جایگزین مسیر

بازیکن های هلندی باشگاه منچستر یونایتد(6)

by | خرداد , ۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-لوییس فن خال به عنوان سرمربی باشگاه منچستر یونایتد انتخاب شد و او اولین مربی غیر بریتانایی منچستر یونایتد لقب گرفت و در این قسمت می خواهیم به یکی دیگر از بازیکنان هلندی بپردازیم.

یوردی کرایوف:

محل تولد: آمستردام

زمان پیوستن به منچستر یونایتد: تابستان 1996 از بارسلونا

مدت حضورش در منچستر یونایتد: 4 فصل(1996 الی 2000) 58 بازی 8 گل

سرمربی منچستر یونایتد سرالکس فرگوسن در آن زمان دوست داشت بهترین اسعداد های اروپا را جذب کند تا با اضافه کردن آنها بتواند لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند یوردی کرایوف پسر بازیکن افسانه ای یعنی یوهان می باشد یوردی با نارضایتی در بارسلونا و اینکه استعدادش را در جام ملتهای اروپا 96 به اجرا گذاشته بود دوست داشت بیشتر بازی انجام بدهد و از همین رو به منچستر یونایتد منتقل شد و در قرارداد او بندی قرار داده شد که اگر سربابی رابسون بخواهد او را به بارسلونا بازگرداند و او به منچستر یونایتد منتقل شد.

با توجه به اینکه او در لیگ برتر با توجه به اینکه شرایط فیزیکی خوبی نداشت ولی بازی هایی خوبی برای یونایتد به اجرا می گذاشت اما در کل بازیکن موفقی در یونایتد به شمار نمی رفت او جام برندگان اروپا در سال 1997 را به دست آورد اما او بعد از آن به طور قرضی و به مدت دو سال به سلتاویگو پیوست و در آنجا به بازی خود ادامه داد.

یوردی آخرین گل خود برای منچستر یونایتد را در بازی در برابر واتفورد به ثمر رساند در این بازی نیکی بات و میکا هید از بازی اخراج شدند.

نقل قولی از این بازیکن:

یوردی کرایوف:“فوتبال انگلیس سبک خاصی دارد آنها با تمام وجود بازی می کنند برای کسانی که سبک بازیشان به انگلستان میخورد لیگ بسیار عالی می باشد اما در اروپا این لیگ بسیار با لیگ های دیگر فرق دارد.”

۰ Comments