جایگزین مسیر

تبدیل دوباره ماتیچ به بازیکنی غیرقابل جانشین در ترکیب اصلی

by | بهمن , ۱۸ , ۱۳۹۷

کانون هواداران منچستریونایتد-عملکرد نمانیا ماتیچ هافبک صرب شیاطین سرخ تحت نظر اوله گانر سولسشائر او را دوباره به بازیکنی غیرقابل جایگزین در ترکیب منچستریونایتد تبدیل کرده است.

ریچارد فِی نویسنده سایت Manchester Evening News طی نوشته ای به تغییر شرایط نمانیا ماتیچ نسبت به اوایل فصل و دوران حضور ژوزه مورینیو پرداخته است و می گوید بهبود فرم وی نیز نقشی کلیدی در تغییر شرایط منچستریونایتد زیر نظر سرمربی نروژی داشته است.

یکی از کارهایی که سولسشائر در یونایتد انجام داده است و باید از آن تعریف و تمجید کرد این است که توانسته است ثباتی در ترکیب خود مخصوصا در خط هافبک پیدا کند و اگر مصدومیتی پیش نیاید می توان از الان ترکیب و هسته اصلی ترکیب شیاطین سرخ در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل پاریس سنت ژرمن را حدس زد.

از تغییرات کلیدی شیاطین سرخ زیر نظر سرمربی جدید سبک هجومی و پیشرفت بازیکنان هجومی بوده است ولی تاثیر سولسشائر چیزی بیش از پیشرفت پوگبا ، مارسیال و راشفورد بوده است.در واقع موضوعی مبنی بر این وجود دارد که شاید نمانیا ماتیچ مهمترین دلیل موفقیت دوران سولسشائر بوده است.

این هافبک میانی صرب که همیشه از بازیکنان مورد علاقه مورینیو بود، در دوران حضور این مربی در این فصل عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بود.

این بازیکن که در اولین فصل حضورش در یونایتد عملکردی مستحکم و با ثبات داشت در این فصل زیادی تحت نظر مورینیو بازی گرفته شد و بخاطر تاکتیک های منفی این مربی باعث شد که این بازیکن در فاز دفاعی هم عملکرد متزلزلی داشته باشد.

با این حال زیر نظر سولسشائر تغییر بزرگی در ذهنیت تیم ایجاد شده است و به طرز ماهرانه ای در نوع بازی ماتیچ نیز موثر بوده است.تا قبل از ورود سولسشائر وظیفه اصلی ماتیچ مستحکم کردن خط دفاعی یونایتد بوده است ولی وی در حال حاضر علاوه بر وظایف دفاعی تعادل خوبی هنگام حرکات هجومی تیم ایجاد می کند.

بازگشت وی به فرم ایده آل ـش نه تنها به مستحکم شدن خط دفاعی تیم کمک کرده است بلکه نقشی کلیدی در آزاد و راحت بازی کردن پل پوگبا داشته است.ماتیچ و پوگبا در تمام بازی های سولسشائر در لیگ برتر فیکس بوده اند و تعجب برانگیز نیست که این ثبات در خط میانی تیم مثمر ثمر و مفید بوده است.

آندر هرر دیگر ضلع خط هافبک ۳ نفره شیاطین سرخ نیز در مصاحبه ای در مورد همکاری آن ها با یک دیگر گفته بود و همچنین این که چطور باعث شده است پل پوگبا آزادانه بازی کند و یونایتد را به جلو براند.این هافبک اسپانیایی گفته بود:

من فکر می کنم پل پوگبا بخاطر نمانیا ماتیچ ، مدافعان مرکزی و من احساس آزادی بیشتر دارد.

این عدم خودخواهی بازیکنان باعث شده است که تماشا کردن بازی های یونایتد سولسشائر لذت بخش باشد، تیمی از بازیکنان که حاضر هستند برای یکدیگر بجنگند و مشتاق هستند که موفقیت فردی را برای رسیدن به موفقیتی جمعی فدا کنند.

هیچ بازیکنی بهتر از نمانیا ماتیچ برای این نقش مفید نیست. هافبک میانی خونسرد شیاطین سرخ با بلوغی بالا که به زیبایی می تواند به آزادانه حمله کردن این تیم تعادل ببخشد.

این همچنین نشان دهنده شخصیت بزرگ این بازیکن سابق چلسی می باشد که توانست بر مشکلاتی که اول فصل داشت غلبه کند.با این که نمایش و نوع بازی او چندان تغییری نکرده است و همچنان کارهای تخریبی را انجام می دهد که همراه با کمک هم تیمی های خود می باشد و این باعث شده است که او بار دیگر درخشان ظاهر شود.

وضعیت در اواخر سال گذشته طوری پیش میرفت که فیکس بازی کردن نمانیا ماتیچ به سختی قابل توجیه بود ولی او حالا باری دیگر تبدیل به بازیکنی غیرقابل جانشین در ترکیب اصلی شیاطین سرخ شده است.

۰ Comments