جایگزین مسیر

بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

by | شهریور , ۵ , ۱۳۹۵

بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – مروان فلینی ، هافبک بلند قامت شیاطین سرخ ، پیشرفت فوق العاده ای را در دو بازی گذشته این تیم از خود به نمایش گذاشته است .

جمعه شب و پس از اولین بازی خانگی که با پیروزی دو بر صفر شیاطین سرخ همراه شده بود ، ژوزه مورینیو ، نفر اول نیمکت منچستر یونایتد ، در کنفرانس خبری بعد از بازی در جمع خبرنگاران گفت:

من بسیار خوشحالم . تماشاگران عالی بودند.

ار بین بتزیکناینی که در این بازی به میدان رفتند ، یک بازیکن هم همانند سرمربی تیمش بسیار خوشحال بود.

مورینیو در کنفرانس خبری بعد از بازی ادامه داد:

من فکر میکنم که تماشاگران در حال تلاش برای برقراری  رابطه ای خوب با بازیکنان هستند ، حتی بازیکنانی که من می توانم حس کنم که در سال های گذشته رابطه بین آنها در بهترین شرایط خود نبوده است. مثال ساده و راحت این قضیه ، مروان فلینی است. او آنقدر خوب بازی می کند که کاملا در حال تغییر دادن این رابطه دو طرفه است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد - بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

مروان فلینی که یکی از عوامل موفقیت های تیم لوئیز فن خال بود ، هنوز هم هدف شعار های طعنه آمیز و نیش دار طرفداران یونایتد قرار می گرفت.

این رابطه بین طرفداران و فلینی دقیقا پس از رفتن دیوید مویس و انتقال ۲۷.۵ میلیون پوندی او بود که خراب شد و او به سیبل طرفداران یونایتد تبدیل شد.

فلینی به خاطر بازی هوشیارانه و شجاعانه خود در برابر  قدیس ها در تئاتر رویا ها به شدت از سوی تماشاگران تشویق شد.

رقیبان حالا فلینی را با پاس های آرام و مالکانه و هوشیاری در کنترل ضد حملات تیم حریف می شناسند در حالیکه در گذشته وی را با بازی خشن و گاهی اوقات زننده می شناختند. اینچنین به نظر می آید که او تند خویی و خشن بودن جان مک انور را با آرامش و صبر و حوصله راجر فدرر (تنیسور معروف )جایگزین کرده است و از سعی می کند تا از خشونت جلوگیری کند و با فراغ بال و اعتماد به نفس بازی کند.

تنها دو هفته قبل بود که گروهی از طرفداران شیاطین سرخ او را در استادیوم ومبلی و در بلزی مقابل لستر سیتی ، زمانیکه او تحت فشار پاس عقب اشتباهی را به دخیا داد که پایه گذار گل تساوی بخش لستر سیتی بود ، هو کردند. تنها سورپرایز این بازی این بود که کل طرفداران یونایتد از بازی او انتقاد نکردند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد - بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

فلینی به طور سخت گیرانه ای از سوی طرفداران یونایتد مورد انتقاد قرار می گرفت به طوری که به عنوان مثال در سه بازی مقابل والنسیا در سال ۲۰۱۴ ، در برابر زسکا موسکو در لیگ قهرمانان فصل قبل زمانیکه لوئیز فن خال تصمیم گرفت وی را به جای مارسیال به زمین بفرستد در حالیکه تیم نیاز به گل داشت و همچنین در بازی نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته در مقابل وست هام که هر سه بازی نیز در الدترافورد برگزار شده بود ، کل ورزشگاه بر علیه او شعار می دادند.

اما ژوزه مورینیو در مقابل اعتراض تماشاگران در بازی سوپر کاپ انگلیس ایستادگی کرد  و فلینی را از بازی بیرون نیاورد. او معتقد است که هافبک ها باید توپ را از منطقه خطر دور کنند بجای اینکه پاس رو به عقب به دروازه بان بدهند. در این بازی بغیر از اشتباه منحر به گل فلینی ، وی بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت که نشانه های واضحی از پیشرفت در سبک بازی او  به چشم می خورد.

او نمی توانست فرم خوب خود در بازی های ملی را در  تیم باشگاهی اش نیز تکرار  کند اما در این بین یک تماس تلفنی از سوی ژوزه مورینیو که فلینی روز بعد از معارفه وی از او دریافت کرد شرایط را به طور کلی تغییر داد. یونایتد پس از رفتن سر الکس فرگوسن افسانه ای از پست سرمربی گری باشگاه در سال ۲۰۱۳ از فقدان یک مربی موفق و کاربلد رنج می برد که به نظر می رسد این موضوع با درایت ژوزه مورینیو بر طرف خواهد شد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد - بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

هوشیاری فلینی در قطع کردن پاس های حریفان و گرفتن سرعت بازی آنها در ضد حملات به قدری عالی بود که باعث تشویق وی از سوی تماشاگران در دو بازی اخیر تیم در لیگ برتر شده است. این توانایی شاید تنها عاملی باشد که مورینیو در بازی مقایل ساوتهمپتون در الدترافورد او را به آندر هررا برای بازی کنار پل پوگبا ترجیح داد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد - بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟بعد از اینکه شیاطین سرخ در بازی مقابل بورنموث مالکیت توپ را داشتند ، در بازی مقابل قدیس ها استراتژی خود را عوض کردند و رو به پرسینگ شدید آوردند. شاید تماشاگران از بازی مالکانه مایکل کریک بیشتر لذت می بردند اما فلینی با  کنترل کردن یک سوم دفاعی و پایه گذاری حملات ، به پوگبا این آزادی را می داد تا در هر جای زمین که می خواهد حضور پیدا کند.

به نظر می رسد که در کار پرسینگ ، یونایتد ها با حضور فلینی که پا های بلند تری نسبت به مایکل کریک و شخصیت جنگویانه تری نسبت به آندر هررا دارد ، موفق تر خواهد بود.

فلینی در سال های قبل بیشتر در نقش های هجومی به کار گرفته می شد در حالیکه مورینیو از وی در پست های به مراتب دفاعی تر استفاده می کند. شاید یکی از مشکلات فلینی از دست دادن اعتماد به نفسش زیر نظر دیوید مویس و فن خال بود.

فلینی در بازی در مقابل بورنموث در ورزشگاه حریف در روزی که پوگبا حضور نداشت و در نمایش نه چندان قاطعانه خطوط تهاجمی شیاطین سرخ ، به مراتب نمایش چشم گیر تری در بخش هجومی داشت.

اما در بازی مقایل ساوتهمپتون که وی در نقش دفاعی تری نسبت به بازی گذشته و در کنار پل پوگبا بازی می کرد بسیار درخشان بود.

مورینیو در مصاحبه با خبرنگار اسکای اسپرتس در باره علت پیشرفت چشمگیر فلینی گفت:

شاید یک تماس تلفنی ساده بتواند چنین تفاوتی را ایحاد کند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد - بررسی عملکرد فلینی در دو بازی اخیر ، شروعی دوباره؟

مورینیو در ادامه این مصاحبه گفت:

بازیکنی که فکر می کرد کسی او را دوست ندارد ، بازیکنی که حس می کرد زمانیکه پنجره نقل و انتقالات باز شود همه می گویند که او اینجا را ترک خواهد کرد و همه می نوشتند که او بازیکنی است که به درد من نمی خورد و در حقیقت او در حال ترک اینجا بود اما یک تماس تلفنی از جانب من روز بعد از معارفه ام همه چیز را تغییر داد.

سر الکس فرگوسن هم چنین کاری را در برد مقابل اورتون در سال ۲۰۱۳ با گذاشتن فیل جونز در این پست انجام داده بود.

می شود امیدوار بود که با ادامه دادن این روند رو به رشد فلینی شاهد یک هافبک دفاعی تمام عیار که توانایی بردن نبرد های هوایی ، جنگ های میانه زمین بر سر توپ و آرام کردن بازی و گرفتن سرعت تیم حریف در ضد حملات را دارد یونایتد در کنار سایر نفرات گران قیمت خود بار دیگر بر قله فوتبال انگلیس و شاید هم جهان بایستد.

منبع مقاله: منچستر ایوینینگ نیوز

۰ Comments