جایگزین مسیر

برایان رابسون: رقابت ما دیگر با لیورپول نیست؛ در زمان ما منچستر سیتی یک خطر نبود

by | تیر , ۴ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد- برایان رابسون که سابقه دوازده سال کاپیتانی منچستر یونایتد را در کارنامه دارد در آستانه مسابقات پیش فصل به گفتگو با وب‌سایت رسمی باشگاه منچستر یونایتد پرداخته است:

بازی های دربی شهر منچستر در زمان شما چگونه بود؟

وقتی من در دربی ها بازی می کردم، رقابت به این اندازه شدید نبود البته جدا از دربی سال ۸۱ که وضعیت سیتی آنچنان بد هم نبود. آن بازی با نتیجه ۰-۰ مساوی به پایان رسید اما پس از آن، فکر می کنم کم و بیش در هر دربی که بازی کردم، شکست نخوردم. بنابراین فکر می کنم این یک رکورد عالی و کوچک برای من است. دلم برای دربی های واقعی تنگ شده است. چون با توجه به ورود سرمایه گذاران به سیتی در سال های گذشته آنها برای فتح لیگ و سایر جام ها تیم ها را به مبارزه می طلبند و این باعث رقابتی تر شدن وضعیت می شود

دربی مورد علاقه ات کدام بوده است؟

در مارس ۱۹۸۷ ما سیتی را در اولد ترافورد ۰-۲ شکست دادیم. یک برد بسیار راحت بود. مثل زدن دو گل آسان در بازی ای بود که شش گل به ثمر رسانده باشی ، ما در آن روز واقعاً بازی کردیم و این دربی مورد علاقه من است،یکی از بازی ها در مین رود بود و ما ۰-۱ عقب بودیم، اما به بازی برگشتیم و در نهایت ۱-۲ آن بازی را بردیم. این یکی از بهترین خاطره های من است. در طول دهه ۹۰ ما بازیکنانی چون روی کین، پل اینس را در اختیار داشتیم و در دربی ها، بسیار مقتدر ظاهر می شدیم.

قدم زدن در شهر منچستر، یک روز پس از دربی چه حس و حالی داشت؟

راستش واقعاً لذت بخش است اگر در بازی به پیروزی دست پیدا می کردیم، در اولین فرصت، روز بعد برای صرف ناهار پس از تمرین به سطح شهر می رفتیم و همه هواداران خوشحال بودند. اگر شکست می خوردیم، آن ها بسیار ساکت می شدند اما در زمان من، ما یک رکورد فوق العاده و شرافتمندانه داشتیم. به خاطر همین اکثر خاطرات من از دربی ها خوب است.

موفقیت های اخیر سیتی، چگونه باعث تغییر اهمیت دربی شده است؟ 

فکر می کنم باعث شدید تر شدن آن شده است حالا آن ها یک خطر محسوب می شوند در دهه های ۸۰ و ۹۰، سیتی اصلاً تهدیدی نبود برای منچستر یونایتد. اما از اوایل سال ۲۰۰۰ و با سرمایه گذاری هایی که انجام گرفت، آن ها یک رقیب بزرگ محسوب می شوند. رقیب ما، صرفاً دیگر لیورپول نیست. بازی با آنها فقط یک بازی حساس است، اما اکنون بیشتر اینگونه است که ما به چلسی و منچستر سیتی نگاه می کنیم و می گویم:خیلی خب، این ها قرار است دشمن های واقعی ما باشند و برای فتح عناوین، تلاش کنند.

۰ Comments