جایگزین مسیر

به گفتۀ مارتین ادواردز، آرسن ونگر جانشین شماره یک الکس فرگوسن در منچستریونایتد بود

by | شهریور , ۹ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد-فرگوسن قصد داشت در فصل ۰۲-۲۰۰۱ اعلام کناره گیری کند، اما در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا چرخشی ناگهانی نشان داد و در نهایت بیش از یک دهه در الدترافورد باقی ماند.

پیش از اینکه فرگوسن نظرش را عوض کند، یونایتد وقت را برای یافتن جانشین وی تلف نکرد و اولین نفری که با او تماس گرفتند، سرمربی رقیب اصلی آنها در لیگ بود.

ادواردز در کتاب زندگینامه خود به نام شکوه سرخ (Red Glory) فاش کرد که «ونگر اولین انتخاب ما بود.» از وقتی که ونگر در سال ۱۹۹۶ به آرسنال پیوست، موفقیت چشمگیری داشته بود، بخصوص اینکه در اولین فصل کامل حضورش در قامت سرمربی توپچی ها، دوگانه را از آن خود و آرسنال کرد.

«گرچه درست است که از آن زمان او وضعیت دشواری را تجربه کرده است، در آن زمان فکر می کردیم که وی بهترین نامزد برای جایگزینی فرگوسن است. قطعا او انتخاب اول من بود. پس ما درخواست خود را مطرح کردیم، و ونگر هم به همین مقدار علاقه نشان داد که بخواهد من و پیتر کنیون را در خانه اش در لندن ملاقات کند و به حرفای ما گوش کند.»

علیرغم چندین ملاقاتی که ونگر و یونایتد داشتند، ادواردز معتقد است که تعهد ونگر به باشگاه آرسنال و نایب رییس باشگاه، وی را در کسوت مربیگری توپچی ها نگه داشت.

ادواردز افزود: «فکر می کنم ونگر به دیوید دین (نائب رئیس سابق آرسنال) احساس وفاداری می کرد. او رابطه نزدیکی با دیوید داشت و در نهایت دلیلی شد برای اینکه که ونگر پیشنهاد ما را برای سرمربیگری منچستریونایتد رد کند.»

۰ Comments