جایگزین مسیر

بررسی پیش بازی سایت باشگاه: نیوکاسل

by | مهر , ۱۴ , ۱۳۹۱

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اول از همه لازمه تولد یکی از بهترین و با مرام ترین یونایتدیهایی که من این چندماهه اینجا دیدم رو تبریک بگم! فردا 15 مهر، سی و یکمین سالگرد تولد آقا سعید گل با اسم مستعار Saeed-rooney، بچۀ خونگرم و مهربون دزفول هستش. از طرف خودم و بقیه نویسنده ها به این یونایتدی با صفا تبریک میگیم و برای ایشون بهترینها رو در ادامۀ مسیر زندگیشون آرزو مندیم

سعید جان تولدت مبارک

 

.

.

.

.

بررسی پیش از بازی از نگاه سایت باشگاه

ترجمۀ اختصاصی manchester-united.ir


 

تاریخ، زمان مسابقه و نحوۀ پوشش

شروع مسابقه یکشنبه 7 اکتبر (شانزدهم مهر)، ساعت 16:00 BST، یا 18:30 به وقت تهران. گزارش زندۀ متنی و رادیویی را می توانید از سایت ManUtd.com دنبال کنید. پخش زنده از Sky Sports.

 

فرم دو تیم چگونه است؟

پس از متحمل شدن دومین شکست این فصل لیگ برتر در دیدار قبلی برابر تاتنهام، یونایتد باید از یک شکست دیگر جلو گیری کند. روز سه شنبه، سرخهای منچستر از شکست بازگشتند و دومین برد خود را در لیگ قهرمانان این فصل برابر تیم کلوژ ثبت کردند. ولی برای این منظور شاگردان سرالکس مجبور شدند دوباره از شکست برگردند و سه امتیاز این بازی را کسب کنند. نیوکاسل نیز با بهترین نمایش این فصلشان، توانستند بوردو را 3-0 در لیگ اروپا شکست دهند، و ضمنا در این فصل تنها یک بار آن هم برابر تیم چلسی تن به شکست داده اند. کلاغها از 5 بازی خانگی خودشان، 4 بازی را پیروز میدان بوده اند و تنها برابر تیم استون ویلا در دیدار خانگیشان امتیاز از دست داده اند.

 

دیدار گذشتۀ دو تیم

دیدار ماه گذشتۀ دو تیم در چهارچوب کپیتال کاپ با گلهای اندرسون و تام کلورلی، به کام سرخهای منچستر تمام شد. پاپیس سیسه یکی از گلها را در آن بازی جبران کرد ولی یونایتد کاملا استحقاق آن پیروزی 2-1 را داشت. دیدار اخیر یونایتد در خانۀ نیوکاسل در Tyneside یکی از آن دیدارهایی بود که باید فراموشش کنیم، در آن دیدار تیم میزبان یک برد قاطع 3-0 برابر ما در ژانویه بدست آورد، در آن دیدار گل به خودی دقیقه آخر فیل جونز تراژدی را برای یونایتد تکمیل کرد.

 

کی هست و کی نیست؟

چند نقطۀ مبهم در برخی از خطوط وجود دارد. داوید دخیا و آندرس لیندگارد همچنان به رقابت برای قرار گرفتن تناوبی در چهارچوب دروازه ادامه می دهند (مترجم: با اون ضربه آزادی که کابایه پارسال زد به لیندگارد واضحه باید دخیا باشه!)، انگیژه کافی برای قرار گرفتن همزمان وین رونی و ون پرسی در خط حمله وجود دارد چرا که این دو در دیدار برابر کلوژ در رومانی بسیار عالی با هم هماهنگ نشان دادند، ولی بیشترین تردید در بازیکنانی که در خط میانی قرار می گیرند وجود دارد چرا که همگی کریک، گیگز و اسکولز دیدار برابر کلوژ را سفر نکردند و استراحت کردند. برای نیوکاسل نیز دنی سیمپسون روز پنجشنبه از مصدومیت بازگشت ولی حضور استیون تیلور مبهم است، در کنار فابریسیو کلوچینی. حاتم بن عرفا در پیروزی برابر بوردو بیرون زمین استراحت کرد ولی در ترکیب اولیه این بازی در خط هافبک خواهد بود، ضمن اینکه به نظر می آید حضور استیو هارپر در چهارچوب دروازۀ نیوکاسل قطعی باشد.

 

سرمربی تیم مقابل

در عملی بی سابقه، رئیس نیوکاسل، مایک اشلی اخیرا برای نشان دادن اعتماد کاملش به آلان پاردو، قرار داد وی را تا 8 سال تمدید کرده است. این ثبات می تواند به نفع نیوکاسل باشد، ضمن اینکه آلان پاردو یک محرومیت حضور در کنارۀ زمین را به خاطر هل دادن کمک داور Peter Kirkup گذرانده است. پاردو قطعا پس از جانشینی کریس هیوتون مشهور در نیوکاسل، کاری اعجاب انگیز در این باشگاه انجام داده است.

 

ستارۀ بازی

صدر نشین جدول گلزنان این فصل لیگ برتر، دمبا با، در این فصل در خط آتش فرمی عالی داشته است – تنها دغدغه نیوکاسل این است که چگونه از قدرت گلزنی او و سیسه همزمان استفاده کند. این خرید هوشمنداته از باشگاه وستهام که ابتدا در تست پزشکی باشگاه استوک رد شده بود، مهاجمی سنگالی نیرومند است و سرالکس تواناییهای او را ستوده است. و البته او در هر دو دیدار رفت و برگشت برابر یونایتد در بازی های فصل قبل گلزنی کرده است.

 

نقل قولها

“پس از این نمایش عالی برابر بوردو در لیگ اروپا، شما می توانید سر جانتان شرط ببندید که این ورزشگاه روز یکشنبه برابر یونایتد مملو از هیجان و غوغا خواهد بود. و این بازی بازی دشواری برای ما و صد البته برای یونایتد خواهد بود.” آلان پاردو – سرمربی نیوکاسل

 

حاشیه

این حقیقت که ساکنین Tyneside فصل گذشته 4 امتیاز در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از یونایتد گرفتند، سرالکس را هنوز آزار خواهد داد. شاگردان پاردو راه درازی را پیموده اند و بازیکنان پیشین یونایتد، گابریل اوبرتان و دنی سیمپسون را در ترکیب خود دارند. ضمن اینکه یک شکست دیگر در کارنامۀ یونایتد، می تواند منجر به انتقاد فراوان رسانه ها از یونایتد در طول بازیهای ملی شود، اگر چه یونایتد اکنون در ردۀ سوم لیگ برتر جزیره قرار دارد.

 

حریفان چه می کنند؟

منچستر سیتی روز شنبه نیز در خانۀ دیگر تیم برتر منطقۀ شمال شرقی، یعنی ساندرلند به میدان می رود، و پس از آن همان روز صدر نشین لیگ، چلسی با نورویچ دیدار دارد و تیم رده دومی اورتون در خانۀ ویگان به میدان می رود. لیورپول نیز روز یکشنبه، برابر حریف آیندۀ یونایتد یعنی تیم استوک به میدان می رود.

۰ Comments