جایگزین مسیر

بیوگرافی پل اسکولز

by | مهر , ۶ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – آشنایی با شاهزاده زنجفیلی کسی که جایگزینش پیدا نشد…

.

.

نام: Paul Aaron Scholes
تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۷۴
امضای قرارداد: ۸ جولای ۱۹۹۱
اولین مسابقه: ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۴ در برابر Port Vale در چهارچوب رقابت های لیگ کاپ
مجموع گل ها: ۱۵۵
تعداد مسابقات: ۷۱۸
پست: هافبک
خداحافظی از فوتبال: ۱۹ می ۲۰۱۳

شما باید استعداد فوتبالی خاص و نادری داشته باشید تا سر بابی چارلتون بزرگ را تحت تاثیر قرار دهید.اسطوره یونایتد، پل اسکولز را به طور کامل در این جمله توصیف کرد:

او همیشه در کنترل توپ و دقت در پاس هایش عالی است- یک بازیکن با بازی زیبا.

عضوی از موج استعدادهای جدید در اواسط دهه ۹۰ که کسانی همچون بکهام، گیگز، نیکی بات و برادران نویل را شامل می شد. اسکولز که در شهر سالفورد به دنیا آمده در اولین حضورش با پیراهن یونایتد دو بار موفق به گل زنی به تیم پورت ویل در رقابت های لیگ کاپ در فصل ۱۹۹۴/۹۵ شد و در اولین بازی لیگ خود در برابر ایپسوییچ از بازی بیرون رفت اما هرگز سرخورده نشد.
فصل ۱۹۹۵/۹۶ یکی از فصول طلایی او در الدترافورد بود، زمانی که او به طرز شگفت آوری جایگزین اریک کانتونای محروم شده شد و در پایان با ۱۴ گل در جدول گلزنان بعد از مرد فرانسوی در مکان دوم قرار گرفت. او یکی از ارکان اصلی یونایتد در کسب سه گانه در فصل ۱۹۹۹ بود، هر چند دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر بایرن مونیخ را به دلیل محرومیت از دست داد. همچنین در موفقیت یونایتد در فصل ۲۰۰۳، ۲۰ گلی که او به ثمر رساند نقش حیاتی داشت.
cq5dam.thumbnail.490.338.margin
شسته و رفته و جمع و جور، یک پاس اشتباه از اسکولز یکی از نادرترین مناظر در فوتبال بود. چشمان فوق العاده خود را به هدف می دوخت ودوندگی زیادی در خط هافبک داشت. او همچنین به خوبی در ۶۶ بازی برای تیم ملی کشورش بازی کرده است.
یک مشکل بینایی باعث شد هافبک جادوگر مدت زیادی از فصل ۲۰۰۵/۲۰۰۶ را به دور از میادین باشد، اما او در طی فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۷ به صحنه فوتبال بازگشت و در بازپس گیری نشان قهرمانی لیگ برتر نقشی کلیدی ایفا کرد. برجسته ترین لحظات بازی او در این فصل شامل گل آغازین او به لیورپول در برد ۲-۰ در اکتبر ۲۰۰۶ و ضربه والی او از دورترین فاصله در برد ۳-۰ استون ویلا که دو ماه بعد برگزار شد و جایزه گل فصل را ازآن خود کرد، می شد که مانند ناقوسی در مراسم جوایز سال باشگاه به صدا درآمد.
scholes_paul_mufc_profile_2005
نقش او در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۷ هم از سوی بازیکنان وهم مطبوعات بسیار تاثیرگذار شناخته شد. او در عنوان بهترین بازیکن سال از نظر اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای در رده سوم و از نظر نویسندگان فوتبالی در رده چهارم قرار گرفت. در هر دو مورد، نفر اول، هم تیمی او کریستیانو رونالدو بود.
فرم خوب اسکولز در فصل بعد هم ادامه پیدا کرد تا به کمک او قرمزهای منچستر در این فصل دو گانه بدست آورند و سرانجام با ضربه فوق العاده تماشایی خود در برابر بارسلونا در آپریل ۲۰۰۸ به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر مسکو راه یابد و نقش او در این موفقیت در کنار نام باشگاه ثبت شود.
Manchester United v Barcelona - UEFA Champions League Semi Final
پس از چهار بازی ابتدایی یونایتد در لیگ، اسکولز دو ماه به دلیل مصدومیت از ناحیه لیگامنت در پیروزی خارج از خانه در برابر آلبورگ از میادین دور ماند.
هنگامی که او برای جشن پیروزی بازگشت، سر الکس فرگوسن اعلام کرد:”این مانند در اختیار داشتن یک بازیکن فوق العاده است”. قرمزها مثل همیشه مصمم به نظر می رسیدند و هنگامی که او بازی را شروع نمی کرد، اغلب برای آرام نگه داشتن سرعت بازی وارد می شد و کمک می کرد پیروزی های تیم به سرانجام برسد. گل آغازین او به فولهام در برد ۳-۰ یونایتد در فوریه ۲۰۰۹(بازی¬ای که او حاکم میدان بود)، ثابت کرد که او توانایی مرگبار خود در به ثمر رساندن گل از راه دور را از دست نداده است. کرنر ارسالی کریک به اسکولز در یک منطقه آشنا در لبه محوطه رسید و او ضربه والی خود را از فاصله ۲۵ یاردی روانه دروازه مارک شوارتزر کرد که نتوانست آن را کنترل کند. او این روند را در بازی خارج از خانه با ساندرلند در آپریل ۲۰۰۹ با یک گل با ضربه سر زیبا ادامه داد. و ده روز بعد در ششصدمین بازی خود در پیراهن قرمزها، یه پاس عمقی استادانه ارسال کرد. او در مسیر رسیدن به نهمین مدال قهرمانی لیگ خود همراه با یونایتدی که در پی هت تریک کردن در کسب قهرمانی لیگ بود، قدم برمیداشت. کمی جای تعجب داشت که او در آپریل ۲۰۰۹ قرارداد خود را یکساله تا ژوئن ۲۰۱۱ تمدید کرد.
در حالی که ادامه همکاری اسکولز با یونایتد در میانه راه بازیهای ۲۰۰۹/۲۰۱۰ جای سوال داشت، او آمد تا نشان دهد که در ماشین خوب روغن کاری شده ی قرمزها، او یک چرخ دنده ی بسیار مهم است و هنوز از نمایش های باشکوه او در خط هافبک باقی مانده است.عادت او که همیشه گل های مهم در چنته دارد به طور آشکار او را ترک نکرده است، کافی است از منچستر سیتی بپرسید. گل های او در مقابل آبی ها، بشیکتاش و ولورهمپتون(صدمین گل او در لیگ) همگی باعث برد بازی شده اند و بازی های او در برابر میلان در سن سیرو و سیتی در کارلینگ کاپ، سندی بر این ادعا هستند که بازیکنان بزرگ در بازی های بزرگ خوب ظاهر می شوند.
اسکولز یک نشان قهرمانی دیگر در لیگ در فصل ۲۰۱۰/۱۱ بدست آورد، اگرچه در این فصل او تنها یک گل به ثمر رساند که آن هم در بازی خارج از خانه برابر فولهام به ثمر رسید که صدوپنجاهمین و آخرین گل او برای قرمزها بود، در حالی که در آخرین حضور خود برای یونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا در باخت برابر بارسلونا در ومبلی به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد. او با رکورد باورنکردنی ۶۷۶ بازی در پیراهن یونایتد از فوتبال کناره گیری کرد، در حالی که فقط سه بازیکن تعداد بازی بیشتری در تاریخ باشگاه نسبت به او داشتند: بیل فولکس(۶۸۸)، سر بابی چارلتون(۷۵۸) و رایان گیگز(۸۷۶ تا پایان فصل ۲۰۱۰/۱۱).
اسکولز بازنشستگی خود را سه روز پس از فینال ومبلی اعلام کرد، آن هم نه به شیوه مرسوم، بلکه بدون مصاحبه، بدون سر و صدا و فقط از طریق یک بیانیه در سایت رسمی باشگاه ManUtd.com تصمیم خود مبنی بر پایان فوتبال و شروع مربیگری با یونایتد را تایید کرد. اگرچه او یک بازگشت شوکه کننده به یونایتد داشت. در هشتم ژانویه ۲۰۱۲ او به عنوان یار تعویضی در برابر منچسترسیتی در دور سوم جام حذفی به بازی آمد. او اعتراف کرد که: “از وقتی که دست از بازی کردن کشیده ام برایم کاملا روشن شده است که دلم برای آن تنگ شده است”.
_58472470_paul_scholes_getty

 

۰ Comments