند. رئال مادرید مطمئنا تا آخرین روز نقل و انتقالات خرید گرت بیل را پی گیری خواهد کرد، در حالی که آنها دو هافبک جوان و خوب یعنی ایسکو و ایارامندی را خریده اند! اگر یونایتد هافبکی بخرد، او پیش فصل را از دست داده است و فرصتی نداشته که هم تیمی هایش را بشناسد و با تاکتیک ها و برنامه های مربی آشنا شود. این همه تعلل برای خرید هافبک، نه تنها کار غیر عاقلانه ای است، بلکه به طور خطرناکی غیر حرفه ای می باشد.

مقاله ای از “الکساندر نترتون” برگرفته از سایت “بت یونیبت”

۰ Comments