جایگزین مسیر

تحلیل هوادار شیطانــی برای بازی مقابل رئال مادرید

by | بهمن , ۳ , ۱۳۹۱

این تحلیل رو کاربر عزیز و همیشگی سایت هوادار شیطانی برامون ارسال کردن و خوندنش خالی از لطف نیست …

 

دیروز با یکی از دوستان آرسنالیم صحبت میکردم نکات جالبی رد و بدل شد.. اونهایی که مربوط به منچستر بود رو میگم نظرتون رو بگید.

ما هردو موافق بودیم این چند بازی آخر منچستر یک مشخصه ی کاملا بارز داشته و اونم کار تیمی در دفاع بوده. بازی به لیورپول رو به یاد بیارید که وقتی گل زدیم به چه نحو رفتیم تو کار دفاعی.. بازی قبل همینطور.. در واقع من خاطرم نیست هیچوقت ما اینقدر بچگونه دفاع کرده باشیم اونم دوتا بازی پشتر سر هم!
اما اگه یه خورده افق دیدمون رو بازتر کنیم یک بازی خیلی حیثیتی رو میبینیم که داره نزدیک و نزدیکتر میشه.. بازی با رئال! به نظر من سر الکس داره روی نقطه ی ضعف تیم کار میکنه . منظورم یک دفاع عادی نیست. منظورم کار کل تیم در دفاعه.. مطلبی که در اون احتمالا با شما نظر مشترکی دارم اینه که تیم ما به لحاظ شخصی، مدافعان خوبی داره.. و همچنین دروازه بان خوبی هم داریم. اما اغلب گلهایی که خوردیم از روی نا هماهنگی در لایه های دفاعی بوده.. به اصطلاح ما پلی استیشنی ها team work پایین در دفاع . شاید از نظر خیلی از شما این نوع بازی خیلی مسخره بیاد اما من به این نتیجه رسیدم که این بیشتر ازینکه بازی باشه یک تمرین فوق حرفه ایه.. هیچکس جز فرگی جرات و قدرت اینو نداره که در بازیهای اصلی و مهم تفکرات خودشو آزمایش کنه.. (از حق نگذریم آرسن ونگر هم گاهی شبیه رئیس میشه.)
بنابراین به نظرم نباید نگران این داستان جدید باشیم.. این دفاع همه جانبه مطمئنا به سود تیممونه و ما رو برای بازی با رئال آماده میکنه.
***
نکته دوم دنی ولبک بود. اگر شما هم معتقدید برای شکست رئال کافیه کریس رونالدو رو بلوک کنیم باید توجه تون رو به این سوال جلب کنم که با کی؟! یعنی ما کسایی رو داریم که بتونند بازی کریس رو خراب کنند؟ جواب هم آره است هم نه. ما در خط دفاع بازیکن های محکمی مثل ویدا و ریو رو داریم اما کناره های زمین چی؟ رافائل یا اورا به تنهایی میتونند مهارش کنند؟ به نظرم ما نیاز به یه بازیکن با سرعت و فیزیکی بدنی بالا میخوایم و اونم دنی ولبکه. شاید برای شما هم جالب باشه چرا وقتی یانگ و نانی و والنسیا رو داریم دنی ولبک میاد و در پست غیر تخصصیش بازی میکنه! به نظرتون تمرین دادن دنی اون گوشه ی زمین یک سیاست برای کنترل کریس نیست؟! یادتون نره کریس زیر نظر رئیس رشد کرده و فرگی مطمئنا نقاط قدرت و ضعفش رو از هرکسی بهتر میدونه. پس نظر من اینه که دنی در بازی با رئال مهمترین نقش، یعنی “کنترل کریس” رو خواهد داشت.
***
نکته سوم. عدم اسفاده از رونی(وقتی از نیم فصل به این سمت؛ یعنی تقریبا زمانی که بازی بعدی منچستر در باشگاههای اروپا مشخص شد).
به نظرتون روبین قراره چندتا گل به رئال بزنه؟ اون گل زن قهاریه، درست! اما بیاید نظر یک آرسنالی رو بپرسیم! دوستم میگفت روبین هرچقدر توی لیگ خوبه تو بازیهای کلاسیک اروپایی بده.. این نظرش رو دلیل و مدرک میگفت. به موقعیتهایی که در بازی با میلان خراب کرد و مخصوصا گلی که از دو قدمی دروازه به ثمر نرسوند و همون گل باعث حذف آرسنال در اون سال شد. این وسط کی میتونه گره ی خط حمله رو باز کنه؟؟ شک ندارم شما هم دارید به رونی فکر میکنید. هرچقدر روبین تو اینجور بازیها بده رونی استثنایی و با اعتماد به نفس بالاست.. پس با توجه به اینکه خوزه مورینیو قبل از اینکه مربی باشه یک آنالیزوره.. رئیس قبل از اینکه یک مربی باشه یک رئیسه و میدونه چطوری از پس یک آنالیزور بر بیاد.. واسه همینه که اخیرا اینقدر ترکیبمون گنگه! و واسه همینه که اینقدر روبین رو پر رنگ کرده! و اینقدر رونی رو مخفی! رونی کلید موفقیت خط حمله ی ما برای باز کردن دروازه ی رئاله.

** اینا نظر شخص من بود. نظر شما چیه ؟

۰ Comments