جایگزین مسیر

برنامه ای درمورد تراژدی مونیخ

by | آبان , ۱ , ۱۳۹۱

پیام اضطراری – سانحهٔ هوایی مونیخ

مونیخ، ۱۹۵۸. بیست و سه نفر از سرنشینان هواپیما، از جمله تعدادی از با استعدادترین ورزشکارانِ دنیا، جانِ خود را از دست می‌دهند. مسئولیت این سانحه‌ ی غم‌انگیز، تنها متوجه یک شخص خواهد شد. اثبات ِ بی‌گناهی ِ این شخص، بیش از یک دهه زمان بُرده و تلاشی تلخ برای ِ کشف حقیقت پشت پرده‌ ی یکی از غم‌انگیز ترین سوانح روی داده در تاریخ ورزش، دو ملت را رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد.
در این سانحه تعدادی از سرشناس ترین بازیکنان منچستر یونایتد جان باختند
بازیکنان مشهوری مانند

جئوف بنت: ۲۵ ساله دفاع چپ ذخیره تیم

راجر بایرن:دفاع وسط ۲۸ ساله، ملی پوش و کاپیتان تیم

ادی کولمن:هافبک راست ۲۱ ساله جوانترین عضو تیم

مارک جونز: ۲۴ ساله دفاع میانی

دیوید پگ: ۲۲ ساله، هافبک دفاعی راست که تازه به تیم ملی انگلیس دعوت شده بود

تامی تیلور:مهاجم ملی پوش ۲۶ ساله

لیام ویلام: هافبک وسط ۲۲ ساله ملی پوش تیم ملی ایرلند جنوبی

دانکن ادواردز: مهاجم ملی پوش ۲۱ ساله (۱۵ روز بعد در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت).

دیگر کشته شدگان این حادثه مرگبار، شامل یک دبیر باشگاه، یک کمک مربی تیم، یک تمرین دهنده، یک کمک خلبان (سه هفته بعد بر اثر شدت جراحات درگذشت)، یک میهماندار و یک نماینده شرکت مسافرتی، یک هوادار و دوست صمیمی سرمربی و هفت روزنامه نگار از نشریات و روزنامه‌های منچستر ایوینینگ کرونیکل، منچستر گاردین، دیلی هرالد، منچستر ایوینینگ نیوز، دیلی میرر، دیلی اکسپرس، دیلی میل، نیوز آو د ورلد بودند. بازیکنان تیمی که دچار این سانحه هوایی شد به دلیل محبوبیت عمومی و دوست داشتنی بودنشان در بین مردم و رسانه‌ها و به نام مت باسبی سرمربی موفق منچستر یونایتد در آن سال‌ها، به نام دردانه‌های باسبی در تاریخ مشهور شدند.

غیر از کشته شدگان، چندین نفر نیز بر اثر این سانحه به شدت زخمی شدند که از میان آنان مت باسبی سرمربی تیم مدت به مدت دو ماه در بیمارستان بستری شد و چند بار نیز مورد عمل جراحی قرار گرفت. دو بازیکن تیم به نام‌های جانی بری و جکی بلنچفلاور آن چنان مصدوم شدند که هرگز نتوانستند به صحنه فوتبال حرفه‌ای بازگردند. در این حادثه ۹ بازیکن و ۱۰ همراه از جمله مت باسبی و جیمز تاین خلبان هواپیما با وجود جراحات فراوان زنده ماندند. بازیکنان زنده مانده منچستر یونایتد در حادثه مونیخ عبارت بودند از: جانی بری، جکی بلنچفلاور، دنیس وایولت، ری وود، بابی چارلتون، بیل فوکس، هری گرگ، کنی مورگانز و آلبرت اسکانلون

هواداران یونایتد رنج ها و سختی های زیادی کشیدند و به همین دلیل با هواداران تیم های دیگر فرق خاصی دارند

جالب است بدانید حدود چند ماه پیش طبق نظر سنجی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان “رمانتیک ترین تیم دنیا” انتخاب شد

 

 این برنامه رو در صورت امکان ببینید میتونه جالب باشه
امشب ساعت 23:00 از شبکه فارسی زبان M a n o t o 1

۰ Comments