جایگزین مسیر

برونو فرناندز: پنالتی از جلو تلوزیون ساده به نظر ‌می‌رسد

by | مهر , ۴ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – به نظر می‌رسد ضربات پنالتی به قسمتی کلیدی در فوتبال امروزه مخصوصا پس از به روی کار آمدن VAR، تبدیل شده است.

در این فصل لیگ برتر طی ۱۸ بازی انجام شده در دو هفته‌ای که از شروع مسابقات گذشته است، ۱۳ پنالتی برای تیم ها گرفته شده است و فقط جورجینیو از چلسی و لانداسترم از شفیلد یونایتد پنالتی‌های خود را از دست داده‌اند.

برونو فرناندز از ژانویه ۲۰۲۰ که به منچستریونایتد آمده است تمام ۸ پنالتی خود را گل کرده که این آمار در طول کل دوران حرفه‌ای او ۲۸ گل از ۳۰ ضربه پنالتی می‌باشد و به دنبال این است به این عملکرد خوب خود را ادامه دهد.

حال در مصاحبه اختصاصی او با سایت باشگاه و قسمت United Review به مسئله ضربات پنالتی اشاره شد و به خصوص این موضوع که لسترسیتی و لیورپول هر کدام در هفته ابتدایی لیگ برتر ۲ پنالتی بدست آوردند پیش آمد ولی برونو به این مسئله با خنده پاسخ داد:

بله اینطور است ولی ما نمی‌توانیم زیاد در مورد پنالتی صحبت کنیم چون همه می‌گویند: “برونو فقط از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کند.
اگر بقیه این کار را انجام بدهند مشکلی نیست، فقط یک ضربه پنالتی هست دیگر!”

پنالتی قسمتی از فوتبال است. شما باید گلزنی کنید، فرصت این کار را دارید و باید از آن استفاده کنید.

می‌دانم همه طوری در مورد ضربات پنالتی صحبت می‌کنند که انگار کار ساده‌ای است ولی شما با پنالتی ممکن است در یک فینال شکست بخورید. منچستریونایتد قهرمانی لیگ قهرمانان ۲۰۰۸ را با ضربات پنالتی در مسکو بدست آورد. برای اکثر افراد وقتی جلوی تلوزیون نشسته‌اند آسان به نظر می‌رسد. با خود می‌گویند:” ساده است دیگر. وقتی دروازه‌بان به سمت چپ میپرد ما چرا ضربه را به سمت راست نزنیم؟.” بله میتوانم به سمت راست بزنم ولی در ذهن خود توپ را به سمت چپ زدم و دروازه‌بان توپ را گرفت. بله همچین چیزی اتفاق میفتند. ولی مهمترین چیز برای من این است که به گلزنی ادامه دهم.

او در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد:

اهمیتی ندارد چه کسی پنالتی‌ها را می‌زند. همانطور که قبلا گفتم ترکیبمان از کیفیت بالایی برخوردار است. در این مورد با بازیکنان صحبت کرده‌ام. قبل از من راشی ضربات پنالتی را می‌زد و به او گفتم:”هر وقت مطمئن بودی که میتوانی پنالتی را بزنی برای من مسئله‌ای نیست.”

من هنگام ضربات پنالتی اعتماد به نفس دارم و میخواهم کسی باشم که پنالتی‌ها را بزند ولی اگر کسی از من بخواهد که او ضربه را بزند، هر دفعه فقط برای این که این یک پنالتی بزنم مقاومت نخواهم کرد. در آن لحظه ممکن است خسته باشم و آمادگی نداشته باشم و به آن طرف بگویم:”پنالتی مال تو.”

من به هم‌تیمی‌ها خود اعتماد دارم. راشی، آنتونی و همچنین پل از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. ما پنالتی‌زن‌ها خیلی خوبی داریم. مهم‌ترین مسئله این است که برای منچستریونایتد گلزنی کنیم و مهم نیست که برونو باشد یا بازیکن دیگری.

۰ Comments